Fermate Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 For noen dager siden begynte jeg å få mail fra gmail om at noen hadde forsøkt å logge seg på en av mail kontoene mine fra en "app som kan sette kontoen din i fare" og at dette var blokkert. Dette er jo HomeSeer på hytta i DK som forsøker å sende meg "I am alive" meldinger hver dag kl 12. Er HS altså klassifisert som en "usikker app" nå? Siter
ZoRaC Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 4 timer siden, Fermate skrev: Er HS altså klassifisert som en "usikker app" nå? Ja, for den støtter ikke Gmail sin tofaktor-autentisering og kanskje heller ikke «app-passord»-løsningen deres? Siter
Actibus Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 Virker fint med app passord her iallefall Siter
Moskus Skrevet 26. oktober 2017 Skrevet 26. oktober 2017 17 timer siden, Actibus skrev: Virker fint med app passord her iallefall Samme her. Jeg fikk ikke satt det opp på annen måte, men så er jeg av dem som mener to-faktor autentisering er påbudt hvis det finnes... Siter
Fermate Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Skrevet 26. oktober 2017 Hva med et liten beskrivelse om hvordan dere fikset det? Siter
Actibus Skrevet 26. oktober 2017 Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Jeg har bare opprettet et app passord på sikkerhetsinnstillingene på google som HS bruker for å logge på og sende via gmail, trengs vel bare hvis du bruker 2 faktor pålogging.(noe alle burde bruke ?) https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=no Endret 26. oktober 2017 av Actibus Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.