Christoffer Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Hei Etter disse postene Og hjelp av @Perri til å få hvilke data som blir sendt til og fra Sector så har jeg laget et lite script som jeg bruker. Det har vært lagt ut i overstående tråd også men da med litt rester etter kjapp testing Har rensket det for undøvendig og feilnavngiving nå og tenkte å dele det med andre. ' Henter status fra Sector alarm Public Sub Main(Parm As Object) dim devicenumber as integer = 160 'Devicen som skal kontrolleres dim debug as integer = 0 'Sett denne til 1 for å få data fra scriptet i loggen Dim sourcecode As String Dim sourceString As String = New System.Net.WebClient().DownloadString("https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/PanelStatus?userName=<BRUKERNAVN>&password=<PASSORD>&panel=<PANELID>") sourceString = replace(sourceString, "{", "") sourceString = replace(sourceString, "}", "") Dim arr1 As String() = sourceString.Split(New Char() {","c}) Dim arr2 As String() = arr1(0).Split(New Char() {":"c}) arr2(1) = Replace(arr2(1), chr(34), "") If arr2(1) = "disarmed" Then if debug = 1 then hs.WriteLog("Alarmstatus", "Alarm av") end if hs.SetDeviceValueByRef(devicenumber, 0, True) ElseIf arr2(1) = "armed" Then if debug = 1 then hs.WriteLog("Alarmstatus", "Alarm på") end if hs.SetDeviceValueByRef(devicenumber, 2, True) ElseIf arr2(1) = "partialarmed" Then if debug = 1 then hs.WriteLog("Alarmstatus", "Skallsikring") end if hs.SetDeviceValueByRef(devicenumber, 1, True) End If End Sub Endret 18. mai 2017 av christofferraa 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Hei, Første-reis med hensyn på script, så "bare with me" Kjører jeg https adressen i nettleseren min, med brukernavn, passord og panelID så fungerer det fint. Men det ser ikke ut til at HS klarer å få inn info, så et eller annet sted gjør jeg feil. Dette har jeg gjort: 1: Lagt "sector.txt" i /script-mappen. (Direkte kopi fra tråden her, kun endret device ID, brukernavn, passord og panelID 2: Laget en device i HS jeg har gitt navnet "alarm status", denne har device ID 126. 3: Lagt inn Value 0, 1 og 2 på Status Graphics Så "noe" har jeg ikke fått til Noen som kan hjelpe meg videre? Mistenker det er noe innenfor "events" jeg ikke har/har gjort riktig? Testet med skallsikring, siden vi er hjemme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Sier loggen noe? Hvilket OS kjører serveren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 31 minutter siden, ZoRaC skrev: Sier loggen noe? Hvilket OS kjører serveren? Kjører windows 7. Fant dette i loggen, men skal lete om jeg finner noe mer. Tror det var der jeg prøvde å kjøre en event manuelt, ut i fra en beskrivelse jeg fant et annet sted, men som ikke hjalp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Her er scriptet. Tatt ut konto, passerd og panelID Spoiler ' Henter status fra Sector alarm Public Sub Main(Parm As Object) dim devicenumber as integer = 126 'Devicen som skal kontrolleres dim debug as integer = 0 'Sett denne til 1 for � f� data fra scriptet i loggen Dim sourcecode As String Dim sourceString As String = New System.Net.WebClient().DownloadString("https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/PanelStatus?userName=MIN-KONTO&password=MITT-PASSORD&panel=MIN-PANEL-ID") sourceString = replace(sourceString, "{", "") sourceString = replace(sourceString, "}", "") Dim arr1 As String() = sourceString.Split(New Char() {","c}) Dim arr2 As String() = arr1(0).Split(New Char() {":"c}) arr2(1) = Replace(arr2(1), chr(34), "") If arr2(1) = "disarmed" Then if debug = 1 then hs.WriteLog("Alarmstatus", "Alarm av") end if hs.SetDeviceValueByRef(devicenumber, 0, True) ElseIf arr2(1) = "armed" Then if debug = 1 then hs.WriteLog("Alarmstatus", "Alarm på") end if hs.SetDeviceValueByRef(devicenumber, 2, True) ElseIf arr2(1) = "partialarmed" Then if debug = 1 then hs.WriteLog("Alarmstatus", "Skallsikring") end if hs.SetDeviceValueByRef(devicenumber, 1, True) End If End Sub Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Skal det ikke lagres som .vb, i stede for .txt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Mulig Endret nå. Her er ny logg. Men tror fortsatt event-biten er feil. Vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre der.. bare prøvd meg litt frem. Tenkte at det burde være noe der som