Populært innlegg Actibus Skrevet 29. oktober 2017 Populært innlegg Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Fått laget meg noen Wi-Fi relér basert på ESP12 og HLK-PM03 220v->3.3v. Kretskortet passer i standard Elko veggboks, inngang for bryter og rele for å styre lys eller. Max 4A uten å legge en latchkabel på relét (som tåler 10A). Programmerer den med en FTDI adapter via Arduino IDE. Bruker Arduino plugin i HS for kommunikasjon, men modulen virker frittstående via bryter inngangen. Planen er å støpe inn hele kortet utenom tilkoblingene i epoxy resin for å få det isolert og for ekstra sikkerhet. Et par ting som jeg vil prøve å få endret på etterhvert, men alt fungerer som det skal. Tenker å se om jeg får integrert en DS18B20 for å se temp på kortet, kanskje en header for å kunne koble til en ekstern DHT22 el. Ekstra innganger er jo alltid kjekt. Monterte feil varistor, så den tok kvelden, derfor litt sot på kortet på bilde? Sikring og termosikringen var større enn forventet, så ble bare plass til sikringen på dette kortet. Endret 29. oktober 2017 av Actibus 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.