Evelen Skrevet 31. juli 2017 Skrevet 31. juli 2017 (endret) Har satt opp denne konfigurasjonen på nettbrettet til bilen og det fungerer helt fint: profile: if state power any run task: "Hvis strøm" 1 Media Volume 15 2 BT Voice Volume 15 3 Notofication Volume 7 4 Bluetooth On 5 WiFi On 6 Launch App Waze 7 Wait 3 sec 8 Launch App Car Home Ultra profile: if state power any invert run task "Hvis ikke strøm" 1 Wait 5 minutes 2 Reboot shutdown Men når det gjelder å slå av nettbrettet. Ønsker jeg aller helst: At det bare slår seg av dersom brettet ikke har vært tilkoblet strøm i løpet av de siste 5 minuttene Men om ikke det er mulig ønsker jeg: At det gjøres en sjekk før nettbrettet slås av (er det fremdeles ikke strøm?) Noen tips? Endret 31. juli 2017 av Evelen Siter
Gaute Skrevet 1. august 2017 Skrevet 1. august 2017 Hva med å sette en variabel hver gang brettet har strøm/ikke har strøm (f.eks. POWER = 1 / POWER = 0). Så, etter de fem minuttene, og brettet skal slås av legges det in en "If" og da at POWER må være 0. Regner med at Tasker sjekker nye hendelser selv om denne sitter på vent, så burde vel funke... ☺️ Siter
Evelen Skrevet 1. august 2017 Forfatter Skrevet 1. august 2017 Det kan jo gå. Det blir jo den "alternative" løsningen. Alternativt, noen mulighet for å få sjekket "siste 5 minutter" eller liknende Siter
Zeta_R Skrevet 1. august 2017 Skrevet 1. august 2017 10 timer siden, Gaute skrev: Hva med å sette en variabel hver gang brettet har strøm/ikke har strøm (f.eks. POWER = 1 / POWER = 0). Så, etter de fem minuttene, og brettet skal slås av legges det in en "If" og da at POWER må være 0. Regner med at Tasker sjekker nye hendelser selv om denne sitter på vent, så burde vel funke... Dette er veien å gå. Det som kan være greit å også ta med er en action på profile nr 1 der du først deaktiverer profile 2 og i neste action aktiverer profile 2. Da slipper en att tasker teller ned flere ganger, om strømmen brytes og så blir slått på igjen før det har gått 5 min... Ellers så er det sikkert mulig å finne andre veier til samme resultat, men det vil bare bli et mer komplisert oppsett med flere variabler i bruk.. Siter
Evelen Skrevet 2. august 2017 Forfatter Skrevet 2. august 2017 Kan noe slik kanskje virke greit? Siter
Gaute Skrevet 3. august 2017 Skrevet 3. august 2017 9 timer siden, Evelen skrev: Kan noe slik kanskje virke greit? Ja, burde vel fungere det. Et spørsmål: slår du den av hver gang den ikke får strøm(etter 4 minutter)? Må du isåfall slå det på manuelt hver gang? Siter
Evelen Skrevet 3. august 2017 Forfatter Skrevet 3. august 2017 (endret) 5 timer siden, Gaute skrev: Ja, burde vel fungere det. Et spørsmål: slår du den av hver gang den ikke får strøm(etter 4 minutter)? Må du isåfall slå det på manuelt hver gang? Godt spørsmål, svaret er nei, jeg har satt den til å starte automatisk ved strømtilførsel. Det har jeg gjort ved å kjøre følgende kommando i fra fastboot som finnes her. fastboot oem off-mode-charge-0 Endret 3. august 2017 av Evelen 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.