eple Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Hei! Jeg har et nybegynnerspørsmål som jeg ikke helt finner ut av. Jeg har foreløpig ikke noe som går over Z-wave, men jeg ser at det er det jeg kommer til å satse på for enkelte automasjoner. Spørsmålet er følgende: Hvis jeg kobler opp en Fibaro double switch 2 mot to taklamper og kobler en 2-vei veggbryter mot S1 og S2 på Fibaro-enheten, vil da veggbryteren kunne styre lysene direkte, altså kun ved å trigge S1/S2? Eller er det slik at jeg må sette dette opp i en gateway/hub/sentral? Det jeg ønsker er å ha en løsning som fungerer som en normal veggbryter, slik at hvis hubben krasjer/dør, så får jeg fremdeles slått lyset av og på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 2 timer siden, eple skrev: Hvis jeg kobler opp en Fibaro double switch 2 mot to taklamper og kobler en 2-vei veggbryter mot S1 og S2 på Fibaro-enheten, vil da veggbryteren kunne styre lysene direkte, altså kun ved å trigge S1/S2? Ja. I tillegg kan andre brytere assosieres mot den, som trådløst styrer den, uten å gå via hub/controller. Kan være f.eks om du har en bryter i hver sin ende av et rom, så kan begge styre samme lyskilde via assosiasjon. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eple Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 Takk for kjapt svar! Det var det jeg håpte :-) Men for ordens skyld, selv om jeg setter det opp slik, kan jeg fremdeles styre via hub hvis jeg ønsker det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Akkurat nå, eple skrev: Men for ordens skyld, selv om jeg setter det opp slik, kan jeg fremdeles styre via hub hvis jeg ønsker det? Jepp. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.