cozmo Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Skulle gjerne har hatt noe mikk-makk som kunne detektere om TV'en var på eller av. Noen som har gjort noe sånt? Kunne en f.eks sjekket spenning på en av USB-portene?.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Har du TV med Ethernet? (Eller noe annet med Ethernet som alltid er på om TV er på) Sjekke om (fast) IP svarer på ping? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanutten Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 sette en plugg med strømmåling på stikkkontakten, regner med det bruker mer strøm når det er på enn av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dennis87 Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Har du Harmony Hub fjernkontroll? Bruker selv den til å vise om tv er på eller av samt også hvilken aktivitet som er aktivert. Ellers er det også mulig å få til med å se etter bluetooth signal hvis tven har det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cozmo Skrevet 10. september 2017 Forfatter Del Skrevet 10. september 2017 Takk for kreative innspill "Desverre" svarer TV på ping selv om den er avskrudd/standby. Strømplugg er selvsagt en mulighet. Den vil trekke mere strøm i påskrudd tilstand, så der er det nok muligheter ja. Har forøvrig bare en eldre Harmony fjernkontroll. Kan ikke stole på at den har riktig tilstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cozmo Skrevet 10. september 2017 Forfatter Del Skrevet 10. september 2017 Litt mer testing avslører at tv'en etter 15-20m min slutter å svare på ping...Så da kan det bli en gratis løsning likevel 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 23 timer siden, Dennis87 skrev: Har du Harmony Hub fjernkontroll? Bruker selv den til å vise om tv er på eller av samt også hvilken aktivitet som er aktivert. Ellers er det også mulig å få til med å se etter bluetooth signal hvis tven har det. Hvordan har du løst dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dennis87 Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Jeg bruker Home assistant og denne: https://home-assistant.io/components/remote.harmony/ Ser slik ut på mitt oppsett. På bilde er Nvidia Shield boksen på. Så viser om det er Tv, Shield, Xbox osv som står på. Kan også styre z-wave lysene og andre enheter med Logitech fjernkontrollen. Samt automatisere som å aktivere film modus (dimme lys) når Kodi starter en film. For å styre z wave lys med fjernkontrollen bruker jeg Emulated Hue Bridge. Som emulerer Philips Hue. Så fjernkontrollen og også Amazon Alexa tror de styrer Hue men er i realiteten Home assistant som igjen styrer z wave lysene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 4 timer siden, Blodstrupmoen skrev: Hvordan har du løst dette? På HomeSeer kan man bruke en plugin. Jeg bruker en "Harmonyhub til MQTT"-sak og MQTT-plugin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 21 timer siden, ZoRaC skrev: På HomeSeer kan man bruke en plugin. Har testet harmony pluginen, men den kostet mer enn funksjonaliteten tilsa, så jeg kuttet den ut. Hva er en "Harmonyhub til MQTT" sak? MQTT plugin har jeg allerede i bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 23 minutter siden, Blodstrupmoen skrev: Hva er en "Harmonyhub til MQTT" sak? https://github.com/maddox/harmony-api 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 1 time siden, Blodstrupmoen skrev: Har testet harmony pluginen, men den kostet mer enn funksjonaliteten tilsa, så jeg kuttet den ut. Wow. Vi er forskjellige. Her går knapt huset rundt uten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.