Moskus Skrevet 3. mars 2019 Skrevet 3. mars 2019 Bruk ZoneMinder, Blue Iris eller Netcam Studio og bruk lokal lagring. Trenger ikke ha kameraer på nett. Siter
GO_Nilsen Skrevet 4. mars 2019 Skrevet 4. mars 2019 På 7.2.2019 den 11.33, mr.rs4 skrev: Nei kan IKKE kappes. De kan programeres til "maks nedtrekk". Ligger brukermanual på engelske IKEA. De kommer til Norge i april. https://www.ikea.com/gb/en/doc/assembly_instructions/fyrtur__aa-2104463-3_pub.pdf https://www.ikea.com/gb/en/doc/advice_and_instructions/fyrtur__aa-2129585-1_pub.pdf 1 Siter
ZoRaC Skrevet 4. mars 2019 Forfatter Skrevet 4. mars 2019 7 minutter siden, GO_Nilsen skrev: De kan programeres til "maks nedtrekk". Joda, men det gjør ikke noe med bredden... Siter
GO_Nilsen Skrevet 4. mars 2019 Skrevet 4. mars 2019 3 minutter siden, ZoRaC skrev: Joda, men det gjør ikke noe med bredden... Det er helt riktig.. kjøpe nye vinduer i normal størrelse da? nesten samme pris som å kjøpe solskjerming fra diverse andre leverandører i Norge! 1 Siter
Baruba Skrevet 9. mars 2019 Skrevet 9. mars 2019 Med litt mekking så vil jeg tro at disse rullegardinene også kan kuttes. Jeg kjøpte for en tid tilbake denne på IKEA som heller ikke kan kuttes, men det gikk relativt greit å kutte den. Jeg vil tro at alt av motor, drivhjul etc er på den ene siden, så da burde det i teorien være mulig å kutte litt på motsatt side... Jeg kommer til å kjøpe en rullegradin så snart de kommer og teste det ut. 1 Siter
hakons Skrevet 14. mars 2019 Skrevet 14. mars 2019 På 9.3.2019 den 11.16, Baruba skrev: Med litt mekking så vil jeg tro at disse rullegardinene også kan kuttes. Jeg kjøpte for en tid tilbake denne på IKEA som heller ikke kan kuttes, men det gikk relativt greit å kutte den. Jeg vil tro at alt av motor, drivhjul etc er på den ene siden, så da burde det i teorien være mulig å kutte litt på motsatt side... Jeg kommer til å kjøpe en rullegradin så snart de kommer og teste det ut. Da er jeg, og sikker andre med meg her på forumet, veldig interessert i å høre hvordan det gikk. Har målt over vinduene hjemme og de er selvfølgelig litt utenfor Ikeas standarder. Siter
Andreaz Skrevet 15. mars 2019 Skrevet 15. mars 2019 Ikea sine smarte rullgardiner ytterligere forsinket https://www.dinside.no/bolig/ytterligere-utsettelser-for-ikeas-smarte-rullegardiner/70193117 1 Siter
Moskus Skrevet 16. mars 2019 Skrevet 16. mars 2019 13 timer siden, Andreaz skrev: Ikea sine smarte rullgardiner ytterligere forsinket https://www.dinside.no/bolig/ytterligere-utsettelser-for-ikeas-smarte-rullegardiner/70193117 Hmmm.... kanskje Ikea sine rullegardiner bygges sammen med MoveZ...? 2 Siter
hkmod25 Skrevet 16. mars 2019 Skrevet 16. mars 2019 Nye Z-Wave produkter fra WiDom (Italia) Zero crossing - Contact protection technology To reduce the electrical stress on the relay contacts and ensure a longer life, the open / closed switching of the device always occur when the instantaneous value of voltage is 0. https://www.tronika.no/no/96_widom Siter
Moskus Skrevet 17. mars 2019 Skrevet 17. mars 2019 På 16.3.2019 den 12.41, hkmod25 skrev: To reduce the electrical stress on the relay contacts and ensure a longer life, the open / closed switching of the device always occur when the instantaneous value of voltage is 0. Betyr det at den trigger reléet akkurat når den (potensielt ideelle) sinus-bølgen krysser 0-streken? Forstår tankegangen bak, men stiller spørsmål om det faktisk skjer i praksis.... Synes den firkanta av-på-bryteren så lovende ut helt til jeg så at den var vridd 45 grader... Siter
