Fermate Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 28 minutter siden, ZoRaC skrev: Fikk ikke inn i deCONZ den pæra jeg forsøkte på, og nå er ALLE pærene utilgjenlig fra IKEA hub’en! Ja devicene kan ikke være bundet til mer enn en GW om gangen. Når du slår pærene av og på 6 ganger er det en RESET også. Her er rekkefølge for en pære jeg inkluderte nå på morran: Heng kabelen med COMBEE'en over pæra så den er tett på. Gå til WEB og trykk på MENU til høyre, og velg SETTINGS Trykk OPEN NETWORK knappen Skru pæra av og på 6 ganger og la den være på (Jeg skrur den bare i sokkelen) Den dukker nå opp på Skjermen til PI'en (om du bruker HDMI kabel til den) Trykk på "Wireless Light" (gå til hovedsiden) på WEB og der dukker denne opp: Gå på GROUP og lag en gruppe Trykk EDIT MEMBERS og kryss av pæra: Så dukker den opp så du kan kontrollere den: Jeg får dem ikke inn i HS nå. Jeg hadde HUE pæra inne men noe har gått galt i plugin'en tror jeg. 1 Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, Fermate skrev: Ja devicene kan ikke være bundet til mer enn en GW om gangen. Er klar over det, men hvorfor har IKEA hub’en plutselig mistet alle pærene sine, når jeg bare holdt på med den ene via deCONZ? Siter
Fermate Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 2 minutter siden, ZoRaC skrev: Er klar over det, men hvorfor har IKEA hub’en plutselig mistet alle pærene sine, når jeg bare holdt på med den ene via deCONZ? Trykket du reset her?: Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Akkurat nå, Fermate skrev: Trykket du reset her?: Ja, men bare på den pæren jeg holdt på med. EDIT: prøvde blink på alle også, men ingen blinket. Endret 15. oktober 2017 av ZoRaC Siter
Fermate Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Hey hey hey! Jeg slettet alle JowiHue Devicene i HS og restartet Plugin'en og vips så kom hele greia inn: (Trykket ikke på noe SCAN knapp. ) 1 Siter
Fermate Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 La til en min siste pære og den dukket ikke opp av seg selv i HS så jeg brukte "Scan for New Devices" i Plugin config pagen: Men jeg var litt for utålmodig så jeg restartet plugin'en. Etterpå så jeg at den muligens akkurat var inkludert da jeg restartet: Siter
Fermate Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Her kommer da en oversikt over det jeg har fått inn: Remote: Bevegelses detektor: Phillips HUE: IKEA RGB: IKEA 3 Farger: IKEA 1 farge: Grupper (Laget i deCONZ WEB): Og selve GW'en da: Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Denne er vel av interesse, for dere som har fått Trådfri inn i deCONZ: https://snillevilla.se/uppdatera-mjukvaran-i-ikea-tradfri-lampor-med-conbee/ 1 Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Da fikk jeg endelig inn RGB-pæra i deCONZ og JowiHue! Jeg har trukket ut strømmen på IKEA Hub'en og tok ut og inn ConBee fra PCen. Når jeg da tok en "blink" så så jeg at pæra "blinket" litt. Tok så en "vri ut og inn av sokkel" 6 ganger, og så at pæren "blinket til" en gang etterpå. Åpnet nettverket og pæren dukket opp! Endret 15. oktober 2017 av ZoRaC 1 Siter
Fermate Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 OI Men jeg har jo en Dimmer liggende her også.. Og den gikk rett inn. Og dukket faktisk opp i HS uten noen søk (men heller ikke noe entry i Loggen) Den har Dim Up Holding Dim Up Released men å dimme NED gir "Unknown buttin code" Skal ta å oppdatere FW og teste på nytt Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 (endret) 14 timer siden, Fermate skrev: Remote og Bevegelses sensor: Trykk 4 ganger på "Binders" knappen og sjekk at den blinker. Trykk og hold til den dukker opp på Unix skjermen. Hva er "binders"-knappen? Det er da bare en knapp inne i fjernkontrollen? Og hvor skal det lyse i den, den har da ingen lys? EDIT: Never mind... Endret 15. oktober 2017 av ZoRaC Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Savnet at pærene ikke har "on last level"! Siter
Fermate Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 57 minutter siden, ZoRaC skrev: Denne er vel av interesse, for dere som har fått Trådfri inn i deCONZ: https://snillevilla.se/uppdatera-mjukvaran-i-ikea-tradfri-lampor-med-conbee/ Takk Den lenken ga meg ideen om å bruke VNC. Da blir det lettere å vise skjermbilder fra PI'en uten å bruke mobilen VNS Viewer her, IP og pi / raspbeegw Pærene er ZLL og Remotene er HA: Siter
