ZoRaC Skrevet 19. juli 2017 Skrevet 19. juli 2017 Har oppgradert både HS, Z-wave og firmware på Dimmer 2 nylig og nå ser jeg at event med trigger "changes to on" på en Fibaro Dimmer 2 ikke lengre trigger ved ett trykk på bryteren. Måtte endres til "not off"... Andre som har opplevd det? Siter
Moskus Skrevet 20. juli 2017 Skrevet 20. juli 2017 Betyr det at "Dim" ikke lenger registreres som "On"? Gir jo mening... Siter
ZoRaC Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Skrevet 20. juli 2017 8 minutter siden, Moskus skrev: Betyr det at "Dim" ikke lenger registreres som "On"? Gir jo mening... Nja, vet ikke om jeg er enig i det. Hvis jeg skal trigge et event når et lys slås på, så er det for meg likegyldig om lyset slås på til 1% (dim) eller 100% (on). Hvis jeg vil trigge på bare maks lys, så kan jeg trigge på dim=100% i stedet. Jeg synes det er mest logisk at "on" betyr "ikke off" i eventsammenheng. Siter
Moskus Skrevet 20. juli 2017 Skrevet 20. juli 2017 OK. Synes kanskje at "not off" er glimrende for "not off". Men smak og behag. Siter
ZoRaC Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Skrevet 20. juli 2017 40 minutter siden, Moskus skrev: OK. Synes kanskje at "not off" er glimrende for "not off". Men smak og behag. Men "not off" er jo "on", i hvertfall i min ordbok. Hvis noen spør meg om lyset på stua er på, så svarer jeg ikke "nei", hvis den er 50% dimmet... "on" burde i så fall vært "on max level", eller noe sånt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.