baronKanon Skrevet 16. januar 2019 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, mk1 black limited skrev: Jeg skjønner ikke helt dette produktet. Her har de en knapp ved døra som sender signal på 433Mhz til en z-wavedings på innsiden? Som så snakker med z-wvaekontrolleren som så snakker med sentralen? Så i prinsippet kunne man satt opp en Nexa-knapp ved døra i stedet og tatt inn signalet direkte på sentralen man måtte ha i stedet? Om dette faktisk kommer på markedet er jeg ikke sikker på om de kommer til å selge så mange av dem. Akkurat det samme jeg har tenkt... Siter
GeneralVirus Skrevet 16. januar 2019 Skrevet 16. januar 2019 13 minutes ago, mk1 black limited said: Jeg skjønner ikke helt dette produktet. Her har de en knapp ved døra som sender signal på 433Mhz til en z-wavedings på innsiden? Som så snakker med z-wvaekontrolleren som så snakker med sentralen? Så i prinsippet kunne man satt opp en Nexa-knapp ved døra i stedet og tatt inn signalet direkte på sentralen man måtte ha i stedet? Om dette faktisk kommer på markedet er jeg ikke sikker på om de kommer til å selge så mange av dem. Merkelig, så ikke først at knappen var på 433... Gjør akkurat det du nevner idag med en Nexa ringeklokke Siter
Moskus Skrevet 17. januar 2019 Skrevet 17. januar 2019 Jeg trenger nye sko... https://www.tek.no/artikler/disse-nike-skoene-styres-med-en-app/455666 Siter
Chris_T82 Skrevet 17. januar 2019 Skrevet 17. januar 2019 14 timer siden, mk1 black limited skrev: Jeg skjønner ikke helt dette produktet. Her har de en knapp ved døra som sender signal på 433Mhz til en z-wavedings på innsiden? Som så snakker med z-wvaekontrolleren som så snakker med sentralen? Så i prinsippet kunne man satt opp en Nexa-knapp ved døra i stedet og tatt inn signalet direkte på sentralen man måtte ha i stedet? Om dette faktisk kommer på markedet er jeg ikke sikker på om de kommer til å selge så mange av dem. For min del er det interessant, siden jeg ikke har noe interface til 433Mhz, men har til Z-wave Og som Kropling sier, så har ikke jeg heller strøm (eller ledning) til der knappen skal stå ? /Chris Siter
IrquiM Skrevet 18. januar 2019 Skrevet 18. januar 2019 21 hours ago, Chris_T82 said: For min del er det interessant, siden jeg ikke har noe interface til 433Mhz, men har til Z-wave Og som Kropling sier, så har ikke jeg heller strøm (eller ledning) til der knappen skal stå ? /Chris Samme her... Ikke 433 Mhz og heller ikke strøm ved utgangsdøra, så vært på jakt etter noe slikt, enkelt tidligere. Siter
Merko Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 Bluetooth 5.1 - nøyaktig ned til centimeter. Montro om dette kan brukes til noe smart i forbindelse med "hjemmeautomasjon". https://www.businesswire.com/news/home/20190128005048/en/Bluetooth-Enhances-Support-Location-Services-New-Direction/?feedref=JjAwJuNHiystnCoBq_hl-bsjWlVyeNLyq_m2tvaHJJaCbS9GfOaU05M3U1TVIJEgj_R0p0VFN6GsXdq8PYoIcFEYGffXvFUnUBNNmxNkJdnQqLx557vS7ZRxiEolcr-hVDp-2-rCtDK_aRLJhTuAhA== 1 Siter
Neophyte Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 Ikea sine rullgardiner er utsatt til sommeren: https://www.activejr.com/ikea-smart-blinds-shipping-delayed-until-mid-summer/ 1 Siter
Moskus Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 12 minutter siden, Neophyte skrev: Ikea sine rullgardiner er utsatt til sommeren: https://www.activejr.com/ikea-smart-blinds-shipping-delayed-until-mid-summer/ Pokker! Jeg har nye vinduer NÅ! Siter
tjwesterby Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 Bruker på Reddit som har bekreftet en mail fra IKEA: “Tack för ditt mail. Ja det stämmer dessvärre att FYRTUR har blivit försenad på grund av leveransproblem hos vår tillverkare. Vi har dessvärre ingen information om när det beräknas inkomma i lager igen men det ser inte ut som att det kommer bli innan sommaren.” Siter
mr.rs4 Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 De rullegardinene ifra IKEA så bra ut. Kommer ikke før sommeren var jo mindre kjekt. Noen som vet ca priser? Siter
