Rune L Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hvordan får jeg Flere funksjoner på samme lysbryter? Ønsker feks å trykke 2 raske ganger på på knappen for å få 100% lys og feks 40% lys ved ett trykk Kjører Homeseer3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 Moskus Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Jeg fant, jeg fant! Først trenger du et Event som trigger når knappen trykkes. Dette Eventet skal ha to Actions: Increment Counter (altså legg 1 til Counter-verdien) Restart Timer (set timer tilbake til 0 og start den igjen).Akkurat her er det mulig Timeren må settes til 1 sekund, og det velges Resume. Ellers kan det være at det siste Eventet nederst blir trigget. Jeg vet ikke, må sjekkes. Det kan til og med være at dette kan fjernes. Så trenger du et Event som trigges når Timeren har nådd... la oss si... 2 eller 3 sekunder. Dette Eventet skal kun ha en Action. Stop Timer Så er det bare å sette opp Eventer som trigger når TIMEREN ER STOPPET (dvs satt til 0), og har diverse verdier av Counter som condition (dette er også en Device, så man bruker IF device_counter has a value equal to 1, 2 eller 3, etc). Hvis Counter = 1, så dim lys som før OG set Counter = 0 Hvis Counter = 2, så skru av lys OG set Counter = 0 Hvis Counter = 3, sett på Barry White OG set Counter = 0 Hvis Counter = 4... og så videre Ulempen er at det da tar litt tid før en kommando blir utført, men jeg har gjort en grovtest (for en stund siden) og det fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 GeneralVirus Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hvordan brytere har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Hmm... jeg har laget et oppsett for dette på "den andre siden". Skal se om jeg finner det igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Danonym1 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Fibaro dimmere og sikkert andre har den funksjonaliteten innebygd i bryteren. Må bare aktiveres med parameter. Enn får da sendt ulike scene statuset til controlleren. Mine dimmer støtter 1, 2, 3-trykk, hold og release. Dette må jo så bindes opp i en regel eller lignende. Er ikke mye delay heller ved å bruke den innebygde funksjonen. Sent fra min LG-D855 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Sant, det er bedre å bruke det innebygde hvis det finnes. WallC-2 har også dette hvis man ønsker en helt trådløs sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Rune L
Hvordan får jeg Flere funksjoner på samme lysbryter?
Ønsker feks å trykke 2 raske ganger på på knappen for å få 100% lys
og feks 40% lys ved ett trykk
Kjører Homeseer3
Lenke til kommentar
Del på andre sider
5 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.