Tornado Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Er på jakt etter en enkel gateway og ser på VeraSecure/Plus og Fibaro HC2. Har en god del Nexa 433mhz utstyr koblet opp rundt omkring for lysstyring, og det hadde vært kjekt å kunne integrere dem uten å bytte alt til z-wave samtidig. Er det noen av dem som kan gjøre dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 PerH Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Kjenner ikke Fibaro, men Vera har ikke 433 i boksen.. Det er imidlertid en god plugin til RFXtrx433e, som er en USB modul. Jeg har denne selv sammen med VeraPlus, og det fungerer utmerket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Tornado Skrevet 13. november 2017 Forfatter Del Skrevet 13. november 2017 Er det noe særlig vits å gå for Secure kontra Plus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 PerH Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 http://getvera.com/controllers/veraplus/ Her ser du sammenligningen. Mer prosessorkraft og minne, 3G backupforbindelse og innebygget batteri.. Jeg vet ikke, det kan vel hende det er verdt prisen? Men da er du vel oppe på et prisnivå hvor den konkurerer med andre aktuelle maskiner også. Jeg har prøvd å etablere en liste over kontrollere med nøkkelfakta å starte utvelgelsen med: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d1uKGPAn-lh2s0nDe-mWcHtFERVYF6-50PTGWUdyRL4/edit#gid=0 Listen er ikke helt etterrettelig enda, skulle fortsatt verifisert dataene bedre, men den gir kanskje noen indikasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Blirr Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Nå er jeg relativt ny på området selv, men han jeg kjøpte Veraplusen min fra skulle bytte til Athom Homey, nettopp pga 433 mhz støtte integrert. Tror rfx modulen er såpass kostbar at det prismessig blir omtrent det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Tornado Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 Hvordan er det iforhold til å styre varmepumpe fra Daikin og ventilasjon fra Systemair f.eks, må en ha et mer avansert system for å takle det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Bananfluen Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Jeg kjøpte akkurat Broadlink og styrer varmepumpa via den (IR) med Vera. Fungerer utmerketSent from my SM-G930F using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 PerH Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Jeg har Remotec ZXT-120 og Toshiba pumpe. Fungerer bra det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Dabis1705 Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 1 time siden, PerH skrev: Jeg har Remotec ZXT-120 og Toshiba pumpe. Fungerer bra det. Hvilken kode brukte du i interfacet til ZXT-120? og Hvilken pumpe har du fra Toshiba? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 PerH Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Jeg har en Daiseikai Polar RAS10SVP(tror jeg det var). Den svarte på den føste forslåtte koden i kodelisten til Remotec for Toshiba. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Tornado Skrevet 20. november 2017 Forfatter Del Skrevet 20. november 2017 Jeg leser på et annet forum at Systemair greit kan integreres i Fibaro med en Z-wave modul, men at det fungerte dårlig på Vera. Men så er det alle disse 433mhz modulene jeg gjerne skulle ha brukt litt videre da, ingen som har løsning til Fibaro på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Tornado
Er på jakt etter en enkel gateway og ser på VeraSecure/Plus og Fibaro HC2.
Har en god del Nexa 433mhz utstyr koblet opp rundt omkring for lysstyring, og det hadde vært kjekt å kunne integrere dem uten å bytte alt til z-wave samtidig.
Er det noen av dem som kan gjøre dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
10 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.