Jeg vil tro at dette er et spørsmål som er aktuelt innen alle former for automatisering og plattformer.
I mitt tilfelle som domoticzbruker sliter jeg med å finne en løsning på hvordan man f. eks kan slå av et lys, selv om et event kjører og insisterer på å skru det på.
Jeg lager gjerne regler som
IF klokka er mer enn 08:00 og mindre enn 16:00 og lys stue er av og det er bevegelse i stue
THEN skru på lys stue
ELSE IF Ingen bevegelse og lys stue er på
THEN skru av lys stue
Hvis jeg da vil skru av lyset i dette tidsrommet slås det bare på igjen umiddelbart, naturlig nok.
Jeg har løst det i noen rom ved å bruke assosiering, men det er jo ikke alle rom det er optimalt med det.
Finnes det en måte i f.eks. blockly og si "IF manuell bryter aktiveres"?
Spørsmål
eivtress
Jeg vil tro at dette er et spørsmål som er aktuelt innen alle former for automatisering og plattformer.
I mitt tilfelle som domoticzbruker sliter jeg med å finne en løsning på hvordan man f. eks kan slå av et lys, selv om et event kjører og insisterer på å skru det på.
Jeg lager gjerne regler som
IF klokka er mer enn 08:00 og mindre enn 16:00 og lys stue er av og det er bevegelse i stue
THEN skru på lys stue
ELSE IF Ingen bevegelse og lys stue er på
THEN skru av lys stue
Hvis jeg da vil skru av lyset i dette tidsrommet slås det bare på igjen umiddelbart, naturlig nok.
Jeg har løst det i noen rom ved å bruke assosiering, men det er jo ikke alle rom det er optimalt med det.
Finnes det en måte i f.eks. blockly og si "IF manuell bryter aktiveres"?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
12 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.