GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter Ä klÞr meg i hode. 

Jeg sitter per i dag inne med to systemer da jeg tidligere startet med Telldus Znet med 433 og nÄ er i en overgangsperiode for Ä imigrere til z-Wave og fibaro.

Har flyttet alle mine dÞrsensorer, brytere og rÞykvarslere over men sitter igjen med spÞrsmÄlet om mine temp/fuktighets mÄlere, Da de er pÄ 433Mhz. 

Det jeg da funderte pĂ„ var om jeg kunne legge til min Telldus znet boks som en del av mitt Fibaro z-wave "nett". Å ja det fungerte til en viss grad da et par av mine z-waveenheter (nexa dimmer og en av/pĂ„ bryter) som fortsatt var koblet til telldus dukket opp i mitt fibaro interface. Men dette fungerte ikke ideelt da det ble kommunikasjonsproblemer pĂ„ bĂ„de fibaro og telldus interfacene. Men det jeg Ăžnsker er at temp/fukt mĂ„lerne mine skal overfĂžre data/logg til mitt fiarosystem sĂ„ jeg slipper Ă„ kjĂžpe inn over 10 nye enheter som snakker z-wave. Noen som i det hele tatt forsto problemstillingen? eller har tilsvarende utfordring eller har erfaring med dett? Hilsen en hobby+ automatiker. 

Skrevet

Dette hadde vÊrt veldig mye enklere hadde du brukt noe annet enn Fibaro som gateway, tror ikke du har sÄ mye annet valg enn Ä investere i z-waveutstyr hvis du har tenkt til Ä fortsette med Fibaro.

Skrevet
2 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Dette hadde vÊrt veldig mye enklere hadde du brukt noe annet enn Fibaro som gateway, tror ikke du har sÄ mye annet valg enn Ä investere i z-waveutstyr hvis du har tenkt til Ä fortsette med Fibaro.

Vurderer HomeSeer da jeg ser det er det mest brukte. Men har nettopp "knekt koden" pÄ Fibaro sÄ mÄ eventuelt bare overtale meg selv om et Ärs tid. 

Skrevet

Det er vel noen som har koblet sammen Fibaro og 433mhz enheter ved Ä kjÞpe en Raspberry Pi og installere f.eks Domoticz pÄ denne. PÄ en Raspberry kan du koble i en RFXcom tranciever som du kan styre alle 433mhz enheter med. Denne fungerer sammen med Domoticz. Deretter setter du opp en HTTP POST/GET service mellom Domoticz og Fibaro, med virtuelle devices i Fibaro. Da fÄr du det sÄ "ordentlig" du fÄr det inn i Fibaro... Litt mekk, men det vil fungere. Dette avhenger litt av at du kan kode litt i LUA, men mulig det finnes noe kode du kan gjenbruke ved Ä sÞke pÄ "Domoticz Fibaro 433mhz".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.