Fibo Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Hei. Elektrikeren har satt opp seks Fibaro dimmer 2 (FGD-212) hos meg. I forbindelse med annet elektrisk arbeid, spurte elektrikeren om hvorfor dimmerne var koblet opp uten Sx tilkoblet. Jeg har ikke kompetanse på dette, så spør dere som har peiling. Så langt jeg kan se, så er Sx koblet til bryter og N koblet til Sx. Er Sx påkrevd? Et annet problem jeg opplever på dimmerne, er at jeg ikke får lagt til eller fjernet dem ved å trippelklikke på bryteren. Må bruke B-knappen. Kan dette være relatert til manglende Sx-kobling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Virker bryteren til å styre lyset? Koblingsskjemaet sier vel at det er slik det skal kobles, så da regner jeg med det har en årsak. Oppga han noen grunn til at han ikke ville koble det opp ihht manualen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibo Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 Bryteren styrer lyset fint. Eneste aberet er at jeg ikke får inkludert/fjernet enhet via S1. Vet ikke hvorfor han koblet slik han gjorde (fibaroen ligger følgelig i takboksen, ikke bak bryteren). Var bare den andre elektrikeren som stusset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Merkelig. Også merkelig at den er lagt i takboksen (gitt at det er plass i veggboksen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 9 timer siden, Fibo skrev: Vet ikke hvorfor han koblet slik han gjorde (fibaroen ligger følgelig i takboksen, ikke bak bryteren). Var bare den andre elektrikeren som stusset. Er de fra samme firma? Jeg hadde spurt om grunnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trash2000 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) --- Endret 12. mai 2017 av Trash2000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.