Fjaeran Skrevet 6. september 2017 Skrevet 6. september 2017 Finns det en tempereatursensor som sender ofte info ? z-wave eller 433.92 Siter
Hr Kotelett Skrevet 6. september 2017 Skrevet 6. september 2017 Aeotec multisensor som går på usb kan du få til å sende oppdatering relativt ofte. Fibaro og for den saks skyld men det vil tømme batteriet fortere. Finnes og 433 MHz sensorer som oppdaterer hvert minutt. Lurer på om min Oregon gjør det. Kan prøve å følge med. Enten er den hvert minutt eller hvert 10ende. Hvor ofte trenger du oppdatering? Siter
Fjaeran Skrevet 6. september 2017 Forfatter Skrevet 6. september 2017 Egentlig med en gang det er en større endring. Men hvert min burde holde. Har USB tilgang, så trenger ikke batteridrift. Ekstern tempmåler hadde vært greit Siter
Moskus Skrevet 7. september 2017 Skrevet 7. september 2017 10 timer siden, Hr Kotelett skrev: Finnes og 433 MHz sensorer som oppdaterer hvert minutt. Lurer på om min Oregon gjør det. Det gjør de. Skal man ha enda oftere, så er det vel enklest med en Arduino eller NodeMCU. Da kan man få hvert sekund hvis man ønsker. Siter
Einar Skrevet 7. september 2017 Skrevet 7. september 2017 Eldre 433MHz Oregon sensorer sender hvert tredje minutt pluss en liten offset ganget med adressen (for å unngå evig kollisjon). Om de har holdt på dette i de nyere vet jeg ikke. Siter
Venin Skrevet 7. september 2017 Skrevet 7. september 2017 Han skriver han trenger oppdatering hver gang det er endring. Finnes det ikke Z-Wave-dingser som gjør det? De jeg har på ZigBee (via Xiaomi gateway inn i Domoticz) sender hver gang det er 0,1 endring i temperatur. Siter
Moskus Skrevet 7. september 2017 Skrevet 7. september 2017 8 timer siden, Einar skrev: Eldre 433MHz Oregon sensorer sender hvert tredje minutt pluss en liten offset ganget med adressen (for å unngå evig kollisjon). Hvert tredje minutt? Mine er vel ganske gamle, men sender vitterlig oftere enn det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.