mk1 black limited Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Har investert i hytte, og den skal jo automatiseres. I og med at den ligger et stykke unna er det behov for å kunne slå ting av/på ved behov. Rutere som henger seg f.eks... Regner jeg må ha en sånn ring hytta varm -dings, som kan bryte strømmen pr. sms. Er det det folk bruker, eller finnes det andre løsninger? Type og pris er fint å få tips om, takk! Siter
arneolav Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Mobilnett-ruter som henger seg er ikke helt ukjent. (Huawei B593, 4g) For ca 3 år siden anskaffet jeg et digitalt koblingsur fra Clas. (Borte fra sortiment nå.) Stenger strømmen 1 minutt hver natt. Det løste problemet, Kanskje ikke helt 100% perfekt å bare stenge strømmen men har ikke hatt problemer etter dette. 1 Siter
mk1 black limited Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Skrevet 27. juni 2016 Artig nok så likte ikke ruteren å få strøm slått av/på... Sukk. Siter
Håvardgj Skrevet 27. juni 2016 Skrevet 27. juni 2016 6 minutter siden, mk1 black limited skrev: Artig nok så likte ikke ruteren å få strøm slått av/på... Sukk. Hvilken router er det du har? Siter
mk1 black limited Skrevet 28. juni 2016 Forfatter Skrevet 28. juni 2016 En Asus -sak, 4G-ruter. Husker ikke typebetegnelsen. Siter
DiderikFrom Skrevet 29. juni 2016 Skrevet 29. juni 2016 Jeg kjøpte et Option iCON 7.2 USB 3G modem på nettet for NOK 50. Jeg slet skikkelig med å få det opp å gå. Jeg prøvde med en dd-wrt ruter og en Asus ruter som skulle støtte 3G USB, men uten hell. Så kjøpte jeg en gammel Dovado 3GN-ruter til NOK 80, og det funket med en gang. Det fine med den er at den kan sende eller ta i mot SMS. Jeg kan altså koble opp eller ned 3G ved å sende SMS til ruteren. Samlet pris NOK 130, og så en knapp hundrings i frakt, da. Vi får ikke landstedet før om to dager, men testet hastigheten er helt OK her hjemme. Det holder i massevis på landstedet. Jeg vet ikke hvordan dekningen er der uansett. 1 Siter
Moskus Skrevet 29. juni 2016 Skrevet 29. juni 2016 2 timer siden, DiderikFrom skrev: Så kjøpte jeg en gammel Dovado 3GN-ruter til NOK 80, og det funket med en gang. Det fine med den er at den kan sende eller ta i mot SMS. Jeg kan altså koble opp eller ned 3G ved å sende SMS til ruteren. Samlet pris NOK 130, og så en knapp hundrings i frakt, da. Absolutt interessant! Hvor kjøpte du det? Finn.no? Siter
DiderikFrom Skrevet 29. juni 2016 Skrevet 29. juni 2016 Jepp. Finn.no Det startet med at jeg kjøpte modemet. Det valgte jeg helt tilfeldig fordi det var det billigste som kom opp første gang jeg søkte. Ruteren researchet jeg meg frem til. Jeg forsøkte først en Asus-ruter jeg jadde, og en dd-wrt ruter jeg hadde, men de funket altså ikke. Siter
mk1 black limited Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Skrevet 1. juli 2016 Det viser seg at å bruke 3/4G USB-dingser i rutere ikke er så himla enkelt. Ruteren bør du egentlig ha først, for den bestemmer HVILKE USB-modem du kan kjøpe, og kjøper du noe annet virker det ikke. Basta. Siter
Håvardgj Skrevet 1. juli 2016 Skrevet 1. juli 2016 et alternativ er jo kanskje å kjøpe en router som er ferdig konfigurert for 4g jeg kjører mitt nett via en huawei B593s 4G router fra Netcom/telia, men jeg har ikke vært borti at den henger seg særlig ofte, hittil i år har jeg vel restartet den 1-2 ganger pga tregt nett utenom de gangene jeg har endret noe på config. den bryr seg heller ikke noe om at jeg bryter strømmen på den, ca 1-3 min etter strømstans er den oppe å går igjen Siter
GeneralVirus Skrevet 1. juli 2016 Skrevet 1. juli 2016 (endret) Har samme erfaring med Huawei B593. Kjempebra 4G router. Endret 1. juli 2016 av GeneralVirus Siter
Fermate Skrevet 23. oktober 2016 Skrevet 23. oktober 2016 Har en slik til salgs nå @mk1 black limited Er bare å stikke innom å hente den Siter
mk1 black limited Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Skrevet 24. oktober 2016 Takk, kommer innom en kveld. Siter
Fermate Skrevet 3. november 2016 Skrevet 3. november 2016 Den 24.10.2016 klokken 10.41, mk1 black limited skrev: Takk, kommer innom en kveld. Sorry, -too late (solgt) Siter
mk1 black limited Skrevet 3. november 2016 Forfatter Skrevet 3. november 2016 Ah, beklager tregheten. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.