bio Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 "ID Lock 150 blir tilgjengelig tidlig i 2018" Flott.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2017 Jeg stusser mest på at zwave modulen er den samme for 101 og 150? for ikke å nevne variant nummeret, fra 101 til 150 ? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, Salvesen skrev: for ikke å nevne variant nummeret, fra 101 til 150 ? De trengte vel 49 forsøk på å få inn mer enn 2 koder... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Snakket med ID-lock på Bygg reis deg i dag. I korte trekk :- samme dimensjoner på låsen, slik at man kan bytte ut en 101 for eks.- oppgradert elektronikk, tåler mer svingninger i temperatur, raskere prosessor som bruker mindre energi.- oppgradert låsekasse, mindre komponenter som kan ruste- 9 bruker koder, kan begrense gyldighet etter tid eller antall ganger en kode er brukt - 10 rfid (tror jeg). Kan administreres bedre/fritt- Gammel z-wave modul kan brukes med begrenset funksjonalitet, ny kommer sannsynligvis til våren (tar tid å sertifisere)- mulighet for å sende away status til ha-hub ved låsing med kode, og hjemme status ved opplåsing. - litt justering på tastaturet * og # tast er nå hovedsakelig låse opp og låse igjen - de kommer også med egen hub for styringSent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Han snakket også om at de skulle sende en enhet til Open Z-wave for implementering. Jeg argumenterte for at de også må få en over til Homeseer. Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, iceball skrev: mulighet for å sende away status til ha-hub ved låsing med kode, og hjemme status ved opplåsing. Alle ha-hubs? Og sender den info om hvilken kode/brikke som har låst opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Alle ha-hubs? Og sender den info om hvilken kode/brikke som har låst opp?Jeg brydde meg egentlig ikke særlig om denne huben med ID-LOCK på siden.Kan være en rebranded FutureHome hub, de har jo et samarbeid. Eller noe felles med NorDan som eier dem.Dagens 101 lås sender jo denne infoen allerede, men kanskje på en klønete måte siden jeg ikke kjenner til noen systemer som kan vise disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Men hvorfor kun 9 koder og 10 brikker? Merkelig begrensning. Mistenker at det er med vilje for å unngå at de brukes i proffmarkedet f. Eks. Inngangsdører til delte bygg osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thmzz Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 tidlig 2018?! Det blir salig lenge å vente. Skulle helst hatt den i går? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2017 32 minutter siden, thmzz skrev: tidlig 2018?! Det blir salig lenge å vente. Skulle helst hatt den i går? i tillegg er det lengre til ny zwave modell om jeg forstår de rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thmzz Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Å jesus! Er det bare å gå for en Yale da, for sånn jeg har forstått så er den nåværende ID Lock litt trøblete? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 15 minutter siden, thmzz skrev: jeg har forstått så er den nåværende ID Lock litt trøblete? Ett av problemene med den er vel at den ikke er å få kjøpt noe sted lengre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thmzz Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Da er jo alternativet enkelt for nå @ZoRaC Hvis ingen andre har noen bedre alternativ enn Yale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders O Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Støtter Yale Z-Wave eller annen åpen styringsstandard? Slik jeg forstod det på IDLock så er selve Z-Wave kommunikasjonsmodulen i den nye låsen lik den gamle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Yale støtter vel bare verisure og blåtann. ID lock sier det fungerer med gammel, men kommer vistnok ny Zwave-modul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders O Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 5 hours ago, petersv said: Yale støtter vel bare verisure og blåtann. ID lock sier det fungerer med gammel, men kommer vistnok ny Zwave-modul. Vil tro det er mere snakk om økt kryptering og sikkerhet enn at den gamle modulen ikke kan støtte mere innhold. Yale frister lite da de er for lukket etter min smak. Da er det enten DanaLock V3 eller ny IDLock som ser ut som alternativer. IDLock er i den sammenheng tilsynelatende langt på vei den mest komplette løsningen. Andre alternativer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirtommen Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Det blir ikke ny lås på meg hvertfall. Det er alt for lite nytt til å i hele tatt vurdere den låsen igjen. Håper det kommer noe faktisk konkurranse på dette markedet snart, slik att vi får litt fart på sakene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Litt treg på avtrekker, men definitivt interessert! (1-4 stk, avhengig av pris og z-wave funksjoner.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 Har ikke oppdatert her på en stund, men da ID-lock var generelt skeptisk til dette og at den ikke levde opp til mine forventninger iallefall så dropper jeg dette fra min side, men om noen vill ta over stafett pinnen så ta gjerne kontakt på PM så kan du få kontakten så langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Det var dumt, kan du utdype "skeptisk"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 13 minutter siden, petersv skrev: Det var dumt, kan du utdype "skeptisk"? På 9/4/2017 den 14.43, Salvesen skrev: Litt sen oppdatering da jeg er på ferie, men fikk svar for en ukes tid siden eller noe slikt. De kunne dessverre ikke si så mye om produktet pr dags dato men oppfordret oss til å følge med på deres "kanaler" for info. De hadde heller ikke til vane for å selge ting i bulk på denne måten men skulle vurdere det og komme tilbake med ett svar etterhvert De tok også i mot innspill og vill vurdere alle i utviklingsprosessen, han nevnte både nå og i fremtiden noe som kan tyde på at den vill få mulighet for SW oppgradering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Synes dette høres ut som det motsatte av skeptisk jeg da, at de skulle vurdere det er jo en god start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, petersv skrev: Synes dette høres ut som det motsatte av skeptisk jeg da, at de skulle vurdere det er jo en god start. Tja, de har ikke kommet tilbake med noen løsning og dette er som de sier noe de ikke har for vane å gjøre. Så de var absolutt skeptisk, men skulle vurdere det. Jeg skal nok ikke oppgradere min IDlock uansett, så om noen vill ta ballen videre er det bare til å gjøre det som sagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Jeg kan godt fyre av en mail til de jeg, men kanskje enklest at du følger opp med en mail med meg på kopi og sier jeg kan se litt på det videre fra vårt ståsted? Så vet de at det ikke bare er en ny random dude som har lest denne tråden og maser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autoola Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Eg er også interessert, avhengig av kva prisen blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.