Moskus Skrevet 16. mars 2018 Forfatter Skrevet 16. mars 2018 Et tips skal vissnok være å bytte ut nettverkskabelen som fulgte med. Den er ikke blant de beste... Siter
gullfrode Skrevet 18. mars 2018 Skrevet 18. mars 2018 Tatt meg tid til å fjerne enhetene og legge til på nytt, pga Siri(krasjet en gang så måtte resette og sette på nytt. Men får ikke inn enhetene i Trådfriseer. Prøvd å fjerne/legge til Hub, fjerne/legge til plugin, fjerne .inifil. Når jeg prøver å Skanne pærer så står det Empty response from Hub with path = /15001 Siter
Moskus Skrevet 18. mars 2018 Forfatter Skrevet 18. mars 2018 Sjekk at IP og kode er rett. Evt. restart hub. Siter
gullfrode Skrevet 18. mars 2018 Skrevet 18. mars 2018 Takker, men did, done, done again. mar-18 16.29.16 TradfriSeer Warning Empty response from Hub with path = /15004 mar-18 16.29.16 TradfriSeer Debug GetGroupsListWhenHubIsOnline(): Total groups found: 0 mar-18 16.29.16 TradfriSeer Debug GetGroupsListWhenHubIsOnline() done! mar-18 16.29.16 TradfriSeer Debug CheckAndCreateGroupDevices() starting... mar-18 16.29.18 TradfriSeer Debug GetPagePlugin name: TradfriSeerHubs mar-18 16.29.26 TradfriSeer Plugin devices found count: 12 mar-18 16.29.26 TradfriSeer Debug Gettin groups done! mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug UpdateHub() #1 mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug Updating existing hub mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug SaveHubList() starting... mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug SaveHubList() done! mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug UpdateHub() done! Getting bulbs async... mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug GetBulbsAndGroupsAsync() starting... mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug Getting bulbs and groups... mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug GetBulbListWhenHubIsOnline() starting... mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug GetBulbListWhenHubIsOnline(): Hub is online, getting bulbs... mar-18 16.29.37 TradfriSeer Debug GetBulbListWhenHubIsOnline(): GetBulbs() queued... mar-18 16.29.41 Z-Wave Device: 1.Etg Georg GeorgVarmeovnPower Set to 1,4 (W) mar-18 16.29.42 TradfriSeer Warning Empty response from Hub with path = /15001 mar-18 16.29.42 TradfriSeer Debug GetBulbListWhenHubIsOnline(): Total bulbs found: 0 mar-18 16.29.42 TradfriSeer Debug GetBulbListWhenHubIsOnline() done! Siter
Moskus Skrevet 18. mars 2018 Forfatter Skrevet 18. mars 2018 Setter en 10er på at Key er feil. Den vanligste feilen er å bytte mellom I og l. Fungerer app'en? Siter
gullfrode Skrevet 18. mars 2018 Skrevet 18. mars 2018 (endret) App fungerer. Takk, men nøkkelen ble lagt inn fra nøkkelring på safari. La inn manuelt igjen, men samme manglende kontakt. Prøvd også å bytte IP på hub nå, ingen endring. Hvilke filer er det som må fjernes? Deaktiver plugin og fjern filene som er med plugin, samt .ini-fila. Er det flere, for å prøve å fjerne spor? Endret 18. mars 2018 av gullfrode Siter
Moskus Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Skrevet 19. mars 2018 Jeg kan ikke tenke meg at det vil hjelpe å "fjerne alle spor" hvis du er bombesikker på at Key og IP er riktig. Så lenge det er "Empty response from /15001" (lyspærer) og "/15004" (grupper) så svarer ikke hub'en på forespørsler. Siter
gullfrode Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Prøver med ny hub, den gamle har vært 100% stabil, så eneste problemet var at jeg ikke fikk opp pærene i Siri. Takk for hjelpen! Siter
gullfrode Skrevet 19. mars 2018 Skrevet 19. mars 2018 Ny hub, samme problem, så mistenker fremdeles at det er noe med databasen til homeseer som blokkerer. Men Siri funker, og Kidsa pleier stort sett å skru av lyset i rommet jeg har trådfri uansett(prosjektor med XBox, ikke glad i lys da) Siter
Moskus Skrevet 23. mars 2018 Forfatter Skrevet 23. mars 2018 På 19.03.2018 den 22.32, gullfrode skrev: Ny hub, samme problem, så mistenker fremdeles at det er noe med databasen til homeseer som blokkerer. Jeg kan bare ikke i min villeste fantasi forestille meg hva det skulle være. Er hub'en helt oppdatert? Det virker som om den ikke bruker den nye måten å autentisere på, skulle hatt noen hint om det i loggen. Kan du poste innholdet i .ini-filen? Hvis du skal "slette alle spor", så er det bare å stoppe plugin'en slette alle TrådfriSeer-devicer (inkludert hub-devicen) slette TradfriSeer.ini i /Config ... så er det bare å starte plugin'en. Beklager at jeg ikke har vært mer på, men jeg og hele familien har ligget strekk ut med feber denne uka. Siter
