Dreuf Skrevet 9. november 2017 Skrevet 9. november 2017 Jeg har en Xiaomi bryter som gir følgende signal til Domoticz: Click Double click Long click Long click release. Jeg ønsker å styre min Fibaro dimmer på soverommet på denne. Jeg lagde meg ett LUA script som er som følger: commandArray = {} if (devicechanged['Bryter Hovedsov'] == 'Click') then commandArray['Taklampe Hovedsov']='Toggle' elseif (devicechanged['Bryter Hovedsov'] == 'Double Click') then commandArray['Taklampe Hovedsov']='Set Level 50' elseif (devicechanged['Bryter Hovedsov'] == 'Long Click') then commandArray['Taklampe Hovedsov']='Set Level 10' end return commandArray Cluet er at jeg vil skru lyset av og på med ett click, 50% lys med dobbelt klikk og 10% med å holde den inne. Problemet er at click skrur lyset på, men ikke av.... Toggle fungerer fint med f.eks Aeotec Smart switch (ikke dimmer), lar dette seg gjøre med en dimmer? Siter
Venin Skrevet 10. november 2017 Skrevet 10. november 2017 Jeg gjorde det med Blockly. Men jeg har også satt bryterens Off Delay til 1. Siter
Dreuf Skrevet 13. november 2017 Forfatter Skrevet 13. november 2017 Nydelig, det fikk meg på rett spor! Her ble koden: commandArray = {} if (devicechanged['Bryter Hovedsov'] == 'Click') and (otherdevices['Taklampe Hovedsov'] == 'Off') then commandArray['Taklampe Hovedsov']='Set Level 100' commandArray['Bryter Hovedsov']='Off' elseif (devicechanged['Bryter Hovedsov'] == 'Click') and (otherdevices['Taklampe Hovedsov'] ~= 'Off') then commandArray['Taklampe Hovedsov']='Off' commandArray['Bryter Hovedsov']='Off' elseif (devicechanged['Bryter Hovedsov'] == 'Double Click') then commandArray['Taklampe Hovedsov']='Set Level 50' commandArray['Bryter Hovedsov']='Off' elseif (devicechanged['Bryter Hovedsov'] == 'Long Click') then commandArray['Taklampe Hovedsov']='Set Level 20' commandArray['Bryter Hovedsov']='Off' end return commandArray Gjorde som deg og satte off-delay på 1sek. _ Hvordan er du fornøyd med dine brytere? Har prøvd ett par stk i noen uker nå og aldri ett feilslag! Siter
Venin Skrevet 13. november 2017 Skrevet 13. november 2017 Så lenge man ikke trykker svakt og på kanten av dem og sånn, så fungerer dem upåklagelig. Den nye versjonen av knappen støtter visst ikke long click, så jeg bestilte nylig flere av den gamle typen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.