Populært innlegg Moskus Skrevet 9. juni 2017 Populært innlegg Skrevet 9. juni 2017 TrådfriSeer (som dessverre må hete "TradfriSeer" i Updateren fordi amerikanere er amerikanere) er en plugin for Ikea sin Trådfri-serie av produkter. Ettersom ikea-pærene ikke lar seg så enkelt integrere i eksisterende løsnigner for Zigbee til HomeSeer, bruker vi (@Fermate og jeg) hub'en og snakker med den via CoAP. Foreløpig er det en enkel plugin med støtte for følgende: Enkel konfigurasjon (kun IP og "key" nødvendig) Styre alle lyskilder som Trådfri-hub'en støtter Henter alle lyspærer automatisk Styrer lyspærer med samme kommandoer som andre lyskilder i HomeSeer, og kan derfor lett integreres med HStouch, Alexa, etc. Følgende er planlagt: Auto-discovery av hub på nettverket Støtte for grupper Potensiell mulighet for flere hub'er (enten for å dekke flere boliger, f.eks. hytte på fjellet, eller øke dekningsforholdene i et større hus) 15 Siter
Moskus Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Skrevet 9. juni 2017 Beta'en er åpen! Last ned herfra. Tilbakemeldinger i denne tråden. Siter
Gjelsvik Skrevet 9. juni 2017 Skrevet 9. juni 2017 Kult! Om ikea kommer med ledstrips i trådfri serien så kommer jeg til å handle inn litt. Støtter pluginen bevegelsessensorene i trådfri serien? Siter
Moskus Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Skrevet 9. juni 2017 6 minutter siden, Gjelsvik skrev: Støtter pluginen bevegelsessensorene i trådfri serien? Svaret er "ja", men dessverre ikke slik du tenker deg. Hub'en gir oss ingen "trigger" på input-enheter (fjernkontroller, bevegelsesensor). Hvis du kobler sensoren til en lyspære kan vi merke at lyspæra blir skrudd på... Siter
Gjelsvik Skrevet 9. juni 2017 Skrevet 9. juni 2017 Ok, jeg tenkte jo at dette kunne vært en billig løsning i de tilfeller man bare trenger bevegelse, og ikke alt det andre man får med multisensorene. Siter
Guahtdim Skrevet 9. juni 2017 Skrevet 9. juni 2017 Veldig bra. Plutselig fikk Homeseer en stor OPP for min del. Jeg ser for meg at jeg muligens kan slutte å få tyn for at jeg har glemt å slå av lyset i kjelleren eller på loftet. Siter
Fermate Skrevet 9. juni 2017 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, Gjelsvik skrev: Støtter pluginen bevegelsessensorene i trådfri serien? 47 minutter siden, Moskus skrev: Svaret er "ja", men dessverre ikke slik du tenker deg. Hub'en gir oss ingen "trigger" på input-enheter (fjernkontroller, bevegelsesensor). Hvis du kobler sensoren til en lyspære kan vi merke at lyspæra blir skrudd på... Vi finner nok en løsning på dette også etter hvert men jeg mener det er viktigere å få ut en versjon som kan styre IKEA pærer og lamper fra HS nå og heller se mere på det å ta inn IKEA sine fjernkontroller, dimmere og brytere senere. For oss som kjører HS er det jo HS som vil være sjefen uansett 2 Siter
TomB Skrevet 9. juni 2017 Skrevet 9. juni 2017 Kort spørsmål for meg som har litt kokt hjerne etter en stresset uke på jobb; trenger jeg noe annet utstyr for å kontrollere dette, som en egen controller, eller kan jeg snakke med Ikea sin hub over IP/Wifi? Siter
Fermate Skrevet 9. juni 2017 Skrevet 9. juni 2017 IKEA hub'en er kablet til LAN'et ditt og styres fra HS over LAN'et med denne plugin'en. Siter
