Squirrel Skrevet 27. oktober 2017 Skrevet 27. oktober 2017 Har kjørt YR plugin en stund nå. Den oppretter virtuelle devicer med værdata som jeg kan bruke på HS3Touch. Trial er nå utgått, og jeg må vurdere om jeg skal kjøpe den. Syns kanskje egentlig at prisen for plugin'en er noe stiv, så tenkte å høre med dere andre om dere har fått den weatherXML plugin til å hente data fra yr.no og fått det til å fungere? Siter
ZoRaC Skrevet 27. oktober 2017 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg bruker weatherxml, men henter data fra weatherunderground.com. Siter
Oddvar Skrevet 27. oktober 2017 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg bruker Python til å laste ned xml fra yr og pushe MQTT/JSON til HomeSeer om det skulle være et alternativ. Siter
Moskus Skrevet 28. oktober 2017 Skrevet 28. oktober 2017 Synes også at YR-plugin'en var relativt dyr i forhold til det den gjør (som bare er å parse en XML-fil). Men til slutt fant jeg ut at jeg ikke gadd å gjøre det selv... Siter
Moskus Skrevet 28. oktober 2017 Skrevet 28. oktober 2017 Ja, mulig det fungerer nå, men det fungerte ikke da jeg prøvde sist. Siter
kodax Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 Nybegynner her. Hva bruker dere slike plug-ins til? Siter
ZoRaC Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 28 minutter siden, kodax skrev: Nybegynner her. Hva bruker dere slike plug-ins til? Man kan vise det på en skjerm (HSTouch), få lest opp værvarslet (HSSpeak) eller bruke værvarslet til å trigge events (f.eks slå på varmen basert på værvarsel). Siter
kodax Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 Ah, og kanskje IF "ikke regnet med enn X på X dager" THEN "start vanning av plen" o.l. Men hvorfor vil man ha det på en skjerm (HSTouch)? Mer konfigurerbar enn yr-app/nettsiden, og kanskje automatisk oppdatering? Siter
havnegata Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 Det er vel mer at det er kjekt å ha det lett tilgjengelig på f.eks et nettbrett på veggen Siter
ZoRaC Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 6 minutter siden, kodax skrev: Ah, og kanskje IF "ikke regnet med enn X på X dager" THEN "start vanning av plen" o.l. Ja, f.eks som @Moskus: Sitat Vanne plenen, anyone? Siter
Odd Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 Eller bare ... 13 minutter siden, havnegata skrev: kjekt å ha ? Siter
havnegata Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 @Oddvar, hadde vært moro å titte på Python-scriptet ditt? Dele?? Siter
kodax Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 Kom akkurat på at yr-data kanskje er genialt som input til styring av varmekabler ute vha en Multireg termostat? Å alltid slå på varmekablene når det er minusgrader gjør jo at de vil stå på unødvendig mye. Å kombinere temeraturmåleren med en nedbørsmåler vil kanskje fungere bedre, men det fungerer kanskje ikke så bra for snø? Så kanskje det beste er å bruke sannsynlighetsvarselet for nedbør (som kommer fra radarbildet) kombinert med en ute-måler for temperatur (som blir er mer nøyaktig enn yr-temperaturen)? Siter
Marhil Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 Kom akkurat på at yr-data kanskje er genialt som input til styring av varmekabler ute vha en Multireg termostat? Å alltid slå på varmekablene når det er minusgrader gjør jo at de vil stå på unødvendig mye. Å kombinere temeraturmåleren med en nedbørsmåler vil kanskje fungere bedre, men det fungerer kanskje ikke så bra for snø? Så kanskje det beste er å bruke sannsynlighetsvarselet for nedbør (som kommer fra radarbildet) kombinert med en ute-måler for temperatur (som blir er mer nøyaktig enn yr-temperaturen)?Jepp, høres lurt ut. I tillegg kan du også ta hensyn til duggpunkt-temperaturen. Hvis temperatur er under duggpunkt vil det (mest sannsynlig) rime på bakken. Siter
Marhil Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 Det er vel sagt før, men den der vil jo aldri trigge i Stavanger [emoji5] 1 Siter
Moskus Skrevet 29. november 2017 Skrevet 29. november 2017 4 timer siden, Hilmar skrev: Det er vel sagt før, men den der vil jo aldri trigge i Stavanger I sommer ble den aldri trigget heller... ? 1 Siter
GO_Nilsen Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Bruker weatherXML med yr som database. Der viser den vindhastighet som km/t. Noen som vet om det er mulig å få det til å bli m/s? Siter
ZoRaC Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 5 timer siden, GO_Nilsen skrev: Bruker weatherXML med yr som database. Der viser den vindhastighet som km/t. Noen som vet om det er mulig å få det til å bli m/s? Ikke enda... https://forums.homeseer.com/showpost.php?p=1259800&postcount=29 Jeg har opprettet en egen device og et event som kjøres hver gang vind-devicen endres. Ca sånn: &hs.setDeviceString(<ID>, (hs.DeviceValueEx(<ID>)/3.6)&" m/s", True) 1 Siter
GO_Nilsen Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 noen måter å få rundet ned tallet til en desimal eller? er kanskje over gjennomsnittet opptatt av vind, men får være grenser =) Siter
Salvesen Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 7 minutter siden, GO_Nilsen skrev: noen måter å få rundet ned tallet til en desimal eller? er kanskje over gjennomsnittet opptatt av vind, men får være grenser =) Trykk på navnet, status graphics også kan du justere Siter
GO_Nilsen Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 (endret) Har lagd et script som regner ut fra km/t til m/s. Så har ikke valg om decimal på den devicen! Endret 18. februar 2018 av GO_Nilsen Siter
Oddvar Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 Da kan du sikkert fikse det i scriptet ditt Siter
Salvesen Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 18 minutter siden, GO_Nilsen skrev: Har lagd et script som regner ut fra km/t til m/s. Så har ikke valg om decimal på den devicen! Litt usikker på hva du mener, hvordan har du laget devicen? Forøvrig er jo tipset over greit også, redusere antallet i script Siter
ZoRaC Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 46 minutter siden, GO_Nilsen skrev: noen måter å få rundet ned tallet til en desimal eller? er kanskje over gjennomsnittet opptatt av vind, men får være grenser =) Noe sånt burde funke: &hs.setDeviceValue(<ID>, (hs.DeviceValueEx(<ID>)/3.6)) Og så gjør du som @Salvesen skriver - setter antall desimaler (og suffix « m/s») på devicen. Du må også legge inn gyldig range fra f.eks 0-100. Husk å «clear» devicestringen den har i dag, ellers vil vel den vises uansett. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.