Andreas Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Noe jeg har gjort feil her? Av og til så trigger ikke dette, selv om jeg ser at "device last changed" viser at den har endret seg. Dette er på en qubino flush rele 2, forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 (endret) Bruk «is set to» i stedet for «changed to». Ellers må noen «slå av» før eventet vil kunne trigges på nytt. Edit: ser nå at du setter den til «off» nederst der. Da burde det for så vidt virke... uansett, bruk «set to» i stedet, for sikkerhetsskyld. Endret 30. september 2017 av ZoRaC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Hmm.. Jeg hadde ønsket at "changed and becomes .." satt opp en slags interrupt på denne enheten, og ikke oppdaget endringen med polling.. Noen som vet hvor kjapp pollingen er? Is set to - leser jeg i dokumentasjonen at ihvertfall sjekker med polling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Hvorfor poller du den i det hele tatt? Vil ikke problemet løses ved å desktivere polling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Eventmotoren i HS3 poller alle enhetene sine ( i databasen) for å sjekke om de er endret. Sitat This device its value set to: When HomeSeer polls your devices, they may change, or they may be in the same state. This option designates that whether a device’s status is being updated to a new value or set to the same value (perhaps you turn a lightswitch on that is already on), then events using this trigger will activate. Jeg poller ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Ah, da virker det som de bruker begrepet om flere forskjellige ting - jeg tenkte på z-wave poll. Uansett, «set to» bør funke - jeg bruker det på min ringeklokke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Når jeg tenker meg om, du bruker sikkert en impulsbryter her? Sånn at hvert trykk er en toggle mellom on/off? Altså at ett trykk ikke nødvendigvis vil sette «on»? Da ville jeg brukt «changed to any value» og droppet den nederste handlingen. Da spiller det ingen rolle om den er on eller off - eventet vil trigges når noen trykker på knappen og status endrer seg fra det ene til det andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Ok, takk. Skal prøve det i et par dager.. Kjører Device History også, og den får heller ikke med seg at enheten har endret seg.. Må være noe med Qubino, og inngang 2... Som for anledningen er programmert til impulsbryter. Hvilken enhet har du til ringeklokken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 7 timer siden, Andreas skrev: Kjører Device History også, og den får heller ikke med seg at enheten har endret seg.. Den gjør ikke det, nei... Hmm, det var veldig rart. 7 timer siden, Andreas skrev: Hvilken enhet har du til ringeklokken? En vanlig trådløs Nexa-ringeklokkeknapp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 14 timer siden, Andreas skrev: Kjører Device History også, og den får heller ikke med seg at enheten har endret seg.. Da er det vel mulig at den faktisk ikke endrer seg. Den blir bare satt på nytt. Har du aktivert logging på den? I så fall er det bare å sjekke loggen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 .. noe rart er det ihvertfall.... Skal gå over til en fibaro binærsak istedet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 10 minutter siden, Andreas skrev: . noe rart er det ihvertfall.... Skal gå over til en fibaro binærsak istedet.. ... og loggen viser fremdeles ingenting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 Niks, men den skiftet ikon, og hørte klikking i releet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Hvis det skiftet ikon skal loggen (hvis logging er aktivert) ha vist noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 Joda.. enig.. men klokken 1820 skjedde det ingenting.. Etter det har det virket som det skal, tror jeg.. vet ikke om flere har ringt på her.. Føler ikke helt at jeg kan stole på denne Qubinoen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Kan du legge ut et bilde av "status graphics" også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 12 timer siden, Andreas skrev: Ser ut som om du har polling på devicen som heter "Ringeknapp", den kan du kon skru av. Men On/Off ser jo ut til å fungere fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.