Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte den via Kickstarter, men solgte den i fjor sommer. Synes eventmotoren ble for enkel og softwaren var fortsatt ganske buggy (produktet hadde vel så vidt komme til ordinært salg, så forventet kanskje litt mye). 

  • Like 1
Skrevet
37 minutter siden, ZoRaC skrev:

Jeg kjøpte den via Kickstarter

Automasjons-hub'er på Kickstarter burde man som regel unngå. De lover stort sett (les "alltid) mer enn de klarer å tilby.

 

Jeg er (eller "var") ivrig på Kickstarter, og har en del kule produkter derfra, men akkurat hub'ene har hatt en tendens til å love å løse "alle hjemmeautomasjonens problemer" uten å få til noe som er i nærheten.

Skrevet
2 minutter siden, Moskus skrev:

Automasjons-hub'er på Kickstarter burde man som regel unngå. De lover stort sett (les "alltid) mer enn de klarer å tilby.

 

Jeg er (eller "var") ivrig på Kickstarter, og har en del kule produkter derfra, men akkurat hub'ene har hatt en tendens til å love å løse "alle hjemmeautomasjonens problemer" uten å få til noe som er i nærheten.

 

Ja, dette var mitt skritt fra en enkel Telldus-stick og opp på noe mer avansert - på den tiden hadde jeg ikke engang hørt om Z-wave og hadde bare 4-5 Nexa-pluginmoduler. Mye har skjedd det siste året, kan man si! :P 

Skrevet
9 timer siden, Blodstrupmoen skrev:

Jeg tror at utseende er det siste kriterie man skal bruke for å velge den beste huben.

Det er imidlertid en del som mener at deres boks er så til de grader viktig, at den helst skal stå midt på stuebordet. Iallfall virker det slik. Og DA er det jo greit om den ikke ser direkte stygg ut...

  • Like 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Har brukt denne nå i 4.måneder, og er ekstremt fornøyd. De har jevnlige oppdateringer og er veldig flink til å informere brukerene hver 14. om status rundt utvikling og lignende.
Den er veldig stabil og har MANGE muligheter, de slapp også støtte for zigbee nå for ett par uker siden.

Skrevet

Hei, ja jeg følger de i sosiale medier, og de ser ut til å gjøre en veldig god jobb med akkurat det du nevner. De ga også respons når jeg nevnte den norske smartlåsen IDlock for dem.

Den skulle de straks sjekke ut sa de.

Skrevet

Hi, my name is Bram and I work at Athom, the company who's developing Homey! @danielb told my about this forum and I thought it would be interesting to see if you have any questions I can help you with! I'm not sure if it is allowed to talk English on this forum, but my Norwegian is not that good (read: not existing haha!)

 

I will check in once in a while to see if any of you have new questions for me:)

  • Like 5
  • Thanks 3
Skrevet
2 timer siden, Shetani skrev:

Hei, ja jeg følger de i sosiale medier, og de ser ut til å gjøre en veldig god jobb med akkurat det du nevner. De ga også respons når jeg nevnte den norske smartlåsen IDlock for dem.

Den skulle de straks sjekke ut sa de.


Det som er genialt er at utviklingen av støtte for nye enheter ikke nødvendigvis kommer fra Athom. Som du sikkert har sett finnes det en appside for Homey. (apps.athom.com)
Her er det andre brukere som utvikler størsteparten av appene, noe som resulterer i at det kommer støtte for nye enheter i enorm fart, og kvaliteten på appene er jevnt over veldig bra.
Athom går igjennom koden på appene for å sjekke at dette fungerer og er laget på riktig måte.

Jeg hadde en Multireg termostat som jeg ønsket støtte for, da tok jeg kontakt med en av medlemmene der og da heiv han seg i gang å lagde en app til denne. Innen 2 uker hadde jeg den i systemet :-)

  • Like 1
Skrevet

I really like that app support. Though i did a random look right now on the Youtube app and looks like it is not working anymore?

Some update from youtube has killed it maybe?

