Kiny Skrevet 6. oktober 2021 Skrevet 6. oktober 2021 einaros skrev (1 minutt siden): Jeg aner ikke hva andre evt har gjort, men jeg lagde min egen gateway for et års tid siden, som jeg integrerte med Siri. Dekodet protokollen, og koblet rett til meshet fra en Raspberry PI med BT. Det funker bra nok hos meg, men burde vært ryddet saftig opp dersom mange andre skulle brukt det. Kan slenge koden på Github ved anledning. Gjør gjerne det! Takk! Siter
Christian Bjørnbak Skrevet 29. desember 2021 Skrevet 29. desember 2021 @einarosPlease share the decoded protocol. I would like to build a Home-Assistant integration from it. Siter
Berg Skrevet 29. desember 2021 Skrevet 29. desember 2021 Jeg har sg leddim smart pill og trådløs bryter. Da jeg så på ltbe protokollen og kommandoene for dette så så det ut til at kommunikasjon fra bryter til smart pillene var kryptert. Siter
fromm1990 Skrevet 16. januar 2022 Skrevet 16. januar 2022 (endret) Hej, jeg er i gang med at lave en python package til at interface med SG smart enheder. Der vil tilsidst/sideløbende blive udviklet en MQTT integration af SG smart pakken således det nemt kan interface med home assistant, men også andre løsninger. Det kan dog tage lidt tid før det hele bliver færdig da jeg også skal passe arbejde og familie. Har man ikke tålmodighed til at vente kan man selv komme i gang med følgende information: Det er korrekt at SG smart protokollen er krypteret som @Berg skriver. Fortvivl dog ej da SG blot bruger Qualcomms CSR Bluetooth mesh protokol (og chip). Med denne viden er det til at komme i gang da nkaminski har en guide på hvorledes man dekrypterer denne protokol https://github.com/nkaminski/csrmesh. Nu skal man blot kende pin koden til netværket, men man kunne jo starte med at forsøge sig med 1234 Endret 16. januar 2022 av fromm1990 Siter
Kiny Skrevet 14. april 2022 Skrevet 14. april 2022 fromm1990 skrev (På 16.1.2022 den 11.29): Hej, jeg er i gang med at lave en python package til at interface med SG smart enheder. Der vil tilsidst/sideløbende blive udviklet en MQTT integration af SG smart pakken således det nemt kan interface med home assistant, men også andre løsninger. Det kan dog tage lidt tid før det hele bliver færdig da jeg også skal passe arbejde og familie. Har man ikke tålmodighed til at vente kan man selv komme i gang med følgende information: Det er korrekt at SG smart protokollen er krypteret som @Berg skriver. Fortvivl dog ej da SG blot bruger Qualcomms CSR Bluetooth mesh protokol (og chip). Med denne viden er det til at komme i gang da nkaminski har en guide på hvorledes man dekrypterer denne protokol https://github.com/nkaminski/csrmesh. Nu skal man blot kende pin koden til netværket, men man kunne jo starte med at forsøge sig med 1234 Noen oppdatering på dette? 🥳 Siter
Neophyte Skrevet 6. oktober 2023 Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Er homekit integrasjon borte igjen? Jeg ser det hvertfall ikke i min app. Edit: Det er nå et klistremerke under GW som har homekit koden, appen skal ikke brukes. Endret 13. oktober 2023 av Neophyte Siter
