SK951 Skrevet 4. oktober 2017 Skrevet 4. oktober 2017 Hei, jeg snuser på innendørs PoE kamera. Jeg ønsker å deaktivere kameraene når leiligheten står i hjemme-modus, og da ved å kutte strømmen. Er dette mulig å gjennomføre med PoE - eller må det gjøres med swticher ala Fibaro wall plug? Har også sett video av noen som hadde et bevegelsekamera som automatisk vendte seg "inn i kamerahuset" når man skrudde det av. Noen som har erfaring med noe slikt? På forhånd takk Siter
Andreas Skrevet 4. oktober 2017 Skrevet 4. oktober 2017 Du kan gjøre det med å bryte det brune eller det blå paret i kabelen, det er det som er til POE, eller så kan du lage en regel på kameraet som stopper feeden når inngang er aktiv. Dette kan også gjøres i programvaren du bruker til å ta opp med. Hva bruker du slags program? Siter
Moskus Skrevet 4. oktober 2017 Skrevet 4. oktober 2017 Noen PoE-switcher kan skru av og på strømmen på sine utganger, så det burde være en mulighet. Siter
mk1 black limited Skrevet 4. oktober 2017 Skrevet 4. oktober 2017 Hvis kameraet kan panoreres opp/ned og/eller sidelengs er det som regel bare å sende en kommando via http til kameraet. Hvilken url du skal bruke avhenger av kameraet. Hvis du bruker et eller annet system for å styre kameraene så har som regel også disse en hjemme-/bortemodus som stopper opptak fra kamera. Ellers kan du, som @Moskus skriver, på enkelte switcher slå av/på PoE på enkeltporter, men jeg tror dette kan være litt mer kinkig å få til uten at jeg har forsket på det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.