ATWindsor Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Skal på sikt pusse opp kjøkkenet. Noen som har hørt om noen kule hvitevarer med noen artige funksjoner? Hadde kanskje vært artig å samle i en tråd. Usikker på hvor stor nytteverdien av hjemmeautomasjon er på kjøkkenet, men må finnes noen kule ting rundt omkring? Endret 1. august 2017 av ATWindsor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Smarter Coffee iKettle Sous vide-maskina til @Moskus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjempis Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Siemens har jo Home connect på noen av sine hvitevarer. Litt usikker på nytteverdi, men nå er det vel ikke alltid nytteverdi vi ser på heller ? http://www.siemens-home.bsh-group.com/uk/discover-siemens/campaigns/homeconnect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 1 time siden, kjempis skrev: Siemens har jo Home connect på noen av sine hvitevarer. Litt usikker på nytteverdi, men nå er det vel ikke alltid nytteverdi vi ser på heller http://www.siemens-home.bsh-group.com/uk/discover-siemens/campaigns/homeconnect Siklet litt på ett slik på lefdal her om dagen, men til 25 000 holdt jeg meg heldigvis unna Dette er for ett enkelt kombiskap, så det er noe i overkant! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Bosch har også tilsvarende. Noe rimeligere, og de har tilgang for developers (og selvfølgelig app'er, men hvem bryr seg om det!). Noe som gjør at jeg må vurdere Bosch neste gang vi skal ha hvitevarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 2 timer siden, Moskus skrev: Bosch har også tilsvarende. Noe rimeligere, og de har tilgang for developers (og selvfølgelig app'er, men hvem bryr seg om det!). Noe som gjør at jeg må vurdere Bosch neste gang vi skal ha hvitevarer. Ja det må være åpent via en form for API ellers er det ikke verdt det, apper har jeg nok av ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Henger meg på denne, kunne gjerne styrt diverse på kjøkkenet. Skrudd av/på ovnen, motor som åpner døra når Grandiosaen er klar, det samme på oppvasken. Noe sier meg at bransjen ikke deler mine ønsker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 13 timer siden, Erling skrev: Noe sier meg at bransjen ikke deler mine ønsker. Bransjen deler nok absolutt dine ønsker! ... men teknologinivået er generelt sett ikke høyt nok til at dette lar seg masseprodusere enda, dessverre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ATWindsor Skrevet 18. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2018 Nå begynner tiden for oppgradering å nærme seg, noen som har noen flere tips (evt noe annet moro jeg kan gjøre som passer på kjøkkenet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Miele har en hub som kan integreres over zigbee visstnok, XGW 3000, men den er ikke offisielt til salgs i Norge.OpenHab har en binding for denne, så burde være kurant å få til med andre systemer vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ATWindsor Skrevet 18. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2018 Ja, har hørt "Miele@home" bruker zigbee i eldre modeller, og wifi i nyere, men man kan få overgang til zigbee med den XGW-saken (til en overpriset penge), det er absolutt noe å tenke på, dog skulle jeg ønske produsentene ikke var så vonde med standarder osv, men det er jo et mer generelt hjertesukk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Ja, var vel snakk om minst 3000 kr for en zigbee hub man egentlig ikke vil ha, kun for å kommunisere. Tydeligvis er det mulig å snakke direkte mot produktene også, men tror de har låst dette til denne tyske huben https://www.qivicon.com/en/ fra Deutsche Telekom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.