Actibus Skrevet 20. juni 2018 Skrevet 20. juni 2018 Begge deler egentlig Infoen deconz gir meg sier meg jo ikke akkurat stort, og i web interacen står det jo ingenting fornuftig om de enhetene jeg får inn Siter
xibriz Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 REST APIet gir ganske mange detaljer, så du kan prøve det. Siter
clio75 Skrevet 21. november 2018 Skrevet 21. november 2018 Jeg oppgraderte min PI da den har vært litt ustabil. Og etter dette har jeg ikke fått logget inn på deCON. Får bare dette bildet og vet ikke passordet. Finner heller ikke noe Dokument som sier hva default passord er, har prøvd å resette passord men dette feiler. HVA GJØR JEG ? Siter
ZoRaC Skrevet 21. november 2018 Skrevet 21. november 2018 6 minutter siden, clio75 skrev: Finner heller ikke noe Dokument som sier hva default passord er, har prøvd å resette passord men dette feiler. Dette står på forsiden på GitHub-siden til deconz: Sitat Select your your gateway and login with its password (default: delight). Siter
clio75 Skrevet 21. november 2018 Skrevet 21. november 2018 2 minutes ago, ZoRaC said: Dette står på forsiden på GitHub-siden til deconz: delight er selvfølgelig prøvd, men kommer ikke inn Siter
ZoRaC Skrevet 21. november 2018 Skrevet 21. november 2018 4 minutter siden, clio75 skrev: delight er selvfølgelig prøvd, men kommer ikke inn Prøvd en annen nettleser? Vet de har strevd mye med cache-problemer ved oppgraderinger. Ellers er det noen tips her: https://github.com/dresden-elektronik/phoscon-app-beta/issues/19 Evt så kan du legge inn en kommentar der - de svarer hele døgnet, virker det som Siter
clio75 Skrevet 21. november 2018 Skrevet 21. november 2018 8 minutes ago, ZoRaC said: Prøvd en annen nettleser? Vet de har strevd mye med cache-problemer ved oppgraderinger. Ellers er det noen tips her: https://github.com/dresden-elektronik/phoscon-app-beta/issues/19 Evt så kan du legge inn en kommentar der - de svarer hele døgnet, virker det som Merkelig å ting begynner å virke når mann spør om hjelp. var nok Crome som var med på spøken Takk @ZoRaC Siter
mk1 black limited Skrevet 22. november 2018 Skrevet 22. november 2018 Har samme problemet i Safari, men det virker i Chrome...:) Siter
Nettopp Skrevet 26. november 2018 Skrevet 26. november 2018 Noen som vet om Raspbee kan brukes samtidig med POE hatten til RPi 3B+? Siter
Moskus Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Skrevet 14. desember 2018 Argh... der knakk minnekortet på Pi'en sammen etter et par litt for hyppige strømbrudd (elektriker-indusert). Så fint jeg er flink med backup da... Pokker! Første gang på et år jeg faktisk har bruk for Zigbee, trenger noen midlertidige lyskilder i et uferdig påbygg. Jaja, kjapt å sette det opp på nytt. Siter
Moskus Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Skrevet 14. desember 2018 Der tok jeg feil. RazBee og minnekort hadde det bra. Selve Pi'en hadde tatt kvelden! Det har jeg aldri sett før... Siter
ZoRaC Skrevet 14. desember 2018 Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, Moskus skrev: Der tok jeg feil. RazBee og minnekort hadde det bra. Selve Pi'en hadde tatt kvelden! Det har jeg aldri sett før... UPS (phun intended)! 1 Siter
Moskus Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Skrevet 14. desember 2018 21 minutter siden, ZoRaC skrev: UPS (phun intended)! Den er på en UPS, når jeg tenker meg om... Siter
