bjwanvik Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Jeg kjøpte ett par Sunricher "glassbrytere" (de med 4 "kanaler" + 4 scener og dimming) i forrige uke som jeg i løpet av helga har fått inn i HS3. Den ene slet jeg veldig med å få inn i HS3, men etter et par nullstillinger av bryteren kom den sånn ca på lag med meg (jeg tør inntil videre ikke gjøre mer, hehe..) Dessverre har jeg oppdaget et problem som jeg mener å se et system i; det later til at den går dårlig opp mot Fibaros dimmere, men jeg tør ikke si hvorvidt det er dimmerne eller HS3 som er problemet.. Stort sett har jeg holdt meg til Qubino, så noe veldig stort problem er det ikke, men den ene står i et område "hvor det er mye Fibaro". Ser i HS3 at etter jeg har lagt opp assosiasjoner mot de respektive nodene (på forhånd ser det greit ut), så er det enheter som ikke rimer helt, f.eks viser den mot dimmeren på badet "System Notification", og en annen dimmer "Power Management Notification". Enda snodigere blir det kanskje når den noden som assosieres som "System Notification" faktisk ikke har noen device med det navnet i HS3. Må opprette assosiasjoner mot bryteren fra Fibaroenheten også, eller ligger problemet et helt annet sted? Noen som har erfaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 7 timer siden, bjwanvik skrev: Ser i HS3 at etter jeg har lagt opp assosiasjoner mot de respektive nodene (på forhånd ser det greit ut), så er det enheter som ikke rimer helt, f.eks viser den mot dimmeren på badet "System Notification", og en annen dimmer "Power Management Notification". Enda snodigere blir det kanskje når den noden som assosieres som "System Notification" faktisk ikke har noen device med det navnet i HS3. Må opprette assosiasjoner mot bryteren fra Fibaroenheten også, eller ligger problemet et helt annet sted? Noen som har erfaring? Det er bare en HS3-bug, hvor den ikke greier vise riktig device i assosiasjonslisten. Du kan bare assosisere med root-noden og det har du gjort, så det er bare å ignorere den misvisende visningen av at det er feil (child-)device. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Det er greit nok, men det skjer ingen verdens ting med Fibarodimmerne. Er det evt noe som må gøres noe i dimmerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Er både dimmer og styringsenheten inkludert secure? Eller non-secure? Det må være samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Her er jeg nokså sikker på at absolutt alt er inkludert secure. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hkmod25 Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Det enkleste i saken her, bare å lese User Manual til kontrolleren. Da finner man ut at enheten har ikke support for COMMAND_CLASS_SECURE. Dvs. at inkludere den i HS3 nettverket som en secure node er helt meningsløs (det samme gjelder assosieringer med "secure" noder)... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Squirrel Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Jeg har kjøpt 3 slike glassdimmere, men med dimmesymboler nederst, istedet for S1-4. Her er link til dem jeg kjøpte: https://www.tronika.no/no/zwave-kontrollere/1010-veggkontroller-zsc-01dw.html Kjører utelukkende fibaro-dimmere i huset foreløpig, og kan iallefall opplyse om at disse glassbryterene fungerer utmerket! Edit: Jeg kjører non-secure på hele sulamitten. Endret 10. september 2017 av Squirrel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hkmod25 Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 ZSC-01DW kontrollere kan brukes (inkluderes) både son secure og non-secure enheter. Dvs. at disse har mulighet til å styre "mottaker" noder (dimmere, brytere,...) som er i secure modus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.