Moskus Skrevet 22. september 2017 Skrevet 22. september 2017 Tips fra @Andreas gjorde at jeg oppdaterte et gammelt (og ubrukelig) script slik at det nå er "brukelig" igjen. ResponsiveVoice.vb Sub Main(Byval input as Object) Dim speakThis as String = hs.ReplaceVariables(input.ToString) Dim remoteFile as String = "https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=" & speakThis & "&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1" Dim localFile as String = hs.GetAppPath & "\tts.mp3" My.Computer.Network.DownloadFile(remoteFile, localFile, "", "", False, 3000, True) End Sub ... lagrer en MP3-fil som heter "tts.mp3" i HS3-katalogen din. Denne kan du spille av via Squeezebox, Sonos, eller HS3 Speaker client. "Paremeters" er selve strengen. Du kan bruke Replacement Variables. "Wait for script to finish before continuing" er viktig for å laste ned filen før du spiller den av. Jeg testet dette over kl. 11:15 og spilte av "Dette er en test! Klokken er kvart over elleve!". Imponerende. 3 4 Siter
iceball Skrevet 22. september 2017 Skrevet 22. september 2017 Genialt, bortsett fra det ikke ville kjøre..? Siter
Moskus Skrevet 22. september 2017 Forfatter Skrevet 22. september 2017 Det kjører, men ResposiveVoice svarer ikke innen 3 sekunder, ser det ut som. Hva prøver du å si? Siter
iceball Skrevet 22. september 2017 Skrevet 22. september 2017 20 minutter siden, Moskus skrev: Det kjører, men ResposiveVoice svarer ikke innen 3 sekunder, ser det ut som. Hva prøver du å si? Samme som deg, men har også testet enda enklere og kortere setning uten hell. Jeg forsøkte også å endre til det jeg antar er fra 3 sekunder timeout til 5 sekunder, uten noe forbedring. Hvis jeg kopierer lenken til @Andreas inn i Chrome på HS3-maskinen så fungerer det som det skal. Siter
Moskus Skrevet 22. september 2017 Forfatter Skrevet 22. september 2017 .... Linux eller Windows? Siter
Einar Skrevet 22. september 2017 Skrevet 22. september 2017 Det ser ut til at noe med æ, æ eller å gir Error 400. Men "po" gir en rimelig forståelig "på". ""Kjukkenovn po" er bedre enn mange snekkere jeg har truffet. ? 2 Siter
Kensko Skrevet 22. september 2017 Skrevet 22. september 2017 3 hours ago, Einar said: Det ser ut til at noe med æ, æ eller å gir Error 400. Men "po" gir en rimelig forståelig "på". ""Kjukkenovn po" er bedre enn mange snekkere jeg har truffet. Det funger hos meg (Windows 10, engelsk språk, norsk tastatur). Testet med "Pære, kjøkken, åker. Klokken er $time". 1 Siter
Moskus Skrevet 22. september 2017 Forfatter Skrevet 22. september 2017 4 timer siden, Einar skrev: Det ser ut til at noe med æ, æ eller å gir Error 400. Men "po" gir en rimelig forståelig "på". ""Kjukkenovn po" er bedre enn mange snekkere jeg har truffet. Ja... windows eller Linux? Siter
iceball Skrevet 22. september 2017 Skrevet 22. september 2017 Windows 10 hos meg. Rimelige sikker på at jeg prøvde uten æ, ønsker eller å, men får ta en ny runde i morgen. Siter
Moskus Skrevet 23. september 2017 Forfatter Skrevet 23. september 2017 Skikkelig snålt, jeg har problemer med å se forklaringen... Siter
iceball Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 På 23.9.2017 den 9.01, Moskus skrev: Skikkelig snålt, jeg har problemer med å se forklaringen... Kan det ha noe med skriverettigheter til HS3-mappen? Kan ikke skjønne at det kan være det, da alt annet av plugins og script fungerer. Ellers så har jeg hatt noe fuss rundt bruken av . og , Siter
Moskus Skrevet 25. september 2017 Forfatter Skrevet 25. september 2017 5 minutter siden, iceball skrev: Kan det ha noe med skriverettigheter til HS3-mappen? Kan ikke skjønne at det kan være det, da alt annet av plugins og script fungerer. Ellers så har jeg hatt noe fuss rundt bruken av . og , Ja, det kan det være, selv om feilmeldingen ikke tyder på det. Men du kan legge til den lokale brukeren til HS3-mappen under "Security" så burde det være løst. Siter
