SK951 Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 (endret) Hei, en av mine Fibaro Wall plugs skiftet hyppig farge mellom hvit-rød farge i dag morges, også uten at apparatet trakk strøm (jeg slo det av apparatet manuelt mens fibaroen fortsatt var påslått). Ser ingen liste for feilmeldinger i manualen, noen som vet hva dette kan bety? Syns også selve wall-pluggen var varmere enn den bruker å være, så jeg har foreløpig valgt å trekke ut de jeg hadde stående. Den stod på en panelovn som trekker 1500 W. I følge Fibaro skal denne enheten tåle opp til 2500 W/11A, og da burde det vel gå greit med 1500/6A? Edit. La nettopp merke til at den ene pluggen (den som ble varm) også er noe misfarget hvor støpselet sitter. Begge enhetene har stått på identiske panelovner. Endret 13. oktober 2017 av SK951 Siter
Einar Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg ville prøvd å kastebytte de to. Dette kan jo også være en feil i panelovnen eller dens plugg. Den jeg sitter og ser på nå skifter farge når termostaten slår inn/ut. Er det en feil i ovnen kan jo det gi samme effekt. Jeg går ut fra at du nå bruker panelovnen uten Fibaro. Sjekk om pluggen går varm! Det vil ikke være første gang en finner at det er pluggen som har dårlig kontakt eller er nær på ledningsbrudd. Da vil jo varmen smitte over på Fibaroen. Siter
SK951 Skrevet 13. oktober 2017 Forfatter Skrevet 13. oktober 2017 Takk for tipset. Støpselet blir litt varmt, men ikke noe unormalt etter min skjønn. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.