hkmod25 Skrevet 18. mars 2019 Skrevet 18. mars 2019 (endret) 17 timer siden, Moskus skrev: Betyr det at den trigger reléet akkurat når den (potensielt ideelle) sinus-bølgen krysser 0-streken? Forstår tankegangen bak, men stiller spørsmål om det faktisk skjer i praksis.... Synes den firkanta av-på-bryteren så lovende ut helt til jeg så at den var vridd 45 grader... Ja, dette er riktig: "A zero crossing detector or ZCD is a one type of voltage comparator, used to detect a sine waveform transition from positive and negative, that coincides when the i/p crosses the zero voltage condition." Det er vel ingen hemmelighet at alle rele baserte AV/PÅ brytere har en felles svakhet - "kontakt brenning" (Contact Erosion process) og i de verste tilfeller - "kontakt sammensveising". WiDom er p/idag de eneste (så lenge jeg vet) som prøver å løse problemet og forlenge levetiden på disse enheter. Endret 18. mars 2019 av hkmod25 Siter
PerH Skrevet 27. mars 2019 Skrevet 27. mars 2019 On 17/03/2019 at 14:52, Moskus said: Betyr det at den trigger reléet akkurat når den (potensielt ideelle) sinus-bølgen krysser 0-streken? Forstår tankegangen bak, men stiller spørsmål om det faktisk skjer i praksis.... Synes den firkanta av-på-bryteren så lovende ut helt til jeg så at den var vridd 45 grader... Hvorfor det? Det er jo forholdsvis enkelt å få til med MC hastighetene man har idag. Det er også ganske enkelt å sjekke med et billig skop, kanskje jeg tar den jobben en ettermiddag hvis du insisiterer.. (Har både widom switch og skop) Siter
Moskus Skrevet 27. mars 2019 Skrevet 27. mars 2019 2 timer siden, PerH skrev: Det er jo forholdsvis enkelt å få til med MC hastighetene man har idag. Hvis det er forholdsvis enkelt, så er det jo et naturlig spørsmål om hvorfor ikke "alle" gjør det i dag? Siter
PerH Skrevet 27. mars 2019 Skrevet 27. mars 2019 Jepp, har lurt på det samme selv.. Det øker jo kompleksiteten litt, men widom sakene er jo ikke fysisk større enn sine konkurenter heller.. et kjapt googlesøk ga denne: Det er ikke mange komponentene som skal til! ikke en MC engang.. Siter
hkmod25 Skrevet 6. april 2019 Skrevet 6. april 2019 (endret) Z-Wave til Arduino - Z-Uno Shield Z-Uno Shield is a configurable multipurpose Z-Wave device. It can act as a sensor, as an actor or as a gate to popular buses like UART / RS485 / 1-Wire and others. Z-Uno Shield inherits the flexibility of Z-Uno and at the same time is very easy to use. It was designed to simplify Z-Uno usage in many typical installations. Being included in a Z-Wave controller Z-Uno Shield will be detected as several sensors/actors depending on the configuraion (each in it’s own end point, also called channel). The following types of end points are supported: dimmers and blinds, RGBW color control, switches (as well as sirens, valve controls and door locks), sensors and meters, thermostats. https://www.tronika.no/no/interface/1186-z-wave-til-arduino-z-uno-shield.html Endret 6. april 2019 av hkmod25 1 Siter
Guahtdim Skrevet 6. april 2019 Skrevet 6. april 2019 11 hours ago, hkmod25 said: Z-Wave til Arduino - Z-Uno Shield Z-Uno Shield is a configurable multipurpose Z-Wave device. It can act as a sensor, as an actor or as a gate to popular buses like UART / RS485 / 1-Wire and others. Z-Uno Shield inherits the flexibility of Z-Uno and at the same time is very easy to use. It was designed to simplify Z-Uno usage in many typical installations. Being included in a Z-Wave controller Z-Uno Shield will be detected as several sensors/actors depending on the configuraion (each in it’s own end point, also called channel). The following types of end points are supported: dimmers and blinds, RGBW color control, switches (as well as sirens, valve controls and door locks), sensors and meters, thermostats. https://www.tronika.no/no/interface/1186-z-wave-til-arduino-z-uno-shield.html Det ser ut som om man må ha en z-uno i tillegg. Så ca 1300 totalt for å bruke denne til noe fornuftig (før man fester noe elektronikk på den)? Siter
xibriz Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 Man kan kanskje spare det inn siden den har 10 kanaler... men ja.. ganske dyr. Siter
