PerH Skrevet 19. oktober 2017 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg har montert en SGK 410 Komfyrvakt fra InnoHome. Jeg kjøpte denne fordi jeg leste et sted at noen hadde fått denne inn på RFXtrx433, er det noen her som har gjort det? Jeg har ikke hatt tid til å se på det før, og hvis det er noen her som har gått opp løypa før så blir det enda lettere. Siter
Moskus Skrevet 19. oktober 2017 Skrevet 19. oktober 2017 I følge denne tråden bruker de X10-protokollen(!!), så du må i det minste skru på den. Siter
PerH Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Skrevet 19. oktober 2017 Da er X10 aktivert, så får jeg se om jeg finner den senere i dag. 1 Siter
PerH Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Skrevet 19. oktober 2017 Da er Komfyrvakten lagt til i systemet! Jeg har ikke gått så grundig til verks, jeg skrudde bare på X10 og autocreate, og kjørte strømkutt. Dette gjorde jeg først ved å plukke sensoren av holderen, da kom det opp en kanal som tilsynelatende ikke reagerte på noen input. Deretter holdt jeg knappen på sensoren inne til den pep og kuttet strømmen. Dette laget en ny kanal som indikerer PÅ når strømmen er brutt. Det var ingen reaksjon fra komfyrvakten når jeg prøvde å sende noe fra RFX'en, så enn så lenge har jeg kun en indikator som sier om komfyren har strøm eller ikke. Det er jo noe. 2 Siter
ZF- Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 Dukket den opp under Security Sensors i RfxCom? Siter
PerH Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Skrevet 25. oktober 2017 Nei, den vises som lysbryter, X10 Lighting protokoll.. Siter
Moskus Skrevet 26. oktober 2017 Skrevet 26. oktober 2017 På 25.10.2017 den 7.34, PerH skrev: Nei, den vises som lysbryter, X10 Lighting protokoll.. Men da kan du skru den av og på også? Siter
PerH Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Skrevet 26. oktober 2017 nei, kontaktoren reagerer kun på beskjed fra sensoren.. Jeg trodde RFX kopierte den eksakt, men det gjør den visst ikke.. Siter
Einar Skrevet 26. oktober 2017 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg ville gjettet på at kontaktoren reagerer på bortfall av meldinger fra sensoren og at disse meldingene i tillegg har en eller annen form for kode for å sikre at det er riktig sensor den mottar. Slik ville ialfall jeg ha designet den. ? Da kan eneste mulighet for å skru av være å jamme signalene fra sensoren. Prøv å pakke inn sensoren i aluminiumsfolie og se hva som skjer, og hvor lang tid det tar. Siter
PerH Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Skrevet 26. oktober 2017 Høres da veldig batterikrevende ut? I hvert fall hvis komfyrvakten skal ha noen lunde rask reaksjonstid? Sensoren har ikke en gang standardbatteri, hele sensoren må byttes når det er dødt.. :-S Tipper du er inne på noe med en kodegreie jeg.. Det er vel enkelt å lage noe med en timer siden forrige melding eller noe.. Siter
Einar Skrevet 26. oktober 2017 Skrevet 26. oktober 2017 De er jo ganske nær hverandre, så har neppe høy sendereffekt. Og den trenger ikke være så rask. Prøv å ta kjelen av plata så ser du at den ikke kutter tvert. Siter
ZF- Skrevet 31. oktober 2017 Skrevet 31. oktober 2017 På 25.10.2017 den 7.34, PerH skrev: Nei, den vises som lysbryter, X10 Lighting protokoll.. Hvilken kode sender den? A1? Siter
PerH Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter Skrevet 31. oktober 2017 Det vet jeg ikke, jeg bruker RFX via Vera, og da ser jeg ikke hvordan beskjedene ser ut. Ser bare at lysbrytere dukker opp og reagerer på input. En dag kobler jeg kanskje RFX på PCen og ser nærmere på det, men det er ikke høyt prioritert. Siter
Marhil Skrevet 31. oktober 2017 Skrevet 31. oktober 2017 Kommer også opp som switch i Home Assistant. Artig Bruker rfxtrx Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.