gullfrode Skrevet 24. mars 2018 Skrevet 24. mars 2018 Beklager, og beklager, du er rimelig grei og hjelpsom... Tenkte ikke på å slette de gamle devicene, prøver det(hadde mest håpt å slippe siden jeg har en scene i kjellerstua som tenner et og et med to sek mellomrom, med delayed device action). Er borte så får ikke sjekket om det virkelig fungerer, men det er vel sannsynlig at det er det som sperrer for noe. Var ingen endring med ny Hub, byttet Ip, og kopierte kode fra QRKode, så IP og kode kan ikke være feilen. App og Siri fungerer sømløst nå. Viktigste var å få lagt til lysene i kjelleren før jeg la til de nye driverne til lysa på kjøkkenet(ansluta). Vil ha minst mulig i Homebridge fra HS3. De nye driverne fungerer forøvrig glimrende, samt at de dimmer med både dimmerbryter og fra app/siri. Håper Trådfriseer fungerer for meg igjen i fremtiden. Siter
gullfrode Skrevet 24. mars 2018 Skrevet 24. mars 2018 Fulgte samme prosedyren igjen, nå gikk det. Forskjellen fra nå til tidligere tror jeg bare at Hubem har stått og gått en stund uten å legge til/fjerne enheter, så mulig det var noe som sto og kjørte ennå samt blokkerte fra Huben. Virker ihvertfall som at slle devices tikker inn i Homeseer nå, får ikke testa om det faktisk blir lys på noen dager da. Takk for hjelpen nok en gang Moskus. Siter
Moskus Skrevet 25. mars 2018 Forfatter Skrevet 25. mars 2018 17 timer siden, gullfrode skrev: Takk for hjelpen nok en gang Moskus. Joda... det er jo bra det fungerer, men sånt gjør det så vanskelig å debugge... Siter
gullfrode Skrevet 25. mars 2018 Skrevet 25. mars 2018 Info i .ini-fila er lik før og etter siste gang jeg fulgte prosedyren. Slet mange ganger med reset og å legge til pærene på nytt til både den gamle og nye huben, så regner med at det var prosesser i huben som var problemet hele tiden. Siter
Tinge76 Skrevet 6. april 2018 Skrevet 6. april 2018 På 9.6.2017 den 14.41, Moskus skrev: Beta'en er åpen! Last ned herfra. Tilbakemeldinger i denne tråden. Er helt noob på Homeseer... hvordan installeres denne pluggin etter den er lastet ned? Siter
Guahtdim Skrevet 7. april 2018 Skrevet 7. april 2018 (endret) Edit: Det er faktisk en god forklaring på siden hvor du laster ned TrådfriSeer Jeg antar at du skal gjøre det på samme måte som andre plugins: Hva gjør jeg for å installere? VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt c:\program files (x86)\Homeseer HS3) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake. Pakk ut zipfilen i din Homeseer katalog Restart Homeseer Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på Tradfriseer Endret 7. april 2018 av Guahtdim link til plugin Siter
Tinge76 Skrevet 7. april 2018 Skrevet 7. april 2018 Edit: Det er faktisk en god forklaring på siden hvor du laster ned TrådfriSeer Jeg antar at du skal gjøre det på samme måte som andre plugins: Hva gjør jeg for å installere? VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt c:\program files (x86)\Homeseer HS3) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake. Pakk ut zipfilen i din Homeseer katalog Restart Homeseer Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på Tradfriseer Takk for hjelpen! Er ny på homeseer... Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Siter
Tinge76 Skrevet 7. april 2018 Skrevet 7. april 2018 Problem med connection. Ser flere har hatt samme problem Siter
Tinge76 Skrevet 7. april 2018 Skrevet 7. april 2018 1 time siden, Tinge76 skrev: Problem med connection. Ser flere har hatt samme problem Det var passordet som var feil... Virker nå :-) 1 Siter
Gjelsvik Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 Plutselig har jeg dette i loggene.. Noen ide? Siter
ZoRaC Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 31 minutter siden, Gjelsvik skrev: Plutselig har jeg dette i loggene.. Noen ide? Restart IKEA-huben? Siter
Moskus Skrevet 14. mai 2018 Forfatter Skrevet 14. mai 2018 Ja, som @ZoRaC sier. Deaktiver plugin, restart Ikea-hub, vent 30 sekunder og aktiver plugin igjen... Utenom det? Pass. Siter
gullfrode Skrevet 15. august 2018 Skrevet 15. august 2018 Snart kommer mørket... IKEAHuben jeg brukte før var stabil mot Homeseer, så dumt at jeg bytta lysa. Men den fungerer med restart med et par dager imellom(hub er uansett tilkobla en Greenway grenkontakt). Er det mulig å skru av og på plugin via event? Finner bare plugin for å skru av og på Homeseer ved søk. Ønsker ikke å koble lysene i kjellerstua samt de koblet til transformatorene på kjøkkenet til Deconz. Siter
Moskus Skrevet 16. august 2018 Forfatter Skrevet 16. august 2018 13 timer siden, gullfrode skrev: Er det mulig å skru av og på plugin via event? Jon00 har selvfølgelig laget en mulighet for det. Den fungerer strålende. https://forums.homeseer.com/node/64760 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.