Dennis87 Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Tryggere å bare la det stå åpent med litt smart lystyring. Så tenker tyven her er det noen hjemme så går videre til neste hus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 12 timer siden, toonwolf skrev: Utfordringen kommer jo om du integrerer låsen i smarthusløsninger. Da åpner du med en gang opp for hacking. Slike systemer bør ikke være tilgjengelig fra offentlig internett. Det kommer nok an på hvilken løsning man velger. Klart smarthuset (og dermed låsen) må være tilgjengelig fra internett, det er jo med på å gjøre det smart. Men standard sikkerhetshensyn gjelder som alltid: Bruk ALLTID kryptering (dvs. SSL/TLS, altså at nettsiden starter med httpS) ... eller bruk VPN. Bruk lange og ikke minst unike passord Vårt hus er ikke mindre tyverisikkert enn andre, som jeg synes FBI egentlig beviste ganske bra. Hvis noen vil inn så kommer de inn helt uten problemer. Da hacker de ikke dørlåsen, de bruker et brekkjern på døra eller kaster en stein gjennom vinduet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 20 hours ago, Krine said: Huset er aldri tryggere enn det svakeste punktet, hvor vanskelig er det å knuse en rute og komme seg inn den veien? Det er min tanke også, hvis noe vil bryte seg inn i Hollywoodstyle skal de få lov å gjøre det, men da forventer jeg at de snakker om "serverkabelen", "dobbeltkretsalarm" og "dobbel titaniumdør". Men regner med det heller ryker en rute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anrefsah Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 På 25.4.2018 den 9.12, JohnMartin skrev: Hmm.. Jeg har 2 IDLock 150 liggende i påvente av at huset skal bli ferdig, men virker som at folk ikke er så fornøyd med 150. Er det så at jeg burde vurdere å selge å gå for noe annet? Er majoriteten misfornøyd med 150? Hadde ikke 101 før jeg kjøpte denne, så får ikke sammenlignet de. Men jeg er veldig fornøyd med min, bruker ikke RFID-brikken da jeg synes pin var hele poenget med låsen. Venter på å integrere den mot Smartthings eller Hass.io når Z-wace-modulen kommer, planen er å bruke den for å sette status home/away i smartthings i utgangspunktet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 TTT (TingTarTid) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 2 timer siden, toonwolf skrev: TTT (TingTarTid) ... so, what else is new? ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bronson Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Kjøpte den kun for bruk mot Z-Wave, så..Begynner å bli litt mindre tålmodig for hver dag som går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Kjedelig dette ja:/ man begynner å bli vant med dette. Har venta ganske lenge på MoveZ og Z-TRM2 også.. Sistnevnte skal være rett rundt hjørnet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Rart ingen andre andre har fanget opp denne? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2256834474334584&id=891590087525703 da er det bare å glede seg til august kommer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johs. Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Fikk følgende mail fra INTIN: Vi får nå tilsendt et parti med nye Z-Wave moduler!! Dette er bulk versjon med oppdatert og sertifisert firmware til ID Lock 150. Send oss ei tilbakemelding på e-post om du ønsker tilsendt nå, eller vil vente til emballert utgave er klar med ny eske. (Etter ferien er antydet fra ID Lock) Vi sender ut fortløpende. Mvh INTIN AS Ikke veldig opptatt av esker, så sa ja takk til Bulk. God kundeservice fra INTIN. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Samme her, fikk sporing på min nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Har fått parret min ID Lock 150 med Home Assistant nå. Fått lock/unlock til å fungere. Det gjenstår noe jobb, da Manufacturer ID er forandret fra det som var definert på ID Lock 101. Spørs om noen (kan hende jeg gir det et forsøk..) må lage en config for ID Lock 150 til OZW.. Her finnes dokumentasjon på ID Lock 150 Z-Wave modul og hva den støtter: https://products.z-wavealliance.org/ProductManual/File?folder=&filename=Manuals/2780/IDLock150_ZWave_UserManual_v2.1.