leste av status Så om noen som har dette oppe å kjører deler sin event-side blir jeg glad Her er min, ikke-fungerende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Vil tro du bare skal kjøre scriptet hvert x min. Scriptet er det som henter statusen og oppdaterer devicen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Ok. Hvordan? Jeg beklager, men er helt grønn. Skal lage en "how-to" for neste grønne bruker når min fungerer Trykker jeg på pila for å kjøre scriptet manuelt, så står det i logg at den gjør det, men jeg får ikke opp noen ny dato/tid på device, så da antar jeg at den ikke har klart å oppdatere den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Akkurat nå, Andreaz skrev: Ok. Hvordan? Jeg beklager, men er helt grønn. Mener det heter «a recurring trigger» (en av de øverste). De kan du sette «run every 2 min». 1 minutt siden, Andreaz skrev: Trykker jeg på pila for å kjøre scriptet manuelt, så står det i logg at den gjør det, men jeg får ikke opp noen ny dato/tid på device, så da antar jeg at den ikke har klart å oppdatere den? Det skyldes den nederste haken her 3 timer siden, Andreaz skrev: Prøv å endre alarmen (slå av eller på skallsikring) og så bruk «run-knappen». Da skal devicen endre seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Jaggu Nå ser det ut til å fungere bedre Satt den på 2 minutter. Aner jo ikke hva sector har for trigger på for mange requests MEN, det kan jo være en Sector "feature".. Slå på skallsikring (folk er hjemme her ) og slo av å ventet minst 2 minutter. Sector appen oppdaterte seg, men ikke den direkte linken som scriptet bruker... den linken er ellers super-rask sammenlignet med hvor lang tid appen oppdaterer seg... Ventet å ventet, men ikke før jeg låste opp døra inneifra fikk kona melding om at skallsikring var frakoblet og HST oppdaterte seg samtidig... Tusen takk for hjelpen! Så for viderekommende: Hvordan får jeg til å trykke på iconet i HST, få en popup som kjører "arm" og "disarm" Skjønner i teorien hva som må gjøres, at den knappen får en "ActionWhenReleased" "Screen: Show another screen on top..." for så å legge inn en ny "Alarm på/Alarm av" screen Og for mer gøy, kanskje @Perri har klart å sniffe ut status-adressen til Yale Doorman for de som har Sector også? Den viser jo status i Sector appen Endret 17. juni 2018 av Andreaz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Prøvd følgende for å slå av alarm: Knapp i HST som kjører denne kommandoen: og sector - AV.vb ser slik ut: Spoiler sub main() dim page page = hs.GetURL("https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/disarm?userName=XXXX&password=XXXX&panel=XXXX&disarmCode=XXXX","/",TRUE,80) msgbox page end sub Etter å ha fulgt oppskrift på Homeseer.com Får følgende feil i logg: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 6 minutter siden, Andreaz skrev: og sector - AV.vb ser slik ut: Vis skjult innhold sub main() dim page page = hs.GetURL("https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/disarm?userName=XXXX&password=XXXX&panel=XXXX&disarmCode=XXXX","/",TRUE,80) msgbox page end sub Etter å ha fulgt oppskrift på Homeseer.com Det bør nok bli noe slikt: hs.GetURL("panelapi.sectoralarm.net", "/MobileAppWS.svc/disarm?userName=XXXX&password=XXXX&panel=XXXX&disarmCode=XXXX",TRUE,443) eller hs.URLAction("https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/disarm?userName=XXXX&password=XXXX&panel=XXXX&disarmCode=XXXX", "GET", "", "") Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 4 minutter siden, ZoRaC skrev: Det bør nok bli noe slikt: hs.GetURL("panelapi.sectoralarm.net", "/MobileAppWS.svc/disarm?userName=XXXX&password=XXXX&panel=XXXX&disarmCode=XXXX",TRUE,443) eller hs.URLAction("https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/disarm?userName=XXXX&password=XXXX&panel=XXXX&disarmCode=XXXX", "GET", "", "") Kun den hs.GetURL linja, eller inne i det eksempel-scriptet jeg hadde med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Akkurat nå, Andreaz skrev: Kun den hs.GetURL linja, eller inne i det eksempel-scriptet jeg hadde med? Sub Main() hs.URLAction("https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/disarm?userName=XXXX&password=XXXX&panel=XXXX&disarmCode=XXXX", "GET", "", "") End Sub Tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 3 minutter siden, ZoRaC