Squirrel Skrevet 6. oktober 2017 Skrevet 6. oktober 2017 Husker jeg begynte å nevne dette problemet i en annen sin tråd, tenkte jeg skulle lage en egen en. Problemet er som følger: Jeg bruker to aeotec wallmotes. Begge har jeg satt opp assosiering mot en fibaro-dimmer-lys. Et klikk på en wallmote-knapp, skrur av eller på lyset. Problemer kommer når jeg bruker 2! Når jeg skrur lyset på med den ene wallmoten, må jeg trykke 2 ganger på den andre wallmoten for å skru av. Eller motsatt. Mine tanker: Det virker som at når jeg skrur på lyset med den ene wallmoten, så "vet" ikke den wallmoten at lyset er skrudd på, så den sender en ny "on-command" når jeg trykker. Neste trykk blir en "off-command" slik at lyset går av. Ting oppdaterer seg korrekt i homeseer. Problemet er reproduserbart et annet sted i huset. Trappelyset styres av S1 på dimmeren, og fra S2 på en annen dimmer. Samme problem. Skru av eller på flere ganger med samme knapp fungerer, men skrur jeg av/på med den ene knappen, må jeg trykke 2 ganger på den andre knappen for at noe skal skje. Igjen, akkurat som at en knapp/controller ikke sender en "toggle-command" til lyset, men annenhver on og off-command hver gang man trykker? Noen andre som har vært borti dette? Siter
iceball Skrevet 7. oktober 2017 Skrevet 7. oktober 2017 Kan det stemme at du bruker direkte assosiasjon for å styre enhetene og ikke via homeseer/scene kontroll?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Squirrel Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter Skrevet 7. oktober 2017 Jepp, det er direkte assosiering ja. Ingenting som går via homeseer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.