Bjonor Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 For styring av varme på hytta har jeg kjøpt Tellstick Znet lite v.2. Ved 2 anledninger har jeg opplevd at jeg ved forsøk på pålogging har fått melding om at enheten har gått offnett. Eneste måten å få den på nett igjen er å ta full restart ved å ta strømmen. Dette er problematisk da hytta 25 mil unna. Er det andre som har hatt liknende problemer? Siter
Moskus Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Hvilken internett-forbindelse har du på hytta? Siter
Bjonor Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Skrevet 16. oktober 2017 Jeg har Telia sit 4G Mobilt Bredbånd. For å sjekke problemet har jeg nå tatt med routeren hjem og har opplevd samme problemet hjemme. Når problemet oppstod, koblet jeg fra porten på routeren og sjekket denne med tilkobling av PC og den var i orden. Koblet Tellstick til annen port, men den kom ikke på nett før jeg hadde resatt ved å koble fra strømmen. Tror derfor problemet ligger i Tellstick. Neste skritt blir å koble Tellstick til Getboksen for hjemmenettet og se om problemet oppstår igjen. Siter
Moskus Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, Bjonor skrev: Koblet Tellstick til annen port, men den kom ikke på nett før jeg hadde resatt ved å koble fra strømmen. Tror derfor problemet ligger i Tellstick. Ja, Tellstick'en burde kunne håndtere evt. problemer med internett-tilgangen. Jeg hadde sendt dem en epost. 1 time siden, Bjonor skrev: Neste skritt blir å koble Tellstick til Getboksen for hjemmenettet og se om problemet oppstår igjen. Smart. Siter
Bjonor Skrevet 17. oktober 2017 Forfatter Skrevet 17. oktober 2017 Og her er Telldus sitt forslag til løsning på problemet: "En hel del användare sätter en mekanisk timer till sin TellStick som slår av/på den en gång per dygn för att på så sätt trigga routern att se till att hålla TellStick online." Ikke veldig elegant løsning på noe som burde vært ordnet i SW. 5 Siter
Moskus Skrevet 18. oktober 2017 Skrevet 18. oktober 2017 OK... det var morsomt! Et hjemmeautomasjonssystem holdt i live av en gammeldags timer. ? Siter
arneolav Skrevet 26. oktober 2017 Skrevet 26. oktober 2017 Har samme problemet, 4G Telenor. Modem (Huawei) "henger av og til, og mer enn én gang pr mnd. Problemet løst med "god gammeldags timer", dvs den er digital. Hos meg er det ikke Telldus som foråsaker dette, men mobilruter/mobilnett. Har vært i kontakt med Telenor om dette, de sa "det bare er sånn".... Hjemme med fibernett har aldri stoppet. Siter
Moskus Skrevet 28. oktober 2017 Skrevet 28. oktober 2017 Kan forstå at en 4G forbindelse ikke bare er stabil. Men i alle tilfeller burde Telldus klare å koble opp igjen mot internett uten problemer. Siter
arneolav Skrevet 28. oktober 2017 Skrevet 28. oktober 2017 Og hvordan skal den klare det med en "død" ruter? Siter
ZoRaC Skrevet 28. oktober 2017 Skrevet 28. oktober 2017 39 minutter siden, arneolav skrev: Og hvordan skal den klare det med en "død" ruter? Her kommer vel routeren opp igjen, da burde det ikke være nødvendig med en restart av tellsticken etterpå. Siter
arneolav Skrevet 28. oktober 2017 Skrevet 28. oktober 2017 Hos meg behøves ikke restart av noen av Tellstick, (Net og ZNetV2) det er kun routeren som må restartes. Siter
ZoRaC Skrevet 28. oktober 2017 Skrevet 28. oktober 2017 50 minutter siden, arneolav skrev: Hos meg behøves ikke restart av noen av Tellstick, (Net og ZNetV2) det er kun routeren som må restartes. ok, da har dere ikke helt samme problem: På 16.10.2017 den 7.04, Bjonor skrev: Koblet Tellstick til annen port, men den kom ikke på nett før jeg hadde resatt ved å koble fra strømmen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.