cscheiene Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 5 minutter siden, toonwolf skrev: Har kun rukket å kjøre oppdatering via OTA, deretter må firmware tas. Skal se om jeg får tid til å sjekke dette etterhvert Har kun tatt firmware på selve låsen foreløpig, må kjøpe meg en zwave stick for å ta zwave modulen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ralph Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Har man Aeotec kan man vel bruke dems sw for å upgrade? Må bare plugge sticken i en Wintendo boks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cscheiene Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 3 minutter siden, toonwolf skrev: Ser at på serienummer står det xxxxB. Alle mine har xxxxA. Betyr dette at jeg ikke kan oppgradere firmware og at dette er for en nyere hardwareversjon? "B" Håper dette fra idlock sine sider stemmer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 På 27.8.2019 den 9.05, cscheiene skrev: Noen som har oppdatert til nyeste firmware som ser at låsen gjør noe litt rart når en låser/åpner via zwave? Nei. Oppdaterte til 1.4.7 (eller hva det nå var) og låsen fungerer som før. 32 minutter siden, toonwolf skrev: Ser at på serienummer står det xxxxB. Alle mine har xxxxA. Betyr dette at jeg ikke kan oppgradere firmware og at dette er for en nyere hardwareversjon? "B" Hvis det er tilfelle får de jammenmeg bytte mine Z-wave-moduler gratis. Sannsynligvis betyr det ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 11 minutter siden, Moskus skrev: Hvis det er tilfelle får de jammenmeg bytte mine Z-wave-moduler gratis. Sannsynligvis betyr det ingenting. @toonwolf Nå står det kun x i serienummer for utfylling, så det hadde nok lite å si som Moskus tippet. https://idlock.no/z-wave_updater/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 1 minute ago, iceball said: @toonwolf Nå står det kun x i serienummer for utfylling, så det hadde nok lite å si som Moskus tippet. https://idlock.no/z-wave_updater/ Oi, du skjønner hva det betyr? De overvåker alt vi gjør! Selv om jeg er paranoid, så behøver det ikke bety at de ikke er ute etter meg! ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 4 minutter siden, Mastiff skrev: Oi, du skjønner hva det betyr? De overvåker alt vi gjør! Selv om jeg er paranoid, så behøver det ikke bety at de ikke er ute etter meg! ? Slapp av @Mastiff, vil nok heller tro at dette har med at jeg sendte en e-post til produktutviklingssjefen i ID Lock hvor jeg spurte om akkurat dette i dag.. Sitat ons. 28. aug. 2019 kl. 09:11 skrev xxxx <[email protected]>: Hei xxx. Det skal være det samme om du har en A eller B. Alle Z-Wave moduler for ID Lock er kompatibel for oppdatering. --------------------------------- Best regards/Vennlig hilsen xxxxx Product development manager/Produktutviklingssjef ID Lock AS Phone: +47 xxxxxx Mail: [email protected] --------------------------------- 28. aug. 2019 kl. 09:02 skrev xxxx <[email protected]>: ref: https://idlock.no/z-wave_updater/ Ser at på serienummer står det xxxxB. Alle mine z-wave moduler har serienummer som slutter på xxxxA. Betyr dette at jeg ikke kan oppgradere firmware og at dette er for en nyere hardwareversjon? "B" Mvh xxxx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 23 minutter siden, Moskus skrev: Hvis det er tilfelle får de jammenmeg bytte mine Z-wave-moduler gratis. Sannsynligvis betyr det ingenting. Yepp, oppdatert nå ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Slappe av? Er det noe morsomt, da? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 2 timer siden, toonwolf skrev: Yepp, oppdatert nå ? ... og det gikk knirkefritt via HomeSeer? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitelux Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 ... og det gikk knirkefritt via HomeSeer?Og enda viktigere...Slipper man å ekskludere og inkludere som vist til i oppgraderingsmanualen hvis man gjør alt via HS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillmar Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Hva tenker dere om at ID Lock i mailen vi får når vi registrerer interesse for firmwareoppdatering fraskriver seg alt ansvar ved oppdatering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitelux Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 (endret) Da har jeg forsøkt å oppgradere via HS3, men uten hell. Fikk følgende feilmelding: "Unable to receive, may recover" Og når jeg prøver å laste ned silabs SW får jeg denne: Endret 28. august 2019 av sitelux Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johs. Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Samme feilmelding fikk jeg i Homeseer. Angående Silabs, man må laste ned Embedded Z-Wave SDK først (trenger den ikke, men man godkjenner en avtale ved å gjøre det). Deretter får man tilgang til å laste ned PC Controller. Gjort det? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitelux Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 27 minutes ago, Johs. said: Samme feilmelding fikk jeg i Homeseer. Angående Silabs, man må laste ned Embedded Z-Wave SDK først (trenger den ikke, men man godkjenner en avtale ved å gjøre det). Deretter får man tilgang til å laste ned PC Controller. Gjort det? Der virket det ja. Takk! Og jaggu har de en ussel setning om det i manualen fra IDLock også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceGuy Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 For de som bruker PC Controller og som vil slippe å fjerne låsen fra nettverket sitt så er det bare å legge inn den nettverksnøkkelen du allerede har under "security test schema" helt øverst til høyre (Skjoldet) i PC Controller programmet, og huke av for override (holder å legge den på S0). For de som har home assistent så finner en nøkkelen i configuration.yaml eller i secrets.yaml, avhengig av oppsett. Deretter er det bare å velge låsen og trykke "Node Info" i Network Management. Låsen vil da oppdatere seg, og en vil se S0 foran navnet på låsen. Deretter er det bare å følge guiden videre. For min del så måtte jeg restarte Home Assistent for å få inn igjen Z-wave sticken, men alle noder og alle parametre kom opp fint. På selve Id-locken tok jeg ut batteriene og satte de inn etter oppdateringen, men vet ikke om det var nødvendig. Slapp uansett å fjerne eller legge til låsen på nytt. Så nå er det bare å håpe at noen vil oppdatere xml-konfigurasjonsfilene til home assistant etter hvert.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 @Hillmar, det betyr at de har lest hvordan alle teknologifirmaer i hele verden skriver ansvarsfraskrivelser. Hvis noe skulle gå katastrofalt galt på grunn av noe galt de har gjort (fei li programmering osv.), vil de uansett hjelpe til for å unngå dårlig PR. @NiceGuy, og at det ikke er noen stygge bivirkninger av dette, som for eksempel (og dette tar jeg selvfølgelig heeelt ut av tomme lufta), at den begynner å bruke opp batteriene på en uke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 OK, venter litt til, til dere har prøvd mer. Det må være mulig å oppdatere via HomeSeer, eller ialllfall via Z-Flash. Men det regner jeg med de klarer å fikse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 1 minutt siden, Moskus skrev: OK, venter litt til, til dere har prøvd mer. Enig, jeg er en "early adopter", men dette er for "early, early, early adopters"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Det er forskjell på "leading edge" og "bleeding edge"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 23 minutter siden, toonwolf skrev: Enig, jeg er en "early adopter", men dette er for "early, early, early adopters"! Nei, da hadde det vel vært beta enda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Akkurat OTA-oppdateringen må vel anses som alfa, siden det bare er noen få som har prøvd og fåt det til så langt, og alle sammen sannynligvis er her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceGuy Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 [mention=754] [mention=1207]NiceGuy[/mention], og at det ikke er noen stygge bivirkninger av dette, som for eksempel (og dette tar jeg selvfølgelig heeelt ut av tomme lufta), at den begynner å bruke opp batteriene på en uke!Ett godt poeng. Jeg er inne i første uke på erstatningslås etter å ha levd med en lås med 10 dagers batteritid i nesten ett år, så jeg tenkte ikke på det. Uansett så tenker jeg at de som er villig til å teste en oppdateringsprosedyre hvor produsent sier at du fraskriver deg garanti ved å følge prosedyren ikke er så redd for å fravike prosedyren, de kjenner risikoen. Men jeg skal oppdatere hvis jeg oppdager noe rart, men så langt ser alt OK ut [emoji3]Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitelux Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 Så langt ser det meste bra ut her også. Oppdaterte lås og z wave tidligere i uken. Det er fortsatt noe kluss med notification kodene i HomeSeer, så får ikke riktig status når jeg f. eks fjernåpner med z wave.Batteristatus har også fluktuert litt mer enn vanlig, men ser ikke til å tappes noe raskere enn tidligere (så langt).Har tidligere hatt et par tilfeller av døra ikke låser automatisk når jeg lukker den, noe jeg har skjønt med en gang fordi den ikke har lagd lyd. Det har nå også vært et par tilfeller av at døra ikke lager lyd når den lukkes, men den har låst åkke som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 50 minutter siden, sitelux skrev: Det er fortsatt noe kluss med notification kodene i HomeSeer, så får ikke riktig status når jeg f. eks fjernåpner med z wave. Det er mulig at statuskodene ikke matcher 100%, men hvilke status får du nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.