skrev: Sub Main() hs.URLAction("https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/disarm?userName=XXXX&password=XXXX&panel=XXXX&disarmCode=XXXX", "GET", "", "") End Sub Tror jeg. Supert at du pøser på med forsøk Får fortsatt feilmelding, men en ny. Kanskje det kan gi hint til løsning: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 1 minutt siden, Andreaz skrev: Supert at du pøser på med forsøk Får fortsatt feilmelding, men en ny. Kanskje det kan gi hint til løsning: Ser ut til at «page» fortsatt er nevnt i scriptet? Scriptet skal bare bestå av de 3 linjene jeg skrev over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) 10 minutter siden, ZoRaC skrev: Ser ut til at «page» fortsatt er nevnt i scriptet? Scriptet skal bare bestå av de 3 linjene jeg skrev over. (Hvor er facepalm emojien ... ) Fjernet, tett etterfulgt av en ny feilmelding: Her er screenshot av scriptet, for å unngå flere skrivefeil.... XXXX lagt inn for screenshot så klart Tror kanskje jeg må vente på at noen andre med sector sjekker linken.. for prøver jeg å legge den inn i nettleseren, fra https til og med disarmcode så får jeg feilmelding om "Failed to disarm"... må kanskje klare meg med kun status inntil videre Endret 17. juni 2018 av Andreaz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 8 minutter siden, Andreaz skrev: Fjernet, tett etterfulgt av en ny feilmelding: Får du kjørt scriptet fra et Event? Bare for å utelukke om det er noe feil med oppsettet i HSTouch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 12 minutter siden, Andreaz skrev: Kanskje første linje må være: Sub Main(ByVal params as Object) selv om jeg egentlig ikke trodde det skulle være nødvendig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kubegutt Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 On 5/18/2017 at 12:25, Christoffer said: Hei Etter disse postene Og hjelp av @Perri til å få hvilke data som blir sendt til og fra Sector så har jeg laget et lite script som jeg bruker. Det har vært lagt ut i overstående tråd også men da med litt rester etter kjapp testing Har rensket det for undøvendig og feilnavngiving nå og tenkte å dele det med andre. ' Henter status fra Sector alarm Public Sub Main(Parm As Object) dim devicenumber as integer = 160 'Devicen som skal kontrolleres dim debug as integer = 0 'Sett denne til 1 for å få data fra scriptet i loggen Dim sourcecode As String Dim sourceString As String = New System.Net.WebClient().DownloadString("https://panelapi.sectoralarm.net/MobileAppWS.svc/PanelStatus?userName=<BRUKERNAVN>&password=<PASSORD>&panel=<PANELID>") sourceString = replace(sourceString, "{", "") sourceString = replace(sourceString, "}", "") Dim arr1 As String() = sourceString.Split(New Char() {","c}) Dim arr2 As String() = arr1(0).Split(New Char() {":"c}) arr2(1) = Replace(arr2(1), chr(34), "") If arr2(1) = "disarmed" Then if debug = 1 then hs.WriteLog("Alarmstatus", "Alarm av") end if hs.SetDeviceValueByRef(devicenumber, 0, True) ElseIf arr2(1) = "armed" Then if debug = 1 then hs.WriteLog("Alarmstatus", "Alarm på") end if hs.SetDeviceValueByRef(devicenumber, 2, True) ElseIf arr2(1) = "partialarmed" Then if debug = 1 then hs.WriteLog("Alarmstatus", "Skallsikring") end if hs.SetDeviceValueByRef(devicenumber, 1, True) End If End Sub Hvordan finner man sin PANELID? Eller devicenr? Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 19. september 2018 Forfatter Del Skrevet 19. september 2018 (endret) Du ser den som " https://minside.sectoralarm.no/#!/systems/XXXPANELIDXXX " når du logger inn på min side Endret 19. september 2018 av Christoffer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kubegutt Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 15 minutes ago, Christoffer said: Du ser den som " https://minside.sectoralarm.no/#!/systems/XXXPANELIDXXX " når du logger inn på min side Så hva med integeren som blir satt opp med Devicenumber? Hva er den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 19. september 2018 Forfatter Del Skrevet 19. september 2018 44 minutes ago, Kubegutt said: Så hva med integeren som blir satt opp med Devicenumber? Hva er den? Beklager leste bare første delen av spørsmålet. Den finner du under "Advanced" på devicen du opprettet og er kalt "Reference ID". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.