Fermate Skrevet 29. mai 2016 Skrevet 29. mai 2016 Har en RFXLAN liggende. Bedre at noen andre får den til en billig penge enn at den ligger ubrukt hos meg. Kom med bud. Siter
Lazarus Skrevet 29. mai 2016 Skrevet 29. mai 2016 2 timer siden, Fermate skrev: Har en RFXLAN liggende. Bedre at noen andre får den til en billig penge enn at den ligger ubrukt hos meg. Kom med bud For oss litt mer uvitende... Et dette en fullverdig erstatning av RFXtrx433 bare med ethernet inteface? Siter
Fermate Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Skrevet 29. mai 2016 Jeg er ikke helt stø i de forskjellige firmware versjonene til RFXCom men jeg mener at du bruker den her og setter IP istedenfor COM port, og sånn sett så skulle protokoll støtten være den samme.. Siter
Fermate Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Skrevet 29. mai 2016 OI, der fant jeg en RFXLan til Da er det altså to stk til salgs. Siter
Moskus Skrevet 29. mai 2016 Skrevet 29. mai 2016 6 timer siden, Lazarus skrev: For oss litt mer uvitende... Et dette en fullverdig erstatning av RFXtrx433 bare med ethernet inteface? Det er ikke en RFXtrx433. Den støtter det mest standard utstyret; f.eks. Oregon Scientific-sensorer, Nexa-utstyr, etc. De støtter ikke nyere støttet utstyr, som f.eks. Rollertrol-motorer, soil-sensorer, og slikt. Siter
Lazarus Skrevet 29. mai 2016 Skrevet 29. mai 2016 Det er ikke en RFXtrx433. Den støtter det mest standard utstyret; f.eks. Oregon Scientific-sensorer, Nexa-utstyr, etc. De støtter ikke nyere støttet utstyr, som f.eks. Rollertrol-motorer, soil-sensorer, og slikt. Med andre ord... dersom jeg skal erstatte min tellstick. Så bør det være med en rfxtrx433e? Sent from my GT-I9295 using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 30. mai 2016 Skrevet 30. mai 2016 11 timer siden, Lazarus skrev: Med andre ord... dersom jeg skal erstatte min tellstick. Så bør det være med en rfxtrx433e? Ja, i det minste hvis du skal ha samme eller mer funksjonalitet. (Jeg har imidlertid faktisk funnet én ting som fungerer med Tellstick og ikke RFXtrx433; bryteren du sendte meg). Jeg bruker også RFXLAN, har en på jobb og en i kjelleren, og de gjør fremdeles en utmerket jobb. Siter
Hr Kotelett Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 Hmm, etter jeg gikk over til HS er min RFlink gateway klar for å pensjoneres, siden det ikke er plugin tilgjengelig :-( , har en av disse tilsalgs enda? Finnes det en oversikt over hva som ikke er støttet på denne kontra rfxtrx'n? Er i hovedsak nexa strømbrytere jeg skal bruke, biltema temp målerene tror jeg jeg må erstatte anyway. Siter
Moskus Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 20 timer siden, Hr Kotelett skrev: Finnes det en oversikt over hva som ikke er støttet på denne kontra rfxtrx'n? Det aller meste står i manualen. Den ligger på rfxcom.com eller du kan finne den via HS-skolen. Siter
Hr Kotelett Skrevet 22. november 2016 Skrevet 22. november 2016 @Fermate har du en av disse liggende enda? Siter
Moskus Skrevet 22. november 2016 Skrevet 22. november 2016 52 minutter siden, Hr Kotelett skrev: @Fermate har du en av disse liggende enda? Han har RFXLAN til salgs, ikke RFXtrx433. Det er en ganske stor forskjell i støttede protokoller. Men ellers er det fine bokser med LAN-tilkobling. Siter
Hr Kotelett Skrevet 22. november 2016 Skrevet 22. november 2016 Ja prøvde å finne ut hva RFXLan støttet. Men ser ut som den støtter Nexa strømplugger rimelig greit, og det er det jeg evt trenger den til. Siter
Moskus Skrevet 23. november 2016 Skrevet 23. november 2016 Ja, det gjør den. Jeg har en RFXLAN på kontoret slik at jeg kan styre bordlampen og lese temperaturen... Siter
Fermate Skrevet 23. november 2016 Forfatter Skrevet 23. november 2016 14 timer siden, Hr Kotelett skrev: @Fermate har du en av disse liggende enda? Ja jeg har en slik om du vil ha den. Kom med et bud. Ja den støtter fint Nexa Siter
Hr Kotelett Skrevet 23. november 2016 Skrevet 23. november 2016 15 timer siden, Moskus skrev: Ja, det gjør den. Jeg har en RFXLAN på kontoret slik at jeg kan styre bordlampen og lese temperaturen... Betyr dette at jeg da kan f.eks sette den hos mine intenanende foreldre og via port åpninger og slikt slå av og på diverse? 11 timer siden, Fermate skrev: Ja jeg har en slik om du vil ha den. Kom med et bud. Ja den støtter fint Nexa Tja siden jeg ikke aner hva de har kostet, og om du fortsatt har 2 kan jeg by 500? Siter
Fermate Skrevet 24. november 2016 Forfatter Skrevet 24. november 2016 8 timer siden, Hr Kotelett skrev: Betyr dette at jeg da kan f.eks sette den hos mine intenanende foreldre og via port åpninger og slikt slå av og på diverse? Ja du må jo ha WAN IPen deres da, enten gjennom fast IP eller en eller annen DynDNS tjeneste. 8 timer siden, Hr Kotelett skrev: Tja siden jeg ikke aner hva de har kostet, og om du fortsatt har 2 kan jeg by 500? 500 Høres OK ut. Hente Lillestrøm/Oslo eller sende i Posten? Siter
Hr Kotelett Skrevet 24. november 2016 Skrevet 24. november 2016 Blir posten, bor rett utenfor Bergen og blir ikke østlandet med det første. Vipps eller kontooverføring? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.