iceball Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Har funnet feilen nå, tror jeg. Koden går som det suser i chrome, men når jeg fyrer opp internet explorer 11 så går det knapt fremover. Selv om jeg har satt Chrome til default browser så antar jeg at vb-scriptet likevel kjører via microsoft sin ie eller blir påvirket av samme feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 13 minutter siden, iceball skrev: Har funnet feilen nå, tror jeg. Koden går som det suser i chrome, men når jeg fyrer opp internet explorer 11 så går det knapt fremover. Selv om jeg har satt Chrome til default browser så antar jeg at vb-scriptet likevel kjører via microsoft sin ie eller blir påvirket av samme feil? Det kjører ikke via IE direkte, men det er jo Microsoft sin klient i bunn på begge, og de bruker nok de samme innstillingene, ja. Du har ikke en proxy eller noe slikt definert i IE sine innstillinger? (Settings -> Connections -> LAN settings) Fungerer andre sider? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Ikke noe proxy eller avansert her i heimen. Brukte nærmere 1 minutt på å laste inn dagbladet.no Ser ut som det ikke er et ukjent problem, så forsøker litt feilsøking + oppdatering av windows updates: https://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie11-iewindows_10/ie-11-runs-slow-since-upgrade-to-window-10/3bc18b29-bf00-4b99-8bb3-4594566c732c Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 Jo, men hvordan er hastigheten på ResponsiveVoice URLen? Og DownloadFile-rutinen er IKKE det samme som IE, så det burde ikke påvirke. Hvordan er det i Edge? Grunnen til jeg spurte om proxy er at av og til vil skadevare endre denne, men hvis du har sjekket så har du sjekket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 15 minutter siden, Moskus skrev: Jo, men hvordan er hastigheten på ResponsiveVoice URLen? Hastighet i IE11 eller? Scriptet "timet ut" etter 30 sekunder, mens i Edge brukte den ca. 15 sekunder før den lastet og lyden høres. Med Chrome ca. 1 sekund. Er forresten ikke mulig å laste ned mp3 direkte fra siden i Edge, men det var ment som info hvis det skulle være noen der ute som faktisk bruker denne browseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 Okay... til sammenligning så har jeg testet på flere maskiner og responsen på alle lesere (Chrome, IE og Edge) er under sekundet. ? 9 minutter siden, iceball skrev: Er forresten ikke mulig å laste ned mp3 direkte fra siden i Edge, men det var ment som info hvis det skulle være noen der ute som faktisk bruker denne browseren. Den burde være påbudt på laptop'er. Jeg får nesten 1,5 time lenger batteritid med Edge enn med Chrome eller Firefox. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Johnny Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 On 9/22/2017 at 11:20, Moskus said: Tips fra @Andreas gjorde at jeg oppdaterte et gammelt (og ubrukelig) script slik at det nå er "brukelig" igjen. ResponsiveVoice.vb Sub Main(Byval input as Object) Dim speakThis as String = hs.ReplaceVariables(input.ToString) Dim remoteFile as String = "https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=" & speakThis & "&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1" Dim localFile as String = hs.GetAppPath & "\tts.mp3" My.Computer.Network.DownloadFile(remoteFile, localFile, "", "", False, 3000, True) End Sub ... lagrer en MP3-fil som heter "tts.mp3" i HS3-katalogen din. Denne kan du spille av via Squeezebox, Sonos, eller HS3 Speaker client. "Paremeters" er selve strengen. Du kan bruke Replacement Variables. "Wait for script to finish before continuing" er viktig for å laste ned filen før du spiller den av. Jeg testet dette over kl. 11:15 og spilte av "Dette er en test! Klokken er kvart over elleve!". Imponerende. Dette er jo knall. Men hvordan får jeg dette ut på Sonosen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 17 timer siden, Arne Johnny skrev: Dette er jo knall. Men hvordan får jeg dette ut på Sonosen? Du må sette opp Sonos-ene som en speaker client og deretter er det bare å velge Speak -> En MP3 fil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Johnny Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Du må sette opp Sonos-ene som en speaker client og deretter er det bare å velge Speak -> En MP3 fil. [emoji4] Jeg må legge inn speaker client og skrive inn $SONOS$ osv for hver event sikkert?