Skrevet

That's the downside of an open platform, some developers stop maintaining the app so when we update Homey the app stops working. We are planning to do some "cleaning" in the Appstore quite soon, so the apps that are no longer maintained will be removed or moved to another developer:)

Skrevet
8 minutes ago, Bram said:

That's the downside of an open platform, some developers stop maintaining the app so when we update Homey the app stops working. We are planning to do some "cleaning" in the Appstore quite soon, so the apps that are no longer maintained will be removed or moved to another developer:)

I work in the IT sector I know it is common :D

Skrevet

@Bram Care to explain how you guys would arrange devices in rooms / groups? Tested an Homey installation a few weeks ago and the enduser was very disappointed in the organisation  of the items. 

 

To avoid cluttering they created a top entity, floor entity then and room entity with the respective devices.

 

You have to open each entity to reach a room, and a device can only be 1 place. 

 

The enduser in this case tried the solution for a week and gave up and went back to futurehome hub. 

 

Skrevet

Hi @geirra Right now it is possible to arrange your device in different "zones" like, livingroom, kitchen, bedroom, bathroom, etc. You can also add your own zones that are not included in the standard list of zones in Homey. It is true that a device can only be used in one zone. However, we are currently working on a new mobile app that will make this a lot more user friendly! I cannot tell you the details yet, but once the development of the new mobile app is a bit further I could post it here.

Most users wont really use the zones because they have automated all the devices in such a way that they don't need to open the zones, Nonetheless I can understand that for some users it is a bit annoying that you need to first open the top entity before you can open up the second "nested" entity.

 

Was the organisation of items the only reason why he gave up on Homey?

 

Skrevet (endret)
3 timer siden, Bram skrev:

Hi @geirra Right now it is possible to arrange your device in different "zones" like, livingroom, kitchen, bedroom, bathroom, etc. You can also add your own zones that are not included in the standard list of zones in Homey. It is true that a device can only be used in one zone. However, we are currently working on a new mobile app that will make this a lot more user friendly! I cannot tell you the details yet, but once the development of the new mobile app is a bit further I could post it here.

Most users wont really use the zones because they have automated all the devices in such a way that they don't need to open the zones, Nonetheless I can understand that for some users it is a bit annoying that you need to first open the top entity before you can open up the second "nested" entity.

 

Was the organisation of items the only reason why he gave up on Homey?

 

 

@Bram

In an ideal world everything is automated, but the WAF factor is important and is not always compatible with the fully automated logic.

This is common for most users with smarthouses i know atleast.

 

Yes, the UI / organisation was the primary reason why he gave up.

Endret av geirra
Skrevet
15 minutes ago, geirra said:

 

@Bram

In an ideal world everything is automated, but the WAF factor is important and is not always compatible with the fully automated logic.

This is common for most users with smarthouses i know atleast.

 

Yes, the UI / organisation was the primary reason why he gave up.

 

Well I can tell you this, the new app design looks promising! Also the whole UI will be changed which will make the use of the app a lot easier. So hopefully when the new app arrives he will give Homey another chance:)

Skrevet

I just ordered a unit from Tronika to do some extensive testing.

 

An article/review will be posted in the near future ?

 

Since the unit is now available on the Norwegian marked (Tronika) and is getting more and more popular in the home automation community I will add a designated forum for the unit under the "Systems" category on our site.

 

I'm actually quite excited to test this unit since it looks quite promising on paper. If it will work in real life scenarios while at the same time maintain the holy grail of 100% WAF is the million dollar question... I will find out in the next couple of days/weeks ?

  • Like 1
Skrevet

Hi @iblis

If I can help you with anything please let me know!

 

We are really looking forward to expending much more in Norway and other countries and we would like to hear feedback from our users so we can optimize Homey a lot more to the customer needs!

 

Thansk for including Homey in the systems category on the forum, means a lot:)

  • Like 1
Skrevet
43 minutter siden, iblis skrev:

Since the unit is now available on the Norwegian marked (Tronika) and is getting more and more popular in the home automation community I will add a designated forum for the unit under the "Systems" category on our site.

 

It seems to be a nice price, too! I backed it at Kickstarter for 259 EUR in June 2014 (the "geek edition"), and with todays exchangerate, that would be 3004 NOK (incl customs/taxes)!

I sold mine at Finn.no in August 2016, for 2500 NOK, so I guess I got a decent price for it then. :) 

  • Like 1
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.