Fermate Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 1 time siden, ZoRaC skrev: Denne er vel av interesse, for dere som har fått Trådfri inn i deCONZ: https://snillevilla.se/uppdatera-mjukvaran-i-ikea-tradfri-lampor-med-conbee/ Hm jeg finner ikke python scriptet som nevnes i pkt 5: ikea-ota-download.py Jeg ser det nevnes på dresden sine sider med en link hit: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/blob/master/ikea-ota-download.py Men jeg kan ingen editor kommando i Linux for å få det inn i en fil Kan jeg FTP'e dit inn i PI'en eller lime det inn i en editor? Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 2 minutter siden, Fermate skrev: Hm jeg finner ikke python scriptet som nevnes i pkt 5: ikea-ota-download.py Jeg ser det nevnes på dresden sine sider med en link hit: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/blob/master/ikea-ota-download.py Men jeg kan ingen editor kommando i Linux for å få det inn i en fil Kan jeg FTP'e dit inn i PI'en eller lime det inn i en editor? Den ble lagt til for 2 mnd siden, så rart den ikke er der. Jeg har den. Prøv å slett mappen og kjør kommandoene på nytt? Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Det kom forresten ny versjon i går .82! Siter
Fermate Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 14 minutter siden, ZoRaC skrev: Den ble lagt til for 2 mnd siden, så rart den ikke er der. Jeg har den. Prøv å slett mappen og kjør kommandoene på nytt? Tenker du på kommandoene i step 2 og 3? Tenkte ikke jeg trengte dem siden deCOMZ kom med imaget. Hvem av dem skal jeg kjøre? Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 11 minutter siden, Fermate skrev: Tenker du på kommandoene i step 2 og 3? Tenkte ikke jeg trengte dem siden deCOMZ kom med imaget. Hvem av dem skal jeg kjøre? Ja, alle i trinn 2 og 3. Siter
Moskus Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Skrevet 15. oktober 2017 8 timer siden, ZoRaC skrev: Det kom forresten ny versjon i går .82! Full eller beta? Siter
ZoRaC Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 6 minutter siden, Moskus skrev: Full eller beta? Beta, vil jeg tro. https://www.dresden-elektronik.de/funktechnik/solutions/wireless-light-control/change-log-von-deconz-und-der-webapp/?L=1 Siter
Einar Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 Da har jeg installert 2.04.82. Ved oppstart ville den laste ned ny firmware, og fikk lov til det. Fortsatt får jeg ikke inn Ikea lampe! Dvs. den kom inn, men ikke som TRADFRI, men 0X3ED5. Til å begynne med var det grønn linje til den, men den forsvant etter et minutt eller to. Nå bruker jeg ikke ComBee men RaspBee. Er det det som er problemet? Siter
Fermate Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 2 timer siden, Einar skrev: Nå bruker jeg ikke ComBee men RaspBee. Er det det som er problemet? Tviler på det. Kanskje pæra må ha en FW update? Siter
Einar Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 Nå får jeg dem inn! Det jeg gjorde var å gå til Menu->Settings->Advanced System Settings->Reset Gateway og sette den tilbake til factory state. Da ser jeg ialfall at det går an å få dem inn! Og det bare timer før jeg var klar for å fyre opp minigraver'n, grave et dypt hull, dumpe hele skiten nedi og fylle igjen! For øvrig @Moskus: Kanskje du skal rette første post til: Oppdater til siste beta med disse kommandoene (husk at du kan lime inn i Putty med å høyreklikke i vinduet): wget http://www.dresden-elektronik.de/rpi/deconz/beta/deconz-2.04.82-qt5.deb sudo dpkg -i deconz-2.04.82-qt5.deb sudo apt install -f Siter
Fermate Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 15 minutter siden, Fermate skrev: 2 timer siden, Einar skrev: Nå bruker jeg ikke ComBee men RaspBee. Er det det som er problemet? Tviler på det. Byttet ComBee til RaspBee og detekterte alt sammen på nytt. Funker helt likt. Siter
Moskus Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Skrevet 16. oktober 2017 14 minutter siden, Einar skrev: For øvrig @Moskus: Kanskje du skal rette første post til: Har lurt på det. Men jeg kommer neppe til å holde denne oppdatert i all evighet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.