Christoffer Skrevet 16. august 2018 Skrevet 16. august 2018 Kjører selv en slik event når pærene blir merket som offline, da stoppes plugin og IKEA hub resettes og så startes plugin 45 sekunder etterpå. @Moskus Hvor lang tid tar det før pærene går offline? Siter
Moskus Skrevet 16. august 2018 Forfatter Skrevet 16. august 2018 Akkurat nå, Christoffer skrev: Hvor lang tid tar det før pærene går offline? Du tenker på hvis de er uten strøm? Jeg er faktisk ikke sikker, det er hub'en som bestemmer det. Siter
Christoffer Skrevet 16. august 2018 Skrevet 16. august 2018 Tenkte på hvor lang tid det tar før pluginen din merker de som offline når hubben min streiker og ikke snakker med nettverket. Siter
Moskus Skrevet 16. august 2018 Forfatter Skrevet 16. august 2018 Det er når hub'en ikke lenger rapporterter pålitelige data. Når dette skjer vet jeg ikke. Siter
ZoRaC Skrevet 17. august 2018 Skrevet 17. august 2018 11 timer siden, Christoffer skrev: Tenkte på hvor lang tid det tar før pluginen din merker de som offline når hubben min streiker og ikke snakker med nettverket. Husk å bruk en annen nettverkskabel enn den som fulgte med, det gir mindre ustabilitet. 1 Siter
Christoffer Skrevet 17. august 2018 Skrevet 17. august 2018 Den er kastet ut for lenge siden ? men kan jo hende det nye har blitt dårlig også ? Siter
hflatoey Skrevet 17. august 2018 Skrevet 17. august 2018 Eg har hatt problemer med min Ikea hub fra dag ein, har byttet nettverkskabel to ganger uten at det hjelper, den er offline 98% av tiden og da har eg til og med fast restart av hub og plug-in kvar andre time + .bat fil som sørger for at config fila ikkje mister data... 1 Siter
Moskus Skrevet 17. august 2018 Forfatter Skrevet 17. august 2018 OK, Ikea-hub'en er ikke den beste, men SÅ dårlig er den ikke. Ikke plugin'en heller. Prøvd å bytte strømforsyning? Siter
hflatoey Skrevet 20. august 2018 Skrevet 20. august 2018 Det har eg ikkje prøvd, skal teste det idag vist eg husker det Siter
Moskus Skrevet 20. august 2018 Forfatter Skrevet 20. august 2018 OK, det er "litt", men ikke i kategorien "mye". Siter
hflatoey Skrevet 20. august 2018 Skrevet 20. august 2018 Er det bedre med ein Philips HUE Bridge? Siter
Moskus Skrevet 20. august 2018 Forfatter Skrevet 20. august 2018 2 timer siden, hflatoey skrev: Er det bedre med ein Philips HUE Bridge? Hvis jeg skulle valgt en bridge nå, så hadde det blitt deCONZ. 1 Siter
Christoffer Skrevet 20. august 2018 Skrevet 20. august 2018 On 17.8.2018 at 13:42, hflatoey said: Eg har hatt problemer med min Ikea hub fra dag ein, har byttet nettverkskabel to ganger uten at det hjelper, den er offline 98% av tiden og da har eg til og med fast restart av hub og plug-in kvar andre time + .bat fil som sørger for at config fila ikkje mister data... Hei, lyst å dele denne .batfilen? Siter
hflatoey Skrevet 21. august 2018 Skrevet 21. august 2018 Selvfølgelig I config mappa til HS så kopier TradfriSeer.ini info til ei ny fil som du kaller tradfriseer_setup.bak Lag ei .bat fil og skriv dette i den "copy /y tradfriseer_setup.bak TradfriSeer.ini" Lag ein shortcut til .bat filen for å kunne kjøre den som admin ellers vil den ikkje virke. Lag HS event. Siter
Christoffer Skrevet 21. august 2018 Skrevet 21. august 2018 29 minutes ago, hflatoey said: Selvfølgelig I config mappa til HS så kopier TradfriSeer.ini info til ei ny fil som du kaller tradfriseer_setup.bak Lag ei .bat fil og skriv dette i den "copy /y tradfriseer_setup.bak TradfriSeer.ini" Lag ein shortcut til .bat filen for å kunne kjøre den som admin ellers vil den ikkje virke. Lag HS event. Hei Takk, sliter med jet lag så ble sittende og lage tilsvarende bare i vb. Men ser eventen vår er helt lik. Bortsett fra at jeg kun har kopi scriptet før jeg starter pluginen. Har opplevd at hubinfoen forsvinner når pluginen blir stoppe og aldri etter den er startet, men kanskje jeg skal legge det inn der og. Siter
Moskus Skrevet 21. august 2018 Forfatter Skrevet 21. august 2018 Hvis det der virker så er det enten 1) noe i veien med strømforsyningen, 2) noe i veien med nettverksforbindelsen eller 3) noe alvorlig i veien med selve hub'en. Den blir kun markert som "Offline" når den faktisk ikke svarer på ping, og da skal noe seriøst være galt. Selv når jeg har klart å låse hub'en tidligere svarer den faktisk alltid på ping. 33 minutter siden, Christoffer skrev: Har opplevd at hubinfoen forsvinner når pluginen blir stoppe og aldri etter den er startet, men kanskje jeg skal legge det inn der og. Det var nyttig informasjon. Jeg klarer enda ikke se hvorfor den sletter informasjonen. Jeg får se på det en gang til. Siter
Christoffer Skrevet 21. august 2018 Skrevet 21. august 2018 Ja, her slutter hele hubben å svare på ping. Den forsvinner også fra ruteren sin DHCP klientliste. Får heller ikke kontakt via IKEAappen Siter
ZoRaC Skrevet 21. august 2018 Skrevet 21. august 2018 Har dere oppgradert hub’en til siste firmware som kom for 1-2 mnd siden? Siter
Christoffer Skrevet 21. august 2018 Skrevet 21. august 2018 Aner ikke, åpner kun IKEA appen når den krasjer og da er det jo ikke kontakt ? Siter
HåPe Skrevet 16. oktober 2018 Skrevet 16. oktober 2018 Köpte ett par Trådfri strömbrytare idag. De dök inte upp i HS så gissar att du måste fixa support för dem i pluginen. Något som är på gång? Någon info jag kan hjälpa till med? Siter
Moskus Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Skrevet 17. oktober 2018 Ja, det er mulig. Jeg har bare ikke mulighet til å legge det til akkurat nå, jeg har kjøpt et par slike selv... Har pakket bort hub og Zee2 for testing fordi vi bygger om huset... Siter
IT Collection Skrevet 8. november 2018 Skrevet 8. november 2018 Hej. Jeg har installeret plugin, og får status online på hubben. Men til min hub har jeg tilsluttet en pære og denne kommer ikke op i HomeSeer. I trådfri appen fra Ikea kan jeg fint styre pæren så jeg ved den har forbinelse til hubben. Loggen når debug er aktiveret ser sådanne ud: nov-08 19:58:47 TradfriSeer Debug Ping result for hub XXXXXXXXXXXXXX: Online nov-08 19:58:46 TradfriSeer Debug Polled 0 groups... nov-08 19:58:46 TradfriSeer Debug Polled 0 bulbs... Er der nogen som har samme problem? Jeg køre HomeSeer version 3.0.0.435 og TrådfriSeer version 0.0.1.10 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.