Bananfluen Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 Trenger litt hjelp her. Har kjøpt denne på biltema og trodde den skulle komme automatisk opp som device i Vera, men det skjer jo ikke.. har skrudd på alle protokoller også. Noen som har noen tips? Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Siter
Hr Kotelett Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 (endret) @tonheim sleit med det samme, ble vel konkludert med at den foreløpig ikke er støttet av RFXcom, men at det skulle gå an å få den implementert om Bernt(?) ble gitt en lyd. edit: link til tråden hvor tonheim spør: http://www.hjemmeautomasjon.no/topic/112-temperatursensor-erfaringstråd/ Endret 21. juni 2016 av Hr Kotelett Siter
Bananfluen Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Skrevet 21. juni 2016 Æsj, det var da som.. hva er det han Bernt trenger av informasjon da tro? Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Siter
GeneralVirus Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 Send han ett spørsmål om den med link til produktet. Kan hende han har oversikt over den fra før. Har dere siste firmware? Siter
Bananfluen Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Skrevet 21. juni 2016 Ser jo nå at han som har laget RFXtrx appen til Vera sluttet å oppdatere den for leeenge siden. Da blir det nok mye "greier" for å få denne til å funke.. Siter
Bananfluen Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Skrevet 21. juni 2016 Åja.. nei, har ikke oppdatert den da jeg bare plugget den direkte i Vera etter jeg fikk den levert. Tenkte jeg skulle prøve det, men ser ut til at alle produktene må legges til i selve appen til Vera også.. (Utgangspunktet her er jo at disse sensorene er grisebillige og hadde de virket så hadde jeg kjøpt en hel haug av de og hatt i kjøleskap, fryser, kjeller loft osv. osv.) Ser at "Oregon Scientific" står som protokoll i Vera; så da burde jo denne virke ihvertfall: http://www.clasohlson.com/no/Oregon-THGR810-temperaturgiver/36-4631 Koster jo endel mer enn 84-056 men er mulig noe bedre kvalitet :-) Jeg kunne jo egentlig tenkt meg slike sensorer i Z-wave, men har ikke funnet noe.. Siter
Hr Kotelett Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 (endret) Jeg har tre av den biltema typen, men foreløpig bare fått til 2 stk samtidig. Prøvd ut og inn med batterier flere ganger. Men lar seg ikke bli registrert i domoticzen. Kan være jeg er uheldig med den siste dog men sånn er det vel med de som har veldig fornuftig pris ^^ Endret 21. juni 2016 av Hr Kotelett Siter
GeneralVirus Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 Det anbefales ikke å aktivere alle protokollene, kun de du bruker. Koble RFXtrx inn i pc og last ned RFXmngr, da ser ut fort hva RFXtrx plukker opp. Siter
Moskus Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 14 timer siden, Hr Kotelett skrev: Bernt(?) Bert. Siter
Bananfluen Skrevet 22. juni 2016 Forfatter Skrevet 22. juni 2016 7 hours ago, GeneralVirus said: Koble RFXtrx inn i pc og last ned RFXmngr, da ser ut fort hva RFXtrx plukker opp. Dette gjorde jeg nå akkurat, men ser ikke noe sted hva den plukker opp Siter
GeneralVirus Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 Det skal komme opp i det gule vinduet. Siter
Bananfluen Skrevet 22. juni 2016 Forfatter Skrevet 22. juni 2016 Der kommer det opp hvilke protokoller som er enabled/disabled + firmware versjon osv. Skal det komme opp noe mer? Siter
GeneralVirus Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 Det skal komme opp hva den mottar hver gang. Spoiler Siter
tonheim Skrevet 3. juli 2016 Skrevet 3. juli 2016 Ang. biltema sensoren. Fikk jeg beskjed fra Bert at den ikke fungerte, og at jeg burde sjekke listen over fungerende enheter før jeg kjøpte... Så jeg kjøpte inn 15 stk fra kina... Som gjenkjennes som Viking. Fungerer feilfritt.http://www.aliexpress.com/item/Transmitter-for-professional-Wireless-Weather-Station-wireless-temperature-sensor-outdoor-sensor-for-humidity-and-temperature/32232556497.html 1 Siter
Moskus Skrevet 4. juli 2016 Skrevet 4. juli 2016 Hmmm! Har de sluttet å selge dene på teknikmagasinet? Det er jo nesten som det er like dyrt... 15 stk fra kina = $140 -> 1134 kr uten moms = 1417,50 kr med moms = 94,50 kr pr stykk. Teknikmagasinet solgte vel disse for 99,- kr stykket? Og da har får du norsk forbrukerrett på din side... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.