Fermate Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 Burde kanskje snart få en egen "system" kategori om dette.. Jeg skal bare nevne at fordi jeg ikke har tilgang til så mye Z-wave utstyr her nede på hytta i Danmark så kjøpte jeg en Trådfri bevegelses detektor og koblet opp på en av rommene i går. Den er usannsynlig treg når den skal skru på lyset Bruker nesten 4 sekunder fra jeg kommer inn til lyset tennes. Til sammenligning har jeg en AEON detektor i gangen som skrur på Trådfri pærer med Moskus til HS plugin og den tenner lyset etter 1-1,5 sekunder. Siter
Moskus Skrevet 19. juli 2017 Skrevet 19. juli 2017 Den 7/16/2017 klokken 12.53, Fermate skrev: Den er usannsynlig treg når den skal skru på lyset Bruker nesten 4 sekunder fra jeg kommer inn til lyset tennes. Seriøst? Det er jo nesten ubrukelig! Siter
Andreas Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Noen som vet hvor man får kjøpt trådfriprodukter på nett? Er 6 timer å kjøre til nærmeste varehus herfra. Andreas Siter
Lazarus Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Ikea.no https://m2.ikea.com/no/no/p/tradfri-led-paere-gu10-400-lumen-kan-dimmes-tradlost-varmhvit-til-kaldhvit-00318292/ Siter
Andreas Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Joda.. der er det pærer, men må også ha hub, den og fjernkontrollen er ikke til salgs på nett.. noen som vet hvorfor? Siter
Lazarus Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 6 timer siden, Andreas skrev: Joda.. der er det pærer, men må også ha hub, den og fjernkontrollen er ikke til salgs på nett.. noen som vet hvorfor? Bare fjernkontroll får jeg hvertfall lov å bestille. https://m2.ikea.com/no/no/p/tradfri-fjernkontroll-30338849/ Hub ser det ut til at de ikke har tilgjengelig. Kanskje kundesupport kan svare på hvorfor? Eventuelt så kan det jo hende at de kan gjøre den tilgjengelig? 2 Siter
Fermate Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Skrevet 11. oktober 2017 Jeg tror IKEA Norge er litt trege til å få på plass produktene Siter
Øyvind Skrevet 11. oktober 2017 Skrevet 11. oktober 2017 Varehusene har mye inne. Blant annet finnes Huben i samtlige varehus, så hvorfor de ikke har den på nettlageret er ikke godt å si. Siter
Øyvind Skrevet 9. november 2017 Skrevet 9. november 2017 Noen som vet om trådfrihuben har et UI man kan nå via ip-adressen:en_eller_annen_port? Siter
Moskus Skrevet 9. november 2017 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, Øyvind skrev: Noen som vet om trådfrihuben har et UI man kan nå via ip-adressen:en_eller_annen_port? Nei, intet webUI. Kun COAP. 1 Siter
erlingba Skrevet 29. desember 2017 Skrevet 29. desember 2017 Har hatt mye problemer med at huben henger seg opp de siste dagene. Veldig irriterende å måtte ta strømmen på den når ingen ting virker. Noen som vet om noen fikser? Har lyst på flere pærer, men det er jo ikke noe poeng når det ikke virker. Har noen testet rekkevidden på dette? Vil pærer med spenning på fungere som routere, eller må man ha en dedikert router for å få økt rekkevidden? Sent fra min E5823 via Tapatalk Siter
ZoRaC Skrevet 29. desember 2017 Skrevet 29. desember 2017 7 minutter siden, erlingba skrev: Noen som vet om noen fikser? Har sett et par kommentere at den medfølgende nettverkskabelen er av dårlig kvalitet og gjerne «kveilet» så stramt fra fabrikk at de har fått skader. Verdt å prøve å bytte den. Ellers kan det være at den står for nært noe annet som forstyrrer? En trådløsruter f.eks? Også verdt å prøve en annen strømforsyning. En annen løsning er selvsagt å bytte ut IKEA sin gateway med en ConBee/RaspBee og deCONZ... 9 minutter siden, erlingba skrev: Har noen testet rekkevidden på dette? Vil pærer med spenning på fungere som routere, eller må man ha en dedikert router for å få økt rekkevidden? IKEA oppgir 10 meter, men jeg har så langt ikke hatt noen problemer, selv med en del vegger/tak mellom. ZigBee skal lage mesh-nettverk, men tror ikke det et like bra som Z-wave sitt. Siter
erlingba Skrevet 30. desember 2017 Skrevet 30. desember 2017 IKEA oppgir 10 meter, men jeg har så langt ikke hatt noen problemer, selv med en del vegger/tak mellom. ZigBee skal lage mesh-nettverk, men tror ikke det et like bra som Z-wave sitt. Ah, takk for tips. Har hatt gjester på gjesterommet, og de hadde skubba unna det litt provisoriske opplegget mitt. Skal få flytta alt til et mer egnet sted, men ikke akkurat nå. Det hjalp å flytte huben frem fra bak kommoden. Har tømmervegger i huset, men det fungerer stort sett. Skal sette opp en utelampe på et uthus ca 20 meter fra nærmeste utelampe. Er spent på å se om det vil virke. Hadde vært kjekt med god rekkevidde utendørs, men noe på wifi er nok bedre egnet. Sent fra min E5823 via Tapatalk Siter
Einar Skrevet 30. desember 2017 Skrevet 30. desember 2017 Du får sette opp en utelampe på huset også. Selvfølgelig med Rådfri pære i. Bruk utelamper med rene glasskupler uten noe metall krimskrams rundt. Om det fortsatt ikke virker så prøv å sette en metallplate 17,5cm bak en av pærene (eller begge) sett i retning fra motstående pære. Målet er fra senter av den delen av pæra som er mellom skrufatning og den gjennomskinnelige delen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.