danielb Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 Hei, Er det noen her som har erfaring med å automatisere rullgardiner? Har sett litt på Somfy RTS osv, men jeg har ingen erfaring med dette. Usikker på hva som fungerer og ikke. Siter
Arne Johnny Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 Hei, Er det noen her som har erfaring med å automatisere rullgardiner? Har sett litt på Somfy RTS osv, men jeg har ingen erfaring med dette. Usikker på hva som fungerer og ikke.Jeg bruker somfy rts via rfxcom gateway. Det fungerer smertefritt, men synes at motorene på de innvendige enhetene bråker en del. Må bytte batterier etter 7-8 måneder men da går gardinene minimum en gang opp og ned per dag.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
danielb Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Skrevet 2. oktober 2017 Kan du handle dette på nett, eller må du via en spesialforhandler? Siter
Arne Johnny Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 Kan du handle dette på nett, eller må du via en spesialforhandler?Tja det er jeg usikker på men jeg kjøpte via Scandic Markiser.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
danielb Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Skrevet 2. oktober 2017 Okei, husker du ca. hva de tok for de? Siter
Arne Johnny Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 Nei jeg kjøpte til alle vinduene i nytt hus, forskjellige gardiner, lammer og plisser med og uten motor så har ikke noen god oversikt. Men det er nok bare å ringe de så kommer de på gratis befaring. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 Bruker Somfy RTS for solskjerming og Rollertrol for Ikea rullegardiner. Begge deler kan styres med en RFXtrx433E (Rollertrol finnes riktignok i to varianter: Med og uten 433MHz mottaker). Siter
Frankis78 Skrevet 23. februar 2018 Skrevet 23. februar 2018 På 2.10.2017 den 15.34, Moskus skrev: Bruker Somfy RTS for solskjerming og Rollertrol for Ikea rullegardiner. Begge deler kan styres med en RFXtrx433E (Rollertrol finnes riktignok i to varianter: Med og uten 433MHz mottaker). Fruen hadde Markisemannen på befaring i dag, og anbefalte Somfy RTS som styring for utvendig solskjerming. Er det bare å kjøpe en RFXtrx433E og koble den til Homeseer og installere RFXCOM plugin, for å kunne styre dette via Homeseer? Siter
Arne Johnny Skrevet 23. februar 2018 Skrevet 23. februar 2018 4 hours ago, Frankis78 said: Fruen hadde Markisemannen på befaring i dag, og anbefalte Somfy RTS som styring for utvendig solskjerming. Er det bare å kjøpe en RFXtrx433E og koble den til Homeseer og installere RFXCOM plugin, for å kunne styre dette via Homeseer? Jepps 1 Siter
Moskus Skrevet 23. februar 2018 Skrevet 23. februar 2018 Ja, bare husk å ha en solskjerming koblet til strøm når du programmerer. 1 Siter
Frankis78 Skrevet 23. februar 2018 Skrevet 23. februar 2018 Haha, ikke dumt tips det?? Fint når det er dama som bestiller og kan bestemme farge og type, og jeg får "bare motor" med på kjøpet? Da er vi innenfor WAF og ingen kan klage etterpå? 1 Siter
PerH Skrevet 5. mars 2018 Skrevet 5. mars 2018 Hvor mye kontroll har man på disse med 433? De gir vel ikke tilbakemelding om tilstand, så hvordan kontrollerer man mellomnivåer? Tid som motoren går? Siter
Gl1 Skrevet 5. mars 2018 Skrevet 5. mars 2018 41 minutter siden, PerH skrev: Hvor mye kontroll har man på disse med 433? De gir vel ikke tilbakemelding om tilstand, så hvordan kontrollerer man mellomnivåer? Tid som motoren går? Regner med Somfy kontrolleren tar seg av det. 433Mhz signalet fungerer nok bare som en slags fjernkontroll for å registrere "opp" eller "ned". Siter
borg1n Skrevet 5. mars 2018 Skrevet 5. mars 2018 Jeg har brukt dette oppsettet for å kontrollere våre solskjermer og det har fungert helt feilfritt i snart 2 år (dvs regler i HS3 styrer opp/ ned/ stopp for solskjermer). Jeg har ikke opplevd at tilstand har blitt feil (signaler har blitt mistet), men det henger nok sammen med at jeg har tilstrekkelig bra signalstyrke og at det ikke er andre sendere (eller støy) i området som ødelegger for meg (det sagt så er det nok av trådløse sendere i "nabolaget"). Det er helt genialt at skjermene går opp/ ned ift soloppgang og solnedgang og tid på dagen, det er genialt at noen solskjermer bare går ned 80% og stopper på samme sted hver gang, det er betryggende at solskjermene går opp om været blir dårlig etc. Den eneste gangen jeg trodde det ikke virket var når det var sol på morgenen og skjermene ikke gikk ned fordi det var meldt kraftig vind 2t senere. Siter
Moskus Skrevet 5. mars 2018 Skrevet 5. mars 2018 14 minutter siden, borg1n skrev: Den eneste gangen jeg trodde det ikke virket var når det var sol på morgenen og skjermene ikke gikk ned fordi det var meldt kraftig vind 2t senere. Sjekker du vinden i fremtiden? Hvorfor ikke bare øyeblikket? Siter
borg1n Skrevet 5. mars 2018 Skrevet 5. mars 2018 14 minutter siden, Moskus skrev: Sjekker du vinden i fremtiden? Hvorfor ikke bare øyeblikket? Jeg velger å ha et snev av hysterisis for å hindre at skjermene går opp og ned "hele tiden". Jeg skjekker sol og vind neste 3t hver gang jeg tar ned en skjerm og har umiddelbar trigger på vind >10ms. Siter
Moskus Skrevet 5. mars 2018 Skrevet 5. mars 2018 Ah, ok. Jeg lever i "nuet", men har 10 min hysterese istedenfor, i tillegg til 10 m/s grense for vind. Skal litt til at det går SÅ mye opp og ned. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.