Effie Skrevet 3. august 2017 Skrevet 3. august 2017 Hei, Jeg har gått til innkjøp av en Fibaro motion sensor med innebygget temperatur og lyssensor. Hadde planer om å justere lyset basert på lux målingen, men etter litt googling ser jeg at den ikke rapporterer om ny måling før en svingning på så mye som 200 lux. Dette blir i meste laget da jeg ønsker å kunne justere lyset fra det begynner å skumre til det blir mørkere. Er det noen som vet hvordan man justerer sensiviteten? Bruker for øvrig HomeSeer. Siter
Arne Johnny Skrevet 3. august 2017 Skrevet 3. august 2017 14 minutter siden, Effie skrev: Hei, Jeg har gått til innkjøp av en Fibaro motion sensor med innebygget temperatur og lyssensor. Hadde planer om å justere lyset basert på lux målingen, men etter litt googling ser jeg at den ikke rapporterer om ny måling før en svingning på så mye som 200 lux. Dette blir i meste laget da jeg ønsker å kunne justere lyset fra det begynner å skumre til det blir mørkere. Er det noen som vet hvordan man justerer sensiviteten? Bruker for øvrig HomeSeer. I bruksanvisningen på sensoren så skal du finne hvilke parametere og verdier du skal putte inn der husk at den må vekkes for å ta imot parameter endring. som standard rapporterer den også hver time i tillegg. Siter
Effie Skrevet 3. august 2017 Forfatter Skrevet 3. august 2017 14 minutter siden, Arne Johnny skrev: I bruksanvisningen på sensoren så skal du finne hvilke parametere og verdier du skal putte inn der husk at den må vekkes for å ta imot parameter endring. som standard rapporterer den også hver time i tillegg. Takker! Da fikk jeg justert til 10 lux og det fungerer utmerket! Siter
Tor Magnus Skrevet 12. august 2017 Skrevet 12. august 2017 Ikke glem at hver gang den skal rapportere så må den vekke nettverksmodulen og bruker mer strøm. Sett alltid terskelverdiene så høyt du kan tolerere for å få batteriet til å vare. ? Siter
Effie Skrevet 12. august 2017 Forfatter Skrevet 12. august 2017 39 minutes ago, Tor Magnus said: Ikke glem at hver gang den skal rapportere så må den vekke nettverksmodulen og bruker mer strøm. Sett alltid terskelverdiene så høyt du kan tolerere for å få batteriet til å vare. Takk for tips! Litt usikker på hvor den bør ligge men siden jeg skal bruke den til å skru på lyset når det begynner å skumre så må den være ganske følsom tenker jeg. Standardverdien er ivertfall ikke egnet.. Noen som har tilsvarende og vet hva som er fornuftige verdier? Siter
INTIN RuneV Skrevet 21. august 2017 Skrevet 21. august 2017 Et tips er å bruke parameter 8 på motion sensor: parameter setting 2 - PIR sensor active during the night only. Terskelverdi setter du i parameter 9. Default er 200 lux. Da fungerer den også om du vil assosiere direkte. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.