Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har gått til innkjøp av en Fibaro motion sensor med innebygget temperatur og lyssensor.

Hadde planer om å justere lyset basert på lux målingen, men etter litt googling ser jeg at den ikke rapporterer om ny måling før en svingning på så mye som 200 lux. Dette blir i meste laget da jeg ønsker å kunne justere lyset fra det begynner å skumre til det blir mørkere.

Er det noen som vet hvordan man justerer sensiviteten? Bruker for øvrig HomeSeer.

Skrevet
14 minutter siden, Effie skrev:

Hei,

Jeg har gått til innkjøp av en Fibaro motion sensor med innebygget temperatur og lyssensor.

Hadde planer om å justere lyset basert på lux målingen, men etter litt googling ser jeg at den ikke rapporterer om ny måling før en svingning på så mye som 200 lux. Dette blir i meste laget da jeg ønsker å kunne justere lyset fra det begynner å skumre til det blir mørkere.

Er det noen som vet hvordan man justerer sensiviteten? Bruker for øvrig HomeSeer.

I bruksanvisningen på sensoren så skal du finne hvilke parametere og verdier du skal putte inn der :) husk at den må vekkes for å ta imot parameter endring.

som standard rapporterer den også hver time i tillegg.

Skjermbilde.JPG

Skrevet
14 minutter siden, Arne Johnny skrev:

I bruksanvisningen på sensoren så skal du finne hvilke parametere og verdier du skal putte inn der :) husk at den må vekkes for å ta imot parameter endring.

som standard rapporterer den også hver time i tillegg.

Skjermbilde.JPG

Takker! Da fikk jeg justert til 10 lux og det fungerer utmerket! :) 

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke glem at hver gang den skal rapportere så må den vekke nettverksmodulen og bruker mer strøm. Sett alltid terskelverdiene så høyt du kan tolerere for å få batteriet til å vare. ?

Skrevet
39 minutes ago, Tor Magnus said:

Ikke glem at hver gang den skal rapportere så må den vekke nettverksmodulen og bruker mer strøm. Sett alltid terskelverdiene så høyt du kan tolerere for å få batteriet til å vare. 1f913.png

Takk for tips!

Litt usikker på hvor den bør ligge men siden jeg skal bruke den til å skru på lyset når det begynner å skumre så må den være ganske følsom tenker jeg.

Standardverdien er ivertfall ikke egnet..

Noen som har tilsvarende og vet hva som er fornuftige verdier?

• 2 uker senere...
Skrevet

Et tips er å bruke parameter 8 på motion sensor: parameter setting 2  - PIR sensor active during the night only. Terskelverdi setter du i parameter 9. Default er 200 lux. Da fungerer den også om du vil assosiere direkte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.