Automatikk Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Prøvd tøm buffer i Safari? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Har du lagt inn noe VPN software? Har hatt noe trøbbel med Mac og VPN software (check point), selv om VPN ikke er tilkoblet. Måtte fjerne det igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Aage Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 1 time siden, Automatikk skrev: Prøvd tøm buffer i Safari? Prøvd nå, ingen forbedring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Aage Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 1 time siden, Norseman skrev: Har du lagt inn noe VPN software? Har hatt noe trøbbel med Mac og VPN software (check point), selv om VPN ikke er tilkoblet. Måtte fjerne det igjen. Nei, ingen VPN. Har ikke gjort noen forandringer fra da det virket til det ikke virket .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Aage Skrevet 25. august 2017 Forfatter Del Skrevet 25. august 2017 Tenkte jeg skulle prøve noe snålt i dag for å se hvor problemet kan ligge. Jeg har prøvd, men ble ikke klokere... Ettersom jeg ble videresendt til IP-adressen selv når jeg besøkte myHS på nett, og valgte "access system", så tenkte jeg å prøve meg med delt internett, slik at jeg kom inn "utenifra". Delt internett ble valgt på telefonen, Mac koblet til denne.. logget på myHS, og klikket på for å få tilgang til systemet - altså samme man får ved å gå direkte via IP-adresse. Noe tregere enn normalt - men denne måten fungerer..... Hvor i all verden kan problemet ligge da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 50 minutter siden, Tor Aage skrev: Hvor i all verden kan problemet ligge da?? Mac'en din tror tydeligvis at noen prøver å gjøre noe "farlig" fra en intern IP. MyHS kjører jo via web på en kryptert kanal og blir muligens vurdert som sikrere? Jeg er ingen Mac-ekspert, men når dette har skjedd på Windows (ikke akkurat med HS, men tilsvarende) så er det enten en overivrig brannmur eller antivirus som stopper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Men da bruker du den offentlige IPen, ikke den lokale på LANet? Hva skjer hvis du bruker den lokale IPen fra macen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Aage Skrevet 25. august 2017 Forfatter Del Skrevet 25. august 2017 34 minutter siden, ZoRaC skrev: Men da bruker du den offentlige IPen, ikke den lokale på LANet? Hva skjer hvis du bruker den lokale IPen fra macen? Lokal IP fra Mac = Ingen lasting av siden, eller litt lasting, men er bare et sabla rot, eller lasting av førstesiden, men umulig å gjøre noe da den ikke laster noe annet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 34 minutter siden, Tor Aage skrev: Lokal IP fra Mac = Ingen lasting av siden, eller litt lasting, men er bare et sabla rot, eller lasting av førstesiden, men umulig å gjøre noe da den ikke laster noe annet.. Ok, jeg misforstod og trodde du hadde aktivert portforwarding i ruteren og gikk inn via WAN IP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Aage Skrevet 26. august 2017 Forfatter Del Skrevet 26. august 2017 Fortsatt ingen åpning inn til HS-maskina via lokal IP, men fortsatt full fart og tilgang om jeg logger på nett "utenfor" mitt eget nett via MyHS.homeseer, og velger access sytem. Litt klønete å måtte logge på delt internett via iphone hver gang jeg skal gjøre større endringer i systemet da. Har ikke gjort noen forandringer på maskina som kjører HS da dette skjedde.. har slått av det som kan slås av på antivirus.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Prøvd å koble til Macen med kabel i stedet for wifi? Kan ikke se at det skal ha noe å si men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Prøvd å slå av MyHS og se om du da kommer inn direkte på IP? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 4 timer siden, ZoRaC skrev: Prøvd å slå av MyHS og se om du da kommer inn direkte på IP? MyHS sperrer ikke for lokal tilgang på noen måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 5 minutter siden, Moskus skrev: MyHS sperrer ikke for lokal tilgang på noen måte. Ingenting annet av det han har skrevet skal gjøre det heller, likevel fungerer det ikke... griper litt etter strå her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Aage Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Fortsatt ingen bedring :-/ Men har iallfall enkel tilgang til Homeseermaskina. Dog litt irriterende å måtte gå dit for å se loggen, eller justere noe småtteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Slå av "Enable secure SSL server" under TOOLS - SETUP - NETWORK Funker det nå? Jeg aktiverte denne idag, og da kom jeg kun inn via myhs på tlf! Noen som vet hvordan man får aktivert SSL uten å bli utestengt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 7 timer siden, Andreas skrev: Noen som vet hvordan man får aktivert SSL uten å bli utestengt? Jeg(og @Moskus) bruker TLS (SSL er ikke regnet som sikker lengre) via Nginx. HS sin SSL-implementasjon er vel så utdatert at det knapt nok gir noen sikkerhet, tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 1 time siden, ZoRaC skrev: HS sin SSL-implementasjon er vel så utdatert at det knapt nok gir noen sikkerhet, tror jeg. Det største problemet er at i sin nåværende form så kræsjer webserveren av seg selv hvis man bruker SSL... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 16 timer siden, ZoRaC skrev: Jeg(og @Moskus) bruker TLS (SSL er ikke regnet som sikker lengre) via Nginx. Guide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 6 timer siden, Andreas skrev: Guide? Jeg er ingen ekspert på det, men har fått det opp med copy/paste fra flere steder... men, mange har spurt om en guide på dette, så jeg skal se om jeg finner kildene jeg brukte og prøve skrive en liten oppsummering i det minste. jeg kjører Ubuntu, @Moskus på Windows, så han får evt utfylle på hvordan de forskjellige punktene som er anderledes må gjøres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DiderikFrom Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Mye som allerede er prøve, men jeg ville forsøkt to ting: Boot i safe mode ved å holde inne shift når du starter mac'en: https://support.apple.com/en-us/HT201262 (Forhåpentligvis beholder du wi-fi og slipper kablet nettverk i safe mode). Prøv ev. også firefox. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.