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Dumpet ned i posten her også for noen dager siden. Når du inkluderte den i HA @MortenB, flyttet du hele HA-hosten med z-wave-modulen til låsen siden de må være relativt nært hverandre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 1 time siden, petersv skrev: Dumpet ned i posten her også for noen dager siden. Når du inkluderte den i HA @MortenB, flyttet du hele HA-hosten med z-wave-modulen til låsen siden de må være relativt nært hverandre? Hosten stod på rom ganske nærme selve låsen, kanskje 2-3 meter unna. Jeg passet på at alle z-Wave enheter var Ready, og slo av strømplugger med forbruksmåling for å minske trafikken på mesh. Funka på første forsøk med Add Secure Node, etter ar jeg definerte network_key under zwave: i configuration.yaml. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cscheiene Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) Hva får dere på batteristatus? Jeg får bare low battery (0xFF). Har nye batterier og ingen lavt batteri varsel på selve låsen Endret 20. juli 2018 av cscheiene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 38 minutter siden, cscheiene skrev: Hva får dere på batteristatus? Jeg får bare low battery (0xFF). Har nye batterier og ingen lavt batteri varsel på selve låsen Samme her. Tipper dette er en feil da jeg får det samme på to uavhengige HS3 med forskjellige ID Lock 150 med relativt nye batterier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cscheiene Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Hva med å sette/slette koder via zwave, har du prøvd det? Får til å sette koder, men ikke å slette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 1 minutt siden, cscheiene skrev: Hva med å sette/slette koder via zwave, har du prøvd det? Får til å sette koder, men ikke å slette Nei sliter litt med dette også. Jeg ønsker å bruke plugin BLLock for å styre låsen. Har fått utvikler til å lage en ny versjon som har støtte for ID Lock 150. Se mer info her https://forums.homeseer.com/showthread.php?p=1375328#post1375328 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) 12 hours ago, MortenB said: Hosten stod på rom ganske nærme selve låsen, kanskje 2-3 meter unna. Jeg passet på at alle z-Wave enheter var Ready, og slo av strømplugger med forbruksmåling for å minske trafikken på mesh. Funka på første forsøk med Add Secure Node, etter ar jeg definerte network_key under zwave: i configuration.yaml. Takk for svar. Jeg flyttet z-wave gatewayen ned i gangen, gikk på første forsøket her også. Jeg kan låse opp og igjen døra i HA, så det vesentligste er jo på plass. Skal se litt på OZW om hvordan man legger til devicer. Si ifra om du begynner på det, så vi slipper dobbelarbeid. Ev. kan vi ta halvparten hver eller noe Endret 20. juli 2018 av petersv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Hvis noen føler for å bidra til å lage OZW-config for 150 kan dere bidra her: https://github.com/sveip/open-zwave Jeg har opprettet ny manufacturerer id, siden denne tydeligvis er ny nå, og har så smått begynt å legge inn litt parametere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Jeg har nå lagt inn alle konfigurasjonsparametre, men "notifikasjonsparametere" genstår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 14 minutter siden, petersv skrev: Jeg har nå lagt inn alle konfigurasjonsparametre, men "notifikasjonsparametere" genstår. Veldig bra! Har aldri skrevet noen device specific xml fil før, så stoler på at du får det til:) Så at fila for 101 var ganske basic, men stemte overens med manualen til 150. Burde være et greit startpunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Den er ferdig, men utestet: https://github.com/sveip/open-zwave/blob/master/config/idlock/idlock150.xml Det gjenstår som sagt å legge til notifications. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Det må vel endres i manufacturer_specific.xml også. ID Lock har fått ny manufacturer ID 0373 med navn «ID Lock AS». Kjører du Home Assistant i docker? Sliter litt med å finne beste fremgangsmåte for å få disse filene inn i systemet uten å måtte gjøre en manuell jobb etter hver oppgradering.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) Det er også gjort, du kan se på linken over til forken min, der ser du alle endringer. Edit, kjører hass.io, så er vel docker i og for seg. Endret 20. juli 2018 av petersv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.