TomB Skrevet 9. juni 2017 Skrevet 9. juni 2017 (endret) 1 minute ago, Fermate said: IKEA hub'en er kablet til LAN'et ditt og styres fra HS over LAN'et med denne plugin'en. Kjempefint, da får jeg se på det etter hvert Det går internt i huset ikke sant, ikke ut på internett og tilbake? (kjenner veldig lite til Trådfri). Endret 9. juni 2017 av TomB Siter
Fermate Skrevet 9. juni 2017 Skrevet 9. juni 2017 Den går definitivt bare på LAN'et ditt (Og det er en av fordelene med den synes jeg) Når vi snakker om det så KAN du faktisk styre HUE pærer med den også men farge greiene er litt rare foreløpig så det vil ikke bli prioritert i den første versjonen. 1 Siter
Moskus Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Skrevet 9. juni 2017 3 timer siden, ZoRaC skrev: Ligger den i Updateren allerede? Nei. Beta først. 5 Siter
Kensko Skrevet 10. juni 2017 Skrevet 10. juni 2017 Har sett "Updateren" nevnt et par ganger, men vet ikke hva det er. Er det lista med plugins som man finner i Homeseer under Plug-ins og Manage? Siter
ZoRaC Skrevet 10. juni 2017 Skrevet 10. juni 2017 Et øyeblikk siden, Kensko skrev: Har sett "Updateren" nevnt et par ganger, men vet ikke hva det er. Er det lista med plugins som man finner i Homeseer under Plug-ins og Manage? Stemmer. Siter
Gaute Skrevet 10. juni 2017 Skrevet 10. juni 2017 22 timer siden, Moskus skrev: Nei. Beta først. Det skulle vel ikke tilfeldigvis bli noen mulighet for å prøve ut denne da? ??? Siter
Moskus Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Skrevet 11. juni 2017 Det blir det tilfeldigvis. Og ikke så lenge til heller. Men det er et par issues som må fikses først. 3 Siter
GeneralVirus Skrevet 11. juni 2017 Skrevet 11. juni 2017 Hva er range på trådfri? Hadde kanskje vært en grei måte å løse ett problem jeg har med utelys. Siter
ZoRaC Skrevet 11. juni 2017 Skrevet 11. juni 2017 59 minutter siden, GeneralVirus skrev: Hva er range på trådfri? Hadde kanskje vært en grei måte å løse ett problem jeg har med utelys. 10 meter, i følge manualen til hub'en. Siter
nogeni Skrevet 12. juni 2017 Skrevet 12. juni 2017 Hei, jeg har 4 stk Trådfri GU10 i Nymåne takspotlight (Ikea) ca 10 m fra Trådfri Gateway, det er også en brannmur mellom. Hadde liten tro på at dette ville virke, men joda, ingen feil ved den enkle automasjon Ikea tilbyr. Trådfri fjernkontroll må veldig nærme ved inkludering, men det er en fordel når pærene står med liten avstand i takspot. Fjernkontroll virker ikke bak brannmur. Dekning kan kanskje sammenlignes med RFXCOM på nexa. Venter i spenning på plugin fra @Moskus og @Fermate for inkludering i HomeSeer. Siter
Moskus Skrevet 12. juni 2017 Forfatter Skrevet 12. juni 2017 24 minutter siden, nogeni skrev: Venter i spenning på plugin fra @Moskus og @Fermate for inkludering i HomeSeer. Har funnet et par prekære bugs som må rettes før beta går public (og helgen bød på lite muligheter for nerding), men når det er fikset, så skal alle få. 3 Siter
Charlie Skrevet 12. juni 2017 Skrevet 12. juni 2017 Opplever dere å kræsje HUB når dere holder på? Jeg har ved flere anledninger mistet kontakt med HUB på app og via COAP biblotek ved testing. Må da ta strøm av og på. Antar det er applikasjon på HUB som kræsjer, iogmed at den svarer på ping. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.