hkmod25 Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 Om en tar seg tid til å lese "User manual" til enheten så finner man ut at Z-Uno er inkludert i "pakken" (Side 40): https://www.tronika.no/no/index.php?controller=attachment&id_attachment=761 PACKAGE CONTENT • Z-Uno (Z-Uno board, carton box, manual) • Z-Uno Shield board • Jumpers (13 pieces and two spare) • DIN-rail enclosure D4MG or • Sealed enclosure G2104C with PG-11G cable gland or • Enclosure with flanges • This manual Siter
Hr Kotelett Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 Manualen blir jo ikke lest før du nesten har bricket det du holder på med :P 1 Siter
hkmod25 Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 Ja, dessverre. Jeg har sagt det "hundre ganger" før at det største prob. med installasjon/konfig./bruk av forskjellige HA utstyr er at brukere leser aldri bruksanvisninger... Siter
Guahtdim Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 20 hours ago, hkmod25 said: Om en tar seg tid til å lese "User manual" til enheten så finner man ut at Z-Uno er inkludert i "pakken" (Side 40): https://www.tronika.no/no/index.php?controller=attachment&id_attachment=761 PACKAGE CONTENT • Z-Uno (Z-Uno board, carton box, manual) • Z-Uno Shield board • Jumpers (13 pieces and two spare) • DIN-rail enclosure D4MG or • Sealed enclosure G2104C with PG-11G cable gland or • Enclosure with flanges • This manual De aller fleste som er vant til arduino og "shield" er vant med at dette er noe som krever at man i tillegg har styringsenheten. Så derfor er det veldig, veldig få som vil kikke i det nedlastbare tillegget siden man har en forutinntatt oppfatning. Hvis dere vil selge flere vil jeg anbefale at dette skrives tidlig i beskrivelsen av varen! Men flott at den kommer som komplett enhet. Nå ble den mye mer aktuell. Siter
jaknudsen Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 19 hours ago, hkmod25 said: Ja, dessverre. Jeg har sagt det "hundre ganger" før at det største prob. med installasjon/konfig./bruk av forskjellige HA utstyr er at brukere leser aldri bruksanvisninger... Det _største_ problemet med HA-utstyr (og hinderet for at HA blir mainstream) er vel at det er nødvendig å lese bruksanvisninger. 1 Siter
hkmod25 Skrevet 10. april 2019 Skrevet 10. april 2019 ZigBee 3.0 til DALI Kontrollere for 1-color, CCT, RGB og RGB+CCT https://www.tronika.no/no/search?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=DALI This controllers receives ZigBee signal and can be controlled through ZigBee gateway/hub interface. The ZigBee to DALI controllers converts the wireless signal to DALI. It is powered by DALI bus and no extra power supply required. In compliance with IEC 62386-102, IEC 62386-207, this wireless controllers will be compatible with DALI products from different manufacturers. This device is based on ZigBee 3.0, so it can be linked to and controlled by max. 30 ZigBee remotes that support ZigBee Light Link through Touchlink. It also supports the new ZigBee Green Power feature and can bind to and be controlled by max. 20 ZigBee Green Power remotes directly, without gateway/hub. 1 Siter
Kråkerøymannen Skrevet 28. april 2019 Skrevet 28. april 2019 Synes det for tiden er mange produkter som kommer "snart", enten i førsteversjon eller en forbedret utgave. Kanskje folk kan legge ut her det de vet om? Så slipper folk "bomkjøp" på utgående modeller. [emoji4] Det jeg vet om: • Smarter coffee v2 • Thermofloor Multireg v2 • ID-lock v2 • Ring (eller var det Skybell?) v2Takk for tips!Kan du oppdatere med linker til produktene?Da blir det enklere for oss andre å finne frem til de [emoji4] Siter
Moskus Skrevet 28. april 2019 Skrevet 28. april 2019 1 time siden, Kråkerøymannen skrev: Takk for tips! Kan du oppdatere med linker til produktene? Da blir det enklere for oss andre å finne frem til de Jeg tror nok at førsteposten er utdatert nå. Alle disse produktene er å finne i butikkhyllene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.