Merko Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 Like greit. Får nok ikke flyttet før den tid uansett Spent på prisene selv. Siter
hkmod25 Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 The smart blinds are listed on IKEA Germany website. Prices start at €99 (approx. $115) for the Kadrilj and €119 (approx. $135) for the Fyrtur. Siter
mr.rs4 Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 (endret) Upsi, det var MYE billigere enn den "Somfy" rullegardinene jeg kjøpte... Rullegardinene jeg kjøpte Selt SPS reflexsol 90 med G80 sidelister – Somfy motor og veggbryter ( trådløs ) Endret 2. februar 2019 av mr.rs4 Siter
Merko Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20408116/ 1 Siter
mr.rs4 Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Ser ut som alle er kommet, både Mørkleggingsrullegardin og vanlig, i flere størrelser ? https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40408196/#/90408170 Siter
ZoRaC Skrevet 5. februar 2019 Forfatter Skrevet 5. februar 2019 3 minutter siden, mr.rs4 skrev: Ser ut som alle er kommet, Ikke «kommet», men «annonsert». Det ryktes at de ikke kommer før sommeren... https://www.dinside.no/bolig/problemer-for-ikeas-smarte-rullegardiner/70193117 Siter
petersv Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Står 20. februar på forventet inn på laer på min lokale Ikea. Er det slik at man ikke kan endre størrelsen på disse (kappe)? Siter
mr.rs4 Skrevet 7. februar 2019 Skrevet 7. februar 2019 On 05/02/2019 at 22:27, petersv said: Står 20. februar på forventet inn på laer på min lokale Ikea. Er det slik at man ikke kan endre størrelsen på disse (kappe)? Nei kan IKKE kappes. 1 Siter
Moskus Skrevet 7. februar 2019 Skrevet 7. februar 2019 I det hele tatt må automatisk solskjerming, lameller og rullegardiner bestilles på mål (hvis man ikke bruker standardmål) fordi det er en del ekstra når det er motor i sånt. Alternativet er fremdeles Rollertrol eller tilsvarende der motoren er en egen sak man legger inn i rullegardinrøret. Siter
Rogerbl Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 På 8.1.2019 den 0.46, jonkristian skrev: Ringeklokke fra netatmo, kanskje en "ring"-killer , ser ut til at denne ikke krever noen cloud eller månedlig betaling. https://www.netatmo.com/no-no/security/doorbell?force_locale=no-no "Velg å lagre videoene automatisk i din Dropbox-sky eller personlige FTP-server". Jobber for tiden med et prosjekt med å lagre opptak fra Ring Doorbell og Arlo sikkerhetskamera til lokal ftp server... just saying it. 1 Siter
Rogerbl Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 På 10.2.2019 den 22.54, Rogerbl skrev: Jobber for tiden med et prosjekt med å lagre opptak fra Ring Doorbell og Arlo sikkerhetskamera til lokal ftp server... just saying it. Har faktisk ferdig programmene Arlo2mqtt og Mqtt2arlo som kan laste ned video lokalt og-eller til en ftp server. Jobber med en utgave av denne som ikke er avhengig av en Mqtt broker. Siter
petersv Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Laster du ned rett fra videostrømmen lokalt, eller fra "skyen"? Siter
Rogerbl Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 36 minutter siden, petersv skrev: Laster du ned rett fra videostrømmen lokalt, eller fra "skyen"? Laster ned videoene fra Skyen, men data fra kameraene som batteritid mm hentes rett fra kameraene. Siter
petersv Skrevet 2. mars 2019 Skrevet 2. mars 2019 (endret) Takk for svar @Rogerbl, jeg vil helst ikke ha video ut på nett, så da er det nok ikke produktet som er ideelt for meg. Endret 2. mars 2019 av petersv Siter
Rogerbl Skrevet 2. mars 2019 Skrevet 2. mars 2019 6 timer siden, petersv skrev: Takk for svar @Rogerbl, jeg vil helst ikke ha video ut på nett, så da er det nok ikke produktet som er ideelt for meg. På 1.3.2019 den 9.38, petersv skrev: Laster du ned rett fra videostrømmen lokalt, eller fra "skyen"? Laster ned videoene fra Skyen, men data fra kameraene som batteritid mm hentes rett fra kameraene. ************* Henter faktisk videoene ned fra nettet og inn på lokalt lager, eventuelt egen ftp server. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.