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettopp Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 9 timer siden, Arne Johnny skrev: Jeg må legge inn speaker client og skrive inn $SONOS$ osv for hver event sikkert? Sent from my iPhone using Tapatalk Ja, stemmer det du beskriver. I Sonos plugin config må du definere speaker clients. Under et "speak"-event må du inn i "Edit Speaker Client" og skrive "$SONOS$navn$ og deretter "add". For meg ligger det ikke noen Sonos-clienter i lista fra før, mulig man kan legge opp dette selv. Jeg kjenner ikke Sonos-plugin spesielt bra. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Johnny Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Ja, stemmer det du beskriver. I Sonos plugin config må du definere speaker clients. Under et "speak"-event må du inn i "Edit Speaker Client" og skrive "$SONOS$navn$ og deretter "add". For meg ligger det ikke noen Sonos-clienter i lista fra før, mulig man kan legge opp dette selv. Jeg kjenner ikke Sonos-plugin spesielt bra. Knall. Takker. Det funker jo som en drøm[emoji106]Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddvar Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Har en litt annen feilmelding her (Linux): Oct-06 17:49:26 Error 1 Running script /usr/local/HomeSeer/scripts/ResponsiveVoice.vb :Exception has been thrown by the target of an invocation.Error: SecureChannelFailure (The authentication or decryption has failed.) Oct-06 17:49:25 TTS URL https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=Dette er en test! Klokken er 5:49 pm&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1 Oct-06 17:49:25 Event Running script and waiting: /usr/local/HomeSeer/scripts/ResponsiveVoice.vb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2017 Her er det nok noe SSL-greier som jeg ikke uten videre kan svare på for Linux. Skal vi pinge @iblis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 1 time siden, Oddvar skrev: Har en litt annen feilmelding her (Linux): Oct-06 17:49:26 Error 1 Running script /usr/local/HomeSeer/scripts/ResponsiveVoice.vb :Exception has been thrown by the target of an invocation.Error: SecureChannelFailure (The authentication or decryption has failed.) Oct-06 17:49:25 TTS URL https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=Dette er en test! Klokken er 5:49 pm&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1 Oct-06 17:49:25 Event Running script and waiting: /usr/local/HomeSeer/scripts/ResponsiveVoice.vb Du kjører nok en versjon av Mono som ikke har noen root-sertifikat (3.x). Tror du løser det slik: Sitat certmgr -ssl https://code.responsivevoice.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddvar Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 oddvar@homeseer:~$ mono --version Mono JIT compiler version 4.6.2 (Debian 4.6.2.7+dfsg-1) Copyright (C) 2002-2014 Novell, Inc, Xamarin Inc and Contributors. www.mono-project.com TLS: __thread SIGSEGV: altstack Notifications: epoll Architecture: amd64 Disabled: none Misc: softdebug LLVM: supported, not enabled. GC: sgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 (endret) Da spørs de om de har gjort som Apple - økt kravet til kryptering til TLS1.2 (eller noe sånt) og støtte for det kom vel først i Mono 4.8 (tror jeg). Edit: Ja, må kanskje ha Mono 4.8: https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=187354 Endret 6. oktober 2017 av ZoRaC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2017 Men dette kan løses enkelt! Bare ta bort S en i "https://" så går det bra, viser det seg. Det er riktignok ikke kryptert så ikke få den til å lese opp Visa-kort nummeret ditt, men ellers burde det gå bra. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddvar Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 (endret) Funker som bare det, takker EDIT: kan legge til at jeg måtte endre \tts.mp3 til /tts.mp3 Endret 7. oktober 2017 av Oddvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggi Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Scriptet funket for meg en stund, men fikk seinere timeout og tts.mp3 ble aldri lagret på maskinen. Spilte ingen rolle om jeg økte timeout-verdien. Løsningen for meg, var å skrive om scriptet til å bruke WebClient i stedet: Imports System.Net Sub Main(Byval input as Object) Dim speakThis as String = hs.ReplaceVariables(input.ToString) Dim remoteFile as String = "https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=" & speakThis & "&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1" Dim localFile as String = hs.GetAppPath & "\tts.mp3" Dim client = New WebClient() client.DownloadFile(remoteFile, localFile) client.Dispose() End Sub Endret 21. oktober 2017 av Siggi 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 5 timer siden, Siggi skrev: Scriptet funket for meg en stund, men fikk seinere timeout og tts.mp3 ble aldri lagret på maskinen. Spilte ingen rolle om jeg økte timeout-verdien. Løsningen for meg, var å skrive om scriptet til å bruke WebClient i stedet: Imports System.Net Sub Main(Byval input as Object) Dim speakThis as String = hs.ReplaceVariables(input.ToString) Dim remoteFile as String = "https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=" & speakThis & "&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1" Dim localFile as String = hs.GetAppPath & "\tts.mp3" Dim client = New WebClient() client.DownloadFile(remoteFile, localFile) End Sub Takk, endelig fungerer det hos meg også. Da er det bare å få LMS-speak til å bli mer stabil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 18 timer siden, Siggi skrev: Scriptet funket for meg en stund, men fikk seinere timeout og tts.mp3 ble aldri lagret på maskinen. Linux? Med webclient kan det da være en god idé å kjøre "client.Dispose()" rett over "End Sub" slik at Garabace Collection får det med seg raskere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggi Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 (endret) 27 minutter siden, Moskus skrev: Linux? Med webclient kan det da være en god idé å kjøre "client.Dispose()" rett over "End Sub" slik at Garabace Collection får det med seg raskere. Helt korrekt! Fikk ikke med meg siste versjon jeg lagde, med klipp og lim, men nå er det på plass. Endret 21. oktober 2017 av Siggi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Johnny Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 hjælp.. skjønner ikke dette script greiene.. Får denne feilmeldingen når jeg kjører scriptet og jeg får bare opplest filbanen. Script: Sub Main(Byval input as Object) Dim speakThis as String = hs.ReplaceVariables(input.ToString) Dim remoteFile as String = "https://code.responsivevoice.org/getvoice.php?t=" & speakThis & "&tl=no&sv=g2&vn=&pitch=0.5&rate=0.5&vol=1" Dim localFile as String = hs.GetAppPath & "\tts.mp3" My.Computer.Network.DownloadFile(remoteFile, localFile, "", "", False, 3000, True) End Sub feilmedling: Running script, script run or compile error in file: C:/Program Files (x86)/HomeSeer HS3/scripts/voice.txt1006:Forventet ')' in line 1 More info: Forventet ')' 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 4 minutter siden, Arne Johnny skrev: hjælp.. skjønner ikke dette script greiene.. Får denne feilmeldingen når jeg kjører scriptet og jeg får bare opplest filbanen. feilmedling: Running script, script run or compile error in file: C:/Program Files (x86)/HomeSeer HS3/scripts/voice.txt1006:Forventet ')' in line 1 More info: Forventet ')' Filen ser ut til å være lagret som voice.txt1006? Den må hete noe med .vb til slutt. Og for å spille av må du bruke «play an audiofile» i stedet for «speak». Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Johnny Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 4 minutes ago, ZoRaC said: Filen ser ut til å være lagret som voice.txt1006? Den må hete noe med .vb til slutt. Og for å spille av må du bruke «play an audiofile» i stedet for «speak». Endret men det ser ikke ut som filen blir lastet ned. Finner ikke mp3 fila der den skal være. Det har fungert før. Nå fikk jeg denne: Running script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\voice.vb :Målet forårsaket et unntak under aktivering.Forespørselen ble avbrutt: Kan ikke opprette SSL/TLS-sikret kanal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.