clio75 Skrevet 14. desember 2018 Skrevet 14. desember 2018 Første gang for alt [emoji6] Der tok jeg feil. RazBee og minnekort hadde det bra. Selve Pi'en hadde tatt kvelden! Det har jeg aldri sett før...Sent from my SM-G930F using Tapatalk 1 Siter
Fermate Skrevet 17. desember 2018 Skrevet 17. desember 2018 På 14.12.2018 den 16.45, Moskus skrev: Der tok jeg feil. RazBee og minnekort hadde det bra. Selve Pi'en hadde tatt kvelden! Det har jeg aldri sett før... Hvorfor kjører du Pi og ikke bare en deCONZ USB rett i HS serveren? Siter
Moskus Skrevet 17. desember 2018 Forfatter Skrevet 17. desember 2018 1 minutt siden, Fermate skrev: Hvorfor kjører du Pi og ikke bare en deCONZ USB rett i HS serveren? Fordi virtualisering gjør USB direkte til noe ustabile, fæle greier. Samt at det begrenser plasseringsmuligheter. (Nei, jeg kunne brukt en USB-over-ethernet-løsning, men er så fornøy med Z-NET at jeg ønsket meg en ZIG-NET også). Siter
ZoRaC Skrevet 17. desember 2018 Skrevet 17. desember 2018 6 minutter siden, Moskus skrev: Fordi virtualisering gjør USB direkte til noe ustabile, fæle greier. Det gjelder tilsynelatende bare UZB1. Jeg kjører både ConBee og RFXtrx433E via USB-passthrough på ESXi 6.5. Siter
Moskus Skrevet 17. desember 2018 Forfatter Skrevet 17. desember 2018 59 minutter siden, ZoRaC skrev: Det gjelder tilsynelatende bare UZB1. Z-Stick også. Men ESXi-serveren står ikke akkurat sentralt plassert, og verre skal det bli. Jeg liker desentraliseringen RazBee gir. Siter
kimstoroy Skrevet 8. januar 2019 Skrevet 8. januar 2019 Noen som vet hvordan man oppdaterer software på pærene dersom man benytter Conbee og win 10? Siter
backspace Skrevet 8. januar 2019 Skrevet 8. januar 2019 9 minutes ago, kimstoroy said: Noen som vet hvordan man oppdaterer software på pærene dersom man benytter Conbee og win 10? Hvis det er IKEA pærer så kan du prøve: 2 Siter
hflatoey Skrevet 2. mars 2019 Skrevet 2. mars 2019 Super guide, la inn denne på RP'en og så fulgte guiden for UZB1 over nettwork for Homeseer så nå har eg både deCONZ og UZB1 oppe å går på samme enhet Og må sei, deCONZ virker mye meir stabilt enn Ikea gateway'en, veit ikkje om min var ko ko men eg måtte restarte Ikea gatewayen min 2-3 ganger om dagen... 1 Siter
ZoRaC Skrevet 3. mars 2019 Skrevet 3. mars 2019 16 timer siden, hflatoey skrev: Og må sei, deCONZ virker mye meir stabilt enn Ikea gateway'en, veit ikkje om min var ko ko men eg måtte restarte Ikea gatewayen min 2-3 ganger om dagen... Har du bytta nettverkskabel og strømforsyning til ikea gw? De som følger med er elendige. Uansett, deCONZ er mye bedre! Siter
hflatoey Skrevet 3. mars 2019 Skrevet 3. mars 2019 Ja, prøvde sikkert 4-5 forskjellige nettverkskabler og strømforsyninger uten at det hjalp... Siter
bjwanvik Skrevet 10. mars 2019 Skrevet 10. mars 2019 Det skulle ikke tilfeldigvis være noen her inne som har kjennskap til hvordan jeg endrer ip-adresse upnp kjører som broadcast på raspbee gw? (Fryktelig rusten på linux, og dette har jeg vel igrunnen aldri gjort..) Oppdaget for noen dager siden at JowiHue krangler med deConz og mister forbindelsen selv om den tydeligvis etablerer en forbindelse et kort øyeblikk. Rimer særs dårlig med dette: url-base er jo helt feil, ser nesten ut som en slik selvtildelt ip når alt annet feiler? Greia er at her det er jo tilsynelatende ikke noe annet som feiler.. Kjører siste versjon av alt Siter
Moskus Skrevet 11. mars 2019 Forfatter Skrevet 11. mars 2019 URL-base ser jo ut til å være en intern greie. 169-adresser brukes vel stort sett når DHCP feiler og fast IP ikke er satt? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.