MrM Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Vurderer en Homeseer løsning på pc eller en zee2, hva med alarmer på sms eller mail, er det mulig med nevnte løsninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 SMS kan sendes med et script, men du må ha en tredjeparts leverandør, stort sett på grunn av at ingen norske operatører har SMS-APIer lenger. Men det er ikke verre enn å lage en konto og fylle på. Epost kan sendes til en eller flere mottakere. Push-meldinger kan sendes med diverse plugins. Selv bruker jeg Pushover for tiden, og sender push-varsler til meg og kona basert på grupper. Hendig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Hei, e-Mail kommer "ut av boksen" og settes opp veldig lett. Tar ikke mange minuttene og sette opp samt lage eventer som gir deg e-Mail notifications. litt mer jobbing kreves for å sette opp SMS Push. Mvh S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 SMS er jo nesten "ut" i dagens smarttelefon-verden, og jeg bruker det kun på "kritiske" alarmer. Resten går stort sett på Push (som ikke er så veldig komplisert å sette opp), og av og til på epost. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 På 13.9.2017 den 8.48, Moskus skrev: SMS kan sendes med et script, men du må ha en tredjeparts leverandør, stort sett på grunn av at ingen norske operatører har SMS-APIer lenger. Men det er ikke verre enn å lage en konto og fylle på. IFTTT tilbyr et begrenset antall SMS pr måned, gratis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrM Skrevet 16. september 2017 Forfatter Del Skrevet 16. september 2017 Takk for tips. Mitt viktigste scenario er at vår hund er alene hjemme, og det begynner å brenne. Da vil jeg ha svar på alarm asap, slik at vi eller noen andre kan bare bryte seg inn og få hunden ut. Har hatt to vaktselskaper med alarm, men det går for tregt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 1 time siden, MrM skrev: Takk for tips. Mitt viktigste scenario er at vår hund er alene hjemme, og det begynner å brenne. Da vil jeg ha svar på alarm asap, slik at vi eller noen andre kan bare bryte seg inn og få hunden ut. Har hatt to vaktselskaper med alarm, men det går for tregt. Push OG sms, men ikke nødvendigvis via IFTTT (ville jeg sagt), ettersom IFTTT ikke garanterer noe som helst med tanke på leveringstid. Ja, som oftest er det kjapt, men det er ingen garanti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrM Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2017 På 16.09.2017 den 13.53, Moskus skrev: Push OG sms, men ikke nødvendigvis via IFTTT (ville jeg sagt), ettersom IFTTT ikke garanterer noe som helst med tanke på leveringstid. Ja, som oftest er det kjapt, men det er ingen garanti. Har testet pushover og det ser ut for at det er en bra løsning, er på test løsning på 7 dager nå, men funker bra, takk for tipset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Ja, satte opp Pushover hos kona også, og bruker grupper til å dirigere beskjeder til hvem som skal ha den. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.