Andreas Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Vurderer å kjøre virtualbox på serveren/hs3-maskinen/msi-mini-pcen min. Tenker at da blir det lettere å ta snapshot av maskinen før man tester noe nytt. Noen som har prøvd? Ulemper fordeler? Alternativ? -Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Ikke prøvd med virtualbox, men kjører Vmware ESXi og det fungerer helt ypperlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henningl Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Jeg bruker virtualbox, fungerer fint, med unntak av et problem jeg har hatt med UZB-adapter hvor virtuell maskin mister kontakten med USB-dongelen. Dette er visstnok et kjent problem også på ESXi såvidt jeg har forstått. Jeg løste det ved å sette UZB i en Raspberry PI og konfigurere adapteret som en nettverksenhet i HS3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Actibus Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Jeg kjører HS3 i en Oracle virtualbox med UZB gjennom USB, aldri hatt noe problem. UZB og Rfxtrx433 er satt opp fast mot virtualbox. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sig_rd Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Jeg kjører VirtualBox headless på en filserver/virtualiseringserver. Debian 9, VirtualBox 5.2 og phpVirtualBox (måtte patche den litt for å støtte nyere VirtualBox-versjoner siden den ikke utvikles lenger (dvs endre et versjonsnr i koden)) . En av VM'ene er Ubuntu med HomeSeer. I utgangspunktet kjørte jeg USB-passthrough, men det var noen utfordringer med stabiliteten så har byttet til ser2net (hvor USB er fysisk på fil/virt-serveren). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Jeg glemte nevne at jeg sliter med UZB1-passthrough og måtte settes opp den på en RPi med ser2net. Passthrough av RFXtrx433E og ConBee fungerer fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.