Archos Skrevet 8. juni 2016 Skrevet 8. juni 2016 Hei, Er det noe enkel og kjapp mulighet for å få temperatur grafing i Homeseer? Er for Netatmo værstasjon. I Domoticz hadde man dette default for alt som logget temp osv... Robert Siter
Moskus Skrevet 8. juni 2016 Skrevet 8. juni 2016 Jeg kommer i farten på to måter: 1. Device History. Den enkle, men dyrere måten å gjøre det på. 2. Jon00 Database Charting. Vanskeligere, men gratis. 1 Siter
Moskus Skrevet 9. juni 2016 Skrevet 9. juni 2016 Bare hyggelig. Jeg synes fremdeles det er litt rart at dette, som er relativt enkelt teknisk sett, ikke er innebygget. Men det er jo som nevnt enkelt å gjøre noe med (noe som igjen er styrken til HomeSeer). Siter
Asterix Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 On 08/06/2016 at 15:35, Moskus said: Jeg kommer i farten på to måter: 1. Device History. Den enkle, men dyrere måten å gjøre det på. 2. Jon00 Database Charting. Vanskeligere, men gratis. Ang. Device History, for man bruke det i HSTouch også på en enkel måte, eller kun i HS3? Siter
Asterix Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 ... prøver nå Jon plugin. Ser egentlig godt nok ? Siter
Dabis1705 Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 Tar opp igjen denne tråden. Jeg prøvde meg på den billige varianten men har Failet da jeg har fått lagt den inn i serveren min (Windows laptop med Z-Wave og 433mhz interfase) Jeg får opp grafene og programmet går i bakgrunnen men jeg vet ikke hvordan jeg får brukt det. I tillegg så kommer jeg ikke inn på setupsiden til selve pluginnen (10.10.10.10/Jon00dbsetup.asp ) så har nok gjort noe feil i presessen som er litt over the edge for meg. Så nå lurer jeg på hvordan jeg får fjernet den. Noen som har noen tips eller erfaringer? Siter
Gjelsvik Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 Jon00 grafene er vel styrt av .ini filer som det meste annet fra han. Jeg synes det var helt "mongo" å sette opp, så jeg gikk for devicehistory. Veldig enkelt, bare setter opp hvilke devicer du vil ha grafer på, og vips. De lagres også som bilder slik at du kan legge til i HST. Siter
arneolav Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 (endret) Hvis det finnes en tekstfil, XML, eller noe greitt lesbart, da jeg kan se om det går greitt å tilpasse for mitt chart. Det må foreligge historiske sensorverdier og faste opplysninger for sensor, (id, navn).: Bygget over TpChart, Eksempel her: Endret 1. april 2018 av arneolav Gratis Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.