Morten B Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 Finnes det noe måte å vise når et item sist ble oppdatert? I noen av dashboardene mine ønsker jeg å vise når f.eks en temperatur fra en z-wave device sist ble oppdatert. I andre tilfeller når batteristatus sist ble oppdatert fra et device. Har ikke klart å spore opp noe metode for å gjøre det. //Morten Siter
Lazarus Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 I hvilket gui? Du kan hente sist endring via persistence. For eks. Kan dette gjøres i en rule ved å bruke "ThisItem.lastUpdate()" Siter
Morten B Skrevet 31. juli 2017 Forfatter Skrevet 31. juli 2017 Burde kanskje klart å få med gui ja Bruker habpanel. På tide å få opp igjen influxen min tenker jeg. Den forsvant etter en systemkrasj. Siter
Lazarus Skrevet 31. juli 2017 Skrevet 31. juli 2017 Da tror jeg dette er letteste vei: Lag en DateTime item. Sitat DateTime ITEM_LastChanged Lag en Rule der den oppdaterer LastChanged hver gang ITEM oppdateres: Sitat rule "Update LastChanged on Item" when ITEM received update then ITEM_LastChanged.postUpdate( new DateTimeType() ) end Deretter kan du bruke den i HabPanel. Siter
Morten B Skrevet 1. august 2017 Forfatter Skrevet 1. august 2017 Takker Lazarus. Blir mye rules da For ønsker det på en god del items. Alt av batteristatuser osv. Får sette av noen timer til knotting. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.