Marhil Skrevet 27. juni 2017 Skrevet 27. juni 2017 Jeg skal sette opp flere Wemos med ESPEasy utendørs. Noe er under takskjegget, mens andre er godt beskyttet under verandatak og i boden. Men, etter alt jeg har lest om dårlige usb-ladere den siste tiden, så er jeg skeptisk til å om det er lurt å bruke en usb-ladere i en uisolert bod... Hva bruker dere til 5v ute? Trenger både vanntette og "kondenssikre" enheter. I tillegg trenger jeg en lang USB-kabel. Jeg klinte til på det som så best ut på Aliexpress, men så begynte jeg å lese litt om dette i etterkant ? Leste blant annet om forskjell ledningsdiameter (AWG) osv og så at Espeasy-siden anbefaler minst AWG24 og helst ikke over 1 m lengde. Noen som har tips om lange kabler 3-5 m som ikke koster skjorta? Siter
Snurre Skrevet 28. juni 2017 Skrevet 28. juni 2017 Den 27.6.2017 klokken 22.02, Hilmar skrev: Jeg skal sette opp flere Wemos med ESPEasy utendørs. Noe er under takskjegget, mens andre er godt beskyttet under verandatak og i boden. Men, etter alt jeg har lest om dårlige usb-ladere den siste tiden, så er jeg skeptisk til å om det er lurt å bruke en usb-ladere i en uisolert bod... Hva bruker dere til 5v ute? Trenger både vanntette og "kondenssikre" enheter. I tillegg trenger jeg en lang USB-kabel. Jeg klinte til på det som så best ut på Aliexpress, men så begynte jeg å lese litt om dette i etterkant Leste blant annet om forskjell ledningsdiameter (AWG) osv og så at Espeasy-siden anbefaler minst AWG24 og helst ikke over 1 m lengde. Noen som har tips om lange kabler 3-5 m som ikke koster skjorta? Hei, kan USB over Ethernet brukes? https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/kabler-og-adaptere/usb/usb-kabler/usb-forlengelse-for-opptil-40-m-p68248#ProductDetailedInformation Finnes også billig på eBay. og noen vanntette skjøtebokser, kanskje? Siter
bjwanvik Skrevet 31. juli 2017 Skrevet 31. juli 2017 Jeg har ihvertfall ett par alvorlig lange (over 50m ++) strekk med CAT6 fra PoE-switcher til aksesspunkter, og det er null stress. Høyere spenning enn usb der da, så mindre følsomt for tversnitt på kabel, men likevel - det er jo ikke snakk om mye strøm i noen av oppsettene... Om en slik adapter viderefører strømmen godt nok tør jeg ikke si noe om - strekket og CAT 6 vet jeg derimot går fint. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.