enstulen Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai einaros skrev (På 6.10.2021 den 10.47): Jeg aner ikke hva andre evt har gjort, men jeg lagde min egen gateway for et års tid siden, som jeg integrerte med Siri. Dekodet protokollen, og koblet rett til meshet fra en Raspberry PI med BT. Det funker bra nok hos meg, men burde vært ryddet saftig opp dersom mange andre skulle brukt det. Kan slenge koden på Github ved anledning. Kunne du slengt den ut på Github? 😊 Vil gjerne ta en titt fromm1990 skrev (På 16.1.2022 den 11.29): Hej, jeg er i gang med at lave en python package til at interface med SG smart enheder. Der vil tilsidst/sideløbende blive udviklet en MQTT integration af SG smart pakken således det nemt kan interface med home assistant, men også andre løsninger. Det kan dog tage lidt tid før det hele bliver færdig da jeg også skal passe arbejde og familie. Har man ikke tålmodighed til at vente kan man selv komme i gang med følgende information: Det er korrekt at SG smart protokollen er krypteret som @Berg skriver. Fortvivl dog ej da SG blot bruger Qualcomms CSR Bluetooth mesh protokol (og chip). Med denne viden er det til at komme i gang da nkaminski har en guide på hvorledes man dekrypterer denne protokol https://github.com/nkaminski/csrmesh. Nu skal man blot kende pin koden til netværket, men man kunne jo starte med at forsøge sig med 1234 Eventuelt kom du noe lengre? Siter
hjemmedude Skrevet 21. august Skrevet 21. august Noe nytt her? Jeg har store problemer med gateway stabilitet, i følge HA (HomeKit-integrert) så faller gateway (og alle dimmere) ut titt og ofte. Er faktisk så ille at jeg sliter med å få på utelys på kveldingen 🙂 Har forsøkt reset av gateway, endret switch port på router, plassert den på eget VLAN.. søkt på nett og funnet at kanskje Apple tv prøver fingere som HomeKit bridge.. tok strømmen på Apple tv uten bedring. Restart av gateway virker stabilt i 1-7 timer før det er trøbbel igjen. Veldig lite imponert så langt. Kan dere dele kontaktinformasjon til SG? Siter
enstulen Skrevet 21. august Skrevet 21. august hjemmedude skrev (4 minutter siden): Noe nytt her? Jeg har store problemer med gateway stabilitet, i følge HA (HomeKit-integrert) så faller gateway (og alle dimmere) ut titt og ofte. Er faktisk så ille at jeg sliter med å få på utelys på kveldingen 🙂 Har forsøkt reset av gateway, endret switch port på router, plassert den på eget VLAN.. søkt på nett og funnet at kanskje Apple tv prøver fingere som HomeKit bridge.. tok strømmen på Apple tv uten bedring. Restart av gateway virker stabilt i 1-7 timer før det er trøbbel igjen. Veldig lite imponert så langt. Kan dere dele kontaktinformasjon til SG? Jeg har akkurat samme problem. Jeg har kontaktet SG og de sendte meg en ny gateway. Det hjalp ikke. Så maste jeg masse og de mente at i fra loggene så var det en spesifikk dimmer som failet hver gang og da blir visst alle utilgjengelige, så det kom en elektriker og byttet ut den. Det hjalp en liten stund, men i det siste har det vært ustabilt igjen. Det eneste som fungerer for meg er å ta av dimmerdekselet og trykke på "R" knappen på det lyset som SG sa var feilen og da fungerer det faktisk igjen, men det er utrolig frustrerende å gjøre det hele tiden. Vet ikke om jeg orker å mase til SG igjen for det virker jo ikke som de klarer å fikse det uanset.. Angrer veldig på at jeg gikk for SG sine dimmere for jeg har bare hatt problemer og det har aldri vært helt stabilt. Alt annet i smarthjemmet mitt er 100% stabilt. Siter
hjemmedude Skrevet 21. august Skrevet 21. august Det var trist lesing. Lurer på om jeg raskt skal koble alt ned og selge det til den som vil ha det. Siter
hjemmedude Skrevet 27. september Skrevet 27. september Etter å ha byttet 4 dimmere forsvant mine problemer med sg systemet. Så det hjelper ta kontakt med sg support 👍🏼 1 Siter
enstulen Skrevet 27. september Skrevet 27. september Jeg har dialog med SG og jeg får 3 nye dimmere i posten nå snart. Så forhåpentligvis fungerer disse bedre 🤞🏻 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.