iceball Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 1 time siden, Moskus skrev: Ja, det kan det være, selv om feilmeldingen ikke tyder på det. Men du kan legge til den lokale brukeren til HS3-mappen under "Security" så burde det være løst. Det var dessverre allerede gjort. Fikk laget litt lydfiler manuelt i hvert fall. Siter
Moskus Skrevet 25. september 2017 Forfatter Skrevet 25. september 2017 ... hva skjer hvis du starter HS som administrator? Siter
iceball Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 44 minutter siden, Moskus skrev: ... hva skjer hvis du starter HS som administrator? Samme? Tror jeg allerede hadde det aktivert da jeg bruker SD Starup Delayer. Siter
Moskus Skrevet 25. september 2017 Forfatter Skrevet 25. september 2017 Bytt ut localFile-linja med denne: Dim localFile As String = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop & "\tts.mp3" Siter
iceball Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 5 timer siden, Moskus skrev: Bytt ut localFile-linja med denne: Dim localFile As String = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop & "\tts.mp3" Samme feilmelding dessverre ? Siter
Moskus Skrevet 25. september 2017 Forfatter Skrevet 25. september 2017 Ta et skjermbilde av Event Action'en... Siter
Andreas Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 (endret) Fungerer perfekt! Takk skal du ha @Moskus edit: slik ser mitt script / event ut Endret 25. september 2017 av Andreas 1 Siter
iceball Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 50 minutter siden, Moskus skrev: Ta et skjermbilde av Event Action'en... Uff, føler jeg har gjort tidenes mest elementære feil, fungerer jo perfekt for alle andre, så takk for feilsøkingen! Under versjonen med justert localFile Siter
Moskus Skrevet 25. september 2017 Forfatter Skrevet 25. september 2017 Kan du legge inn hs.WriteLog("TTS URL", remoteFile) ... foran "My.Computer.Network.DownloadFile...etc ... og sjekke loggen? Siter
iceball Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 Ikke noe feil på TTS URL: sep-25 22.22.58 Error 1 Running script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\ResponsiveVoice.vb :Exception has been thrown by the target of an invocation.The operation has timed out sep-25 22.22.55 TTS URL https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=Test&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1 sep-25 22.22.55 Event Running script and waiting: C:/Program Files (x86)/HomeSeer HS3/scripts/ResponsiveVoice.vb sep-25 22.22.55 Event Event Trigger "Snakking Test norsk TTS" sep-25 22.22.55 Event Event Snakking Test norsk TTS triggered by the event page 'Run' button. Så jeg la til en tilsvarende linje hs.WriteLog("Local URL", localFile): sep-25 22.27.42 Local URL C:\Users\Alexander\Desktop\tts.mp3 Siter
Andreas Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 Hvilken filbane har du lagt inn i "speak-eventet" ? Siter
iceball Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 Som @Moskus skrev: 7 timer siden, Moskus skrev: Bytt ut localFile-linja med denne: Dim localFile As String = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop & "\tts.mp3" Bytter jeg ut med original linje så blir loggen: sep-25 22.32.08 Local URL C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\tts.mp3 Siter
Moskus Skrevet 26. september 2017 Forfatter Skrevet 26. september 2017 ... og hvis du er på HS3-maskinen og åpner linken https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=Test&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1 ... så går det helt fint? My.Computer...DownloadFile er en innebygget funksjon som lager en webclient og laster ned filen uten mer dikedarer. Ettersom ResponsiveVoice svarer fort burde det ikke være noe problem. Hva om du legger en null til bak tallet 3000? Altså en timeout på 30 sekunder? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.