danielb Skrevet 1. november 2017 Skrevet 1. november 2017 Det virker som det er en del uklarhet i hvordan man bruker countdown appen til f.eks å slå på lys ved hjelp av bevegelsessensor, og etter en viss tid slå det av igjen med mindre det er oppdaget bevegelse på nytt. Den innebygde delay funksjonen i Homey fungerer ikke spesielt bra, og derfor er countdown appen mye mer brukt til dette formålet. Og derfor tenkte jeg å vise hvordan jeg bruker denne.https://apps.athom.com/app/nl.bevlogenheid.countdown Gå til Settings - Countdown Her kan du opprette egne countdown timere for hvert lys eller hver bevegelses sensor. Når disse er på plass drar du countdown ut og bestemmer hvilken timer du vil bruke, og antall sekunder det skal være på. Og tilslutt lager du bare en flow som skal slå av lyset når timeren når 0 sekunder. Timeren vil starte på nytt hvis den oppdager bevegelse før timeren er gått ut. Denne metoden har jeg testet en stund og den fungerer bestandig, du trenger riktignok 2 flows per lys som skal styres, men det fungerer. 1 Siter
Bananfluen Skrevet 1. november 2017 Skrevet 1. november 2017 Det virker som det er en del uklarhet i hvordan man bruker countdown appen til f.eks å slå på lys ved hjelp av bevegelsessensor, og etter en viss tid slå det av igjen med mindre det er oppdaget bevegelse på nytt. Den innebygde delay funksjonen i Homey fungerer ikke spesielt bra, og derfor er countdown appen mye mer brukt til dette formålet. Og derfor tenkte jeg å vise hvordan jeg bruker denne.https://apps.athom.com/app/nl.bevlogenheid.countdown Gå til Settings - Countdown Her kan du opprette egne countdown timere for hvert lys eller hver bevegelses sensor. Når disse er på plass drar du countdown ut og bestemmer hvilken timer du vil bruke, og antall sekunder det skal være på. [/img] Denne metoden har jeg testet en stund og den fungerer bestandig, du trenger riktignok 2 flows per lys som skal styres, men det fungerer. Finnes det "not" i Homey? Hvis f.eks denne timer styringen ikke skal gjelde hvis man har valgt manuell styringSent from my SM-G930F using Tapatalk Siter
danielb Skrevet 2. november 2017 Forfatter Skrevet 2. november 2017 (endret) Det finnes «and» «or» og «else». Så det finnes nok mange måter du kan gjøre dette på. F.eks legge til at sensoren skal slutte å se etter bevegelse når du trykker på en bryter Har egentlig ikke tenkt så mye over dette da jeg stortsett har bevegelsessenor for å slippe å gjøre noe manuelt :-) Endret 2. november 2017 av danielb Siter
Allram Skrevet 4. november 2017 Skrevet 4. november 2017 Dette var helt gull, fungerte akkurat slik jeg ønsket Lagde en ny flow som kjører med 40% lys hvis bevegelse etter solnedgang og før soloppgang. Siter
danielb Skrevet 4. november 2017 Forfatter Skrevet 4. november 2017 Ja er veldig fornøyd med den metoden selv :-) Jeg bruker den til noe av det samme, har lyset ned dimmet etter at guttungen er lagt seg sånn at han ikke får flombelysning fra gangen hvis vi